מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל בירושלים הודיעה היום (ד') על מינויים חדשים להנהלת המוזיאון: סוזן לנדאו תמונה לממלאת מקום מנהל המוזיאון, ותחת ניהולה תמונה אוה מדז'יבוז'-לוי למנכ"לית המוזיאון.
1 צפייה בגלריה
סוזן לנדאו, אוה מדז'יבוז
סוזן לנדאו, אוה מדז'יבוז
סוזן לנדאו, אוה מדז'יבוז
(צילום: ענבל מרמרי, מאיר כהן)
לנדאו תכנס לתפקידה כממלאת מקום מנהל המוזיאון למשך השנה הקרובה, כשמקביל ועדת האיתור של מועצת המנהלים תתכנס כדי לחדש את תהליך החיפוש אחר מנהל או מנהלת קבועים.
הודעה זו מגיעה חודש לאחר התפטרותו של מנהל המוזיאון הקודם, דניס וייל, לאחר שנה וחצי בתפקיד. כחלק מחלוקת התפקידים החדשה לנדאו תעמוד בראש הנהלת המוזיאון ותהיה אחראית על נושאי התוכן והאוצרות, גיוס משאבים וקשר עם התורמים הבינלאומיים; בעוד שמדז'יבוז'-לוי תהיה אחראית על תפעול המוזיאון, בכלל זה אגפי הכספים, משאבי האנוש והשיווק.
לנדאו, שהייתה מנכ"לית ואוצרת ראשית במוזיאון תל אביב בשנים 2012–2018, עבדה בעבר יותר מ-30 שנה בתפקידי אוצרות במוזיאון ישראל. לנדאו אף הייתה האוצרת הראשית לאומנויות, הקימה את המחלקה לאמנות עכשווית במוזיאון, והייתה אחראית על הצבת אוסף הפסלים בגן האמנות.
במקביל, מדז'יבוז'-לוי, היא אשת ניהול ותקשורת ישראלית. בעברה כיהנה כסמנכ"לית הפיננסים והפיתוח העסקי של שידורי קשת, מנכ"לית קבוצת מעריב ויו"רית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. ב-2017 מונתה לתפקיד מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה.
"אנו נרגשים על הצטרפותן של סוזן לנדאו כממלאת מקום מנהל המוזיאון ומי שתעמוד בראש הנהלת המוזיאון ושל אוה מדז'יבוז'-לוי כמנכ"לית המוזיאון", מסר עו"ד יצחק מולכו, יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל, בהצהרה לתקשורת. "שתי נשים מוכשרות בעלות ניסיון עשיר בתחומן, להובלת מוזיאון ישראל. עבור לנדאו זו חזרה טבעית הביתה, כששמה ויכולותיה הולכים לפניה. לנדאו היא אשת חזון, והשנים בהן כיהנה בתפקידי אוצרות בכירים במוזיאון ישראל תרמו רבות למיצובו כמוזיאון החשוב בישראל. מדז'יבוז'-לוי היא מנהלת מקצועית בעלת מוניטין, שניהלה כמה גופים עסקיים וציבוריים גדולים והובילה מהלכים ניהוליים מרשימים, שמהשפעתם נהנים כל ישראלית וישראלי עד היום. בטוחני שהצטרפותן להנהלת המוזיאון תחזק את מעמד המוזיאון כמוסד התרבות הגדול והמוביל בישראל".