השחקן זבולון מושיאשווילי, שמוכר בזכות תפקידו של ששי שווילי בסדרה "שמש", הלך לעולמו הלילה (ו'), בבית החולים הדסה עין כרם. מושיאשווילי בן ה-52 נפטר בשל מחלת כבד, כך מסרה משפחתו. הלווייתו תיערך היום בשעה 14:00 בבית הכנסת הגיאורגי בנוף הגליל.
5 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
(צילום: רפי דלויה)
צביקה הדר, חברו של מושיאשווילי שכיכב לצידו ב"שמש", ספד הלילה בשיחה עם ynet: "בלתי נתפס. זבולון בלשון עבר?! הכרתי אותו כשסיים בית ספר למשחק וקראתי לו דני דה ויטו כחול-לבן. עשיתי איתו בפעם הראשונה טלוויזיה בשעשועון 'עשינו עסק', מערכונים משעשעים, אחר כך בסרט 'עפולה אקספרס', וכמובן הדמות המיתולוגית של ששי ב'שמש'. איש טוב לב ומלא בחלומות.
"בשנים האחרונות היו שמועות רבות על כך שאיננו בקו הבריאות והוא חולה, אבל כשדיברנו הוא אמר שהכול די בסדר ולא סיפר על זה לאף אחד. עצוב. היו לנו הרבה שעות עם המון חוויות, והיום האור של זבולון - השמש של זבולון - שקעה. יהי זכרו ברוך".
5 צפייה בגלריה
צביקה הדר וזבולון מושיאשווילי מתוך "שמש"
צביקה הדר וזבולון מושיאשווילי מתוך "שמש"
צביקה הדר וזבולון מושיאשווילי מתוך "שמש"
(צילום מסך: קשת)
מושיאשווילי נולד בגיאורגיה בשנת 1972, וכשהיה בן תשעה חודשים החליטו הוריו לעלות ארצה איתו ועם אחותו. המשפחה התמקמה בנצרת עילית, שם התגורר השחקן עד בגרותו. בגיל 16 הוא הגיע לראשונה לחוג דרמה במתנ"ס המקומי. "היה לי קשה, אבל ידעתי שזה עשוי לפתור את בעיית הביישנות שלי", סיפר בריאיון ל-ynet מ-2002. "אני זוכר שרונית שדה-חן, בוגרת 'ניסן נתיב' שהייתה המורה לדרמה, שאלה אותי בשיעור הראשון כמה שנים אני כבר לומד משחק. ובכל זאת, הפעם הראשונה שאזרתי אומץ לעלות על במה הייתה במסיבת הסיום בכיתה י"ב".
עם שחרורו מהצבא, שם שירת בנח"ל המוצנח, הוא נבחן לבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין - והתקבל. "זו הייתה תקופה מרתקת שעברתי בה שינויים רבים", סיפר באותו ריאיון, "הכול השתפר אצלי, וגם היכולת לנהל שיחה ולתקשר עם אנשים. עד אז בפירוש התביישתי מאנשים, ובעיקר מנשים. האמת שעד היום נשאר בי זבולון הביישן. למרות שבמידה מסוימת אני חושב שביישנות זו תכונה יפה. הלוואי שאגיע לענווה גדולה".
5 צפייה בגלריה
קאסט שמש
קאסט שמש
זבולון מושיאשווילי עם חבריו לסדרה "שמש" והדוגמנית שיר אלמליח
(צילום: צביקה טישלר)
עם סיום לימודיו, השתתף זבולון בין היתר בסרט הקצר "עם חוקים" של הבמאי דובר קוסאשווילי ובהצגה "חלק אינטגרלי", שכתבו גיל קופטש ושלומי מוסקוביץ'. אולם ב-1997 הגיעה התפנית המשמעותית בקריירה, כשאחרי ששיחק ב"עפולה אקספרס" - סרטה זוכה הפרסים של ג'ולי שלז שבו כיכבו צביקה הדר ואסתי זקהיים - הוא לוהק לסיטקום חדש מבית שידורי קשת, "שמש".
לסדרה הוא התקבל לאחר שהדר - שגילם בה את הדמות הראשית - קיבל על מושיאשווילי המלצה מזקהיים. הדר זימן אותו כאמור לשעשועון שהנחה אז, "עשינו עסק", ומשם הסליל אותו ללא אודישן לתפקיד של ששי שווילי, טבח ממוצא גיאורגי שנוהג בילדותיות עקב היפנוט שחווה בעבר, ושאת רוב זמנו מבלה עם עוגן (אורלי ויינרמן) - עימה בהמשך הסדרה הוא מתחתן ומביא ילד.
"חוץ מגלית [גיאת] וצביקה לא ליהקנו שחקנים מנוסים", סיפר יואב צפיר בריאיון ל-ynet מ-2020. "ליהקנו טיפוסים. זה היה ליהוק מדויק ולא סטנדרטי. אז היה קשה לעבוד עם זה, אבל השתמשנו באופי האמיתי של האנשים וזה באמת קצת נדבק אליהם. טנצר [שגילם גדי רבינוביץ'] וששי יהיו טנצר וששי לכל החיים".
5 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
(צילום: שאול גולן)
כשנשאל ב-2002 בריאיון ל-ynet אם לא נמאס לו לגלם את הדמות, סיפר "אני אוהב את ששי ואת איך שהוא גורם לאנשים לחייך. אין דבר שמשמח אותי יותר מהעלאת חיוך בקרב אנשים בימים כאלה קשים. עם זאת, הייתי רוצה לקבל יותר תפקידים דרמטיים ומאופקים. תפקיד קומי בנוסח ששי זה רק פן אחד בעשייה שלי כשחקן". בשנת 2004, בתום שש עונות, "שמש" ירדה מהאוויר.
במקביל, מושיאשווילי שיחק במגוון סרטים, בהם "ימים קפואים" של דני לרנר, "סרק סרק" וב"כבוד" של חיים בוזגלו, "הדילרים" של עודד דוידוף, "שושנה חלוץ מרכזי", ו"רבין - היום האחרון", שיצר עמוס גיתאי. כמו כן, הוא שב למשחק הקטן עם תפקידים בסדרות "קטמנדו", "קופיקו" ו"חסמבה דור 3". אולם מושיאשווילי לא הסתפק בקריירת משחק. במרוצת השנים הוא התנסה גם בשירה - בשנת 2002 הוציא סינגל בשם "צעד קדימה", וחמש שנים לאחר מכן שחרר סינגל נוסף בשם "תמנה אותי", עם ההרכב זוריקופ.
5 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
(צילום: רונן אקרמן)
בשנת 1995 מושיאשווילי התקרב לדת כשהחל ללמוד תורה וקבלה, ועשור לאחר מכן החל גם לשמור שבת ולהניח תפילין. כשנשאל על כך בריאיון ל-ynet מ-2002, סיפר: "בעיניי כיפה על הראש זה רק סמל. הייתי רוצה להמשיך ולהתעמק יותר במה שנקרא דרך ארץ. לדעתי, כל אדם צריך ללמוד בעצמו איך להתחבר לפנימיות שלו. יש משפט שאומר 'ושכנתי בתוככם', וזו אכן השקפת העולם שלי, הדבר האלוהי הזה נמצא בכל אחד מאיתנו". טרם מחלתו, הוא הוציא ב-2021 את השיר "אנא בכח", עם האמן יוסף מאצנר.