המפיק הישראלי יואב רועה נשא היום (א') נאום בפסטיבל ברלין והתייחס לאיום על חופש הביטוי במדינה תחת הרפורמה המשפטית המתוכננת, כך דווח באתר "דדליין".
1 צפייה בגלריה
מתוך "המשלחת"
מתוך "המשלחת"
מתוך "המשלחת"
(צילום: Natalia Laczynska)
"אנחנו כאן כדי לחגוג את הסרט שלנו ואת הקולנוע הישראלי, אך כשנשוב לישראל בעוד כמה ימים זו לא תהיה אותה מדינה שעזבנו", אמר רועה לקהל בסוף ההקרנה של הסרט "המשלחת" מאת אסף סבן, שמוקרן במסגרת הפסטיבל ומתאר את ההתמודדות עם השואה דרך עיניהם של תלמידי תיכון במשלחת לפולין. "הכנסת בישראל עומדת להחריב את הדמוקרטיה במדינה. הממשלה הימנית שבשלטון מקדמת חוקים פשיסטיים וגזעניים. ישראל מתאבדת אחרי 75 שנות קיום.
"יכול להיות שהרגע צפיתם בסרט הישראלי האחרון שמייצג את המדינה כפי שהיא היום, בקרוב חופש הביטוי של עיתונאים ואמנים עלול להישלל, זה הכיוון אליו אנחנו הולכים", הוסיף רועה וקרא לצוות שגרירות ישראל שנכח באולם להתנגד לרפורמה: "אנחנו קוראים לשגרירויות ישראל בכל רחבי העולם להתנגד למהפכה האלימה הזו של הימין הקיצוני. זה הזמן להשמיע את קולכם כי מחר אולי יהיה מאוחר מדי להציל את המדינה שלנו".
הדברים מגיעים לאחר שרועה יחד עם אורית זמיר, מפיקי הסרט, כבר חוו איום על עבודתם מצד גורמים בממשלה הנוכחית, כששר התרבות, מיקי זוהר, קרא לשלול את התקציב של סרט אחר בהפקתם - "שני ילדים ביום".