מוקדם יותר היום (ו') נערכה הלווייתו של חיים טופול, שנחשב לאחד מגדולי השחקנים הישראלים בכל הזמנים. חברים ומכרים רבים הגיעו לבית העלמין בקיבוץ קבוצת שילר על מנת לחלוק לו כבוד אחרון: "חיים היה אגדה גם בחייו וגם במותו", סיפרו.
1 צפייה בגלריה
קברו של חיים טופול
קברו של חיים טופול
קברו של חיים טופול
(צילום: יאיר שגיא)
מוטי גלעדי שהיה חבר וקולגה של טופול הגיע להלוויה ואף הקריא בה את אל מלא רחמים. "אין כמו חיים, מקווה שיהיו. אבל כשאומרים 'מלח הארץ', אומרים חיים טופול" אמר ל-ynet. "היה בו הכול. קודם כל מענטש, בן אדם חם אוהב אדם, ואוהב הארץ. כישרון עילאי. הוא תמיד נשאר חיים טופול הילד משכונת פלורנטין - בגובה העיניים, לא מתהדר, לא מתנשא". עוד הדגיש כי טופול "הוא סמל לכולנו. מי ייתן, קל וחומר בימינו אלה, שנאמץ את החיבוק שלו, כפי שהוא חיבק בני אדם, את אחיו בארץ הזו. בואו נחבק אחד את השני, מצוותו של חיים, אני בטוח".
השחקנית נירה רבינוביץ' הגיעה גם היא לבית העלמין להיפרד. "איך אפשר לא לחלוק כבוד אחרון לאדם כמו חיים טופול?", אמרה ל-ynet, והוסיפה כי טופול "היה הבמאי הראשון שלי בלהקת פיקוד הצפון והוא הכניס בנו את האהבה לתיאטרון ואת ההערכה לקהל. הוא אמר: 'החיילים רוצים לישון, אתם באים לשעה לתת להם תרבות - בבקשה תנו את כל מה שאתם יכולים, אל תבזבזו את הזמן שלהם'".
פרידה מחיים טופול:
"מעבר לכישרון היה פה אדם גדול ומלא אור", שיתף השחקן גיל ססובר שזכה להזדמנות לשחק לצד טופול ואף הנחה אירוע שבו גויסו כספים לעמותת כפר נהר הירדן שייסד. "במפגשים כאלה אתה פשוט יושב ולומד מהאדם", שחזר את רגעיהם המשותפים.
מגישת הטלוויזיה עינת ארליך המקורבת למשפחה מזה שנים רבות, סיפרה ל-ynet כי "המשפחה הזאת בלב שלי. הילדים, וכמובן חיים הגדול". ארליך, שהזכירה כי לפני שנים רבות אף הוקדש לה פרק בתוכניתו של טופול, "חיים יסדר", חתמה את דבריה באמירה כי "חיים היה אגדה גם בחייו וגם במותו".
השחקן חיים טופול, שלנצח ייזכר כסלאח מ"סאלח שבתי" וכן כטוביה החולב במחזמר "כנר על הגג", הלך אמש (ה') לעולמו בגיל 87. טופול, שאובחן לפני מספר שנים עם מחלת האלצהיימר, נפטר בביתו שבתל אביב בחיק משפחתו. במרוצת השנים, טופול כיכב בעשרות סרטים והיה מועמד לפרסי האוסקר והטוני, וכמו כן, זכה בשני פרסי גלובוס הזהב. בשנת 2015 זכה טופול בפרס ישראל, ומלבד עבודתו כשחקן וזמר הוא גם היה סופר, משורר וצייר. הוא הותיר אחריו את אשתו, גליה, ושלושת ילדיהם - ענת, עדי ועומר.