השחקן זבולון מושיאשווילי, אשר הלך לעולמו היום (ו') בגיל 52 בעקבות מחלת כבד, הובא למנוחות בבית העלמין הגיאורגי בנוף הגליל.
3 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי
(צילום: רונן אקרמן)
מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, ביניהם חברו צביקה הדר אשר כיכב לצידו בסדרה "שמש". "הוא הסתיר מכולנו את המחלה", סיפר הדר ל-ynet, "אני הכרתי אותו כשאסתי זקהיים סיפרה לי על תלמיד שלה שהוא דני דה ויטו הישראלי. פגשתי בחור עם חוש קומי מטורף. אני חושב שאולי בגלל המצב שאנחנו נמצאים במדינה, יש געגוע לישראליות של פעם - ולזבולון היה את זה, משהו באופטימיות שלו, לא לקחת את עצמו כל כך ברצינות. הגעגוע הזה לתקופה הזאת. אנשים לא ידעו שהוא חולה. הוא אף פעם לא היה סמל של בריאות, אבל שום דבר שכדורים לא יכלו לעזור. הוא לא רצה להיות מועקה על אף אחד. אנחנו כבר מתגעגעים אליו״.
"הוא היה בן אדם טוב, אין כמוהו, הוא עשה הרבה מצוות", סיפרה ל-ynet אמו של מושיאשווילי, אשר רכשה את חלקת הקבר בסמוך לאביו המנוח של זבולון, מרדכי, ובה נקבר זבולון. "הוא רצה לפני חודש לצלם סרט. הוא רצה שיהיה טוב לכולם".
בנוסף להדר גם השחקן גדי רבינוביץ, אשר גילם ב"שמש" את טנצר, הגיע למקום כדי להיפרד ממושיאשווילי. "גם המשפחה שלו לא ידעה עד שלב מסוים, זה הכי קיצוני שיש", אמר. "איבדנו חבר יקר".
3 צפייה בגלריה
גדי רבינוביץ' וצביקה הדר בהלוויתו של זבולון מושיאשווילי ז"ל
גדי רבינוביץ' וצביקה הדר בהלוויתו של זבולון מושיאשווילי ז"ל
צביקה הדר וגדי רבינוביץ' בהלווייתו של זבולון מושיאשווילי ז"ל
(צילום: אסף מגל)
גם השחקנים שרון אלימלך ואלברט אילוז הגיעו לבית העלמין בנוף הגליל כדי לחלוק למושיאשווילי כבוד אחרון. "הוא היה שמש בעצמו, תמיד מחייך, תמיד עניו ותמיד טוב לב", סיפרה אלימלך, "אף פעם לא שמעתי אותו מתלונן, לא בשיא ולא בתקופות הלא קלות שעבר. היו לו חיים לא פשוטים, בלשון המעטה. הוא היה חבר טוב. הוא בא אלי עם מקל, שאלתי אותו : 'מה יש לך', והוא לא ענה. הוא לא רצה שאף אחד ירחם עליו".
"קשה לדבר על זבולון בלשון עבר", אמר אילוז, "קודם כל הוא היה אדם שאוהב אדם, טוב לב עד כדי ויתור על עצמו, שיעור לענווה בסביבה שלו. זה עולם אכזר כי האנשים הטובים הולכים. כואב. אדם כזה, שהיה צריך לחיות עד 120, הולך לפני כולם. אני הייתי יותר חבר שלו, במסגרת חוג מצומצם של חברים שהיינו נפגשים, הוא היה כולו לב אחד גדול".
צביקה הדר, שהיה הכוכב הראשי של "שמש", ספד לו מוקדם יותר בשיחה עם ynet ואמר כי מושיאשווילי היה "איש טוב, מלא בחלומות", הוסיף כי זה "בלתי נתפס" לדבר על מושיאשווילי בלשון עבר, ונזכר בהיסטוריה המשותפת שלהם. "עשיתי איתו בפעם הראשונה שלו בטלוויזיה מערכונים משעשעים בשעשועון 'עשינו עסק', אחר כך בסרט 'עפולה אקספרס' - וכמובן, הדמות המיתולוגית של ששי ב'שמש'".
הזמר אליעד נחום, אשר גילם בסדרה את הילד בר, נפרד באינסטגרם: "זבולון היית אור גדול בעולם, איש מצחיק עם עיניים טובות. נהניתי ולמדתי מכל רגע לצידך, בילדות ובחיים הבוגרים. אני אתגעגע אלייך".
גם יואב צפיר, מיוצרי הסדרה, בחר להבליט את טוב לבו של השחקן. "הוא גילם את הדמות של ששי שהיה איש תמים, טוב לב, טהור כזה. לזבולון היה יותר קל לשחק אותו כי טוב הלב שלו היה בדיוק כמו של ששי. אבל היה לו יותר שכל כמובן".
גלית גיאת נפרדה ממושיאשווילי באינסטגרם שלה: "הרבה דברים אני זוכרת מזבולון, אבל בעיקר זוכרת איך תמיד היה מחייך תוך כדי צחוק ואומר שהכל דבש גם כשהיה לו קשה. לא נתפס, יהי זכרך ברוך".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר ביקש גם הוא להיפרד ממושיאשווילי: "הצטערתי לשמוע על לכתו בטרם עת של השחקן זבולון מושיאשווילי. מושיאשווילי גרם לנו לצחוק ולהתאהב בו בסיטקום 'שמש' בשנות ה-90. הוא שיחק בהצגות, סדרות וסרטים, ואף הפיק, ליהק וביים סרטים עצמאיים שזכו לפרסים. תרומתו העצומה לעיצוב האמנות והתרבות בישראל תיזכר לעד".
קובי אוז, ששר את שיר הנושא של הסדרה, נפרד בטוויטר: "זבולון מושיאשווילי היה שמחה וטוב לב, אור מתוק תמיד קרן מהטוב שבו. אהבנו אותו מאוד. יהיה זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
קאסט שמש
קאסט שמש
מושיאשווילי (מימין למטה) עם חבריו לקאסט של "שמש"
(צילום: צביקה טישלר)
חברי הסדרה המיתולוגית "שמש", שהייתה להיט גדול, הקפידו להיות בקשר גם בשנים שאחריה ירידתה מהאוויר ונפגשו באירועים שונים. מושיאשווילי - שהיה מגיע דרך קבע למפגשים - לא סיפר לאף אחד מהם על המחלה שהתפרצה אצלו.
לחתונה של אליעד נחום שנערכה לפני כבר יותר משנה, הוא כבר הגיע עם מקל שמסייע לו ללכת. חבריו ידעו שאינו חש בטוב אבל אף אחד מהם לא ידע שמדובר במחלה מן הסוג שממנו סבל מושיאשווילי. "העניין נשמר בסוד לבקשתו של זבולון", אמרו בסביבת משפחתו לשחקני הסדרה אחרי שמושיאשווילי הלך לעולמו.
"בשנים האחרונות היה שמועות רבות על כך שאיננו בקו הבריאות והוא חולה, אבל כשדיברנו הוא אמר שהכל די בסדר ולא סיפר על זה לאף אחד", אמר הדר ל-ynet, "זה עצוב. הרבה שעות היו לנו עם המון חוויות, והיום האור של זבולון, השמש של זבולון, שקעה. זכרו ברוך".
"לא ידעתי שהוא חלה הוא לא סיפר לאף אחד. אף אחד לא ידע", אמר צפיר. "ידעתי שמאוד התקרב לדת והיה קצת קשה לדבר איתו, אבל כשדיברנו ונפגשנו תמיד הוא היה מקסים וחייכן ואהבנו אותו מאוד. אהבנו לראות אותו בבוקר והוא ייחסר לכולנו מאוד".
גדי רבינוביץ׳ אמר כי ידע שמצבו לא בסדר אבל לא תיאר לעצמו שמדובר במחלה הקשה. "רק לפני שבועיים התקשר אלי חבר שקרוב אליו וסיפר את המצב, אבל הוסיף שהוא לא רוצה שיבקרו אותו ואמר שלא רצה שיידעו מזה. זה סיפור עצוב מאוד, רק לאחרונה הוא חגג יום הולדת 52. זה לא גיל למות בו".
פורסם לראשונה: 10:02, 04.08.23