הזמרת ואשת הטלוויזיה פאולה עבדול (61) הגישה תביעה נגד נייג'ל ליתגו, מי שהיה המפיק בפועל של "אמריקן איידול" שבה שפטה, ושופט לצידה ב"אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד", בגין תקיפה מינית בכמה מקרים, אתמול (שבת) המפיק פרסם הצהרה שבה הוא מכחיש בתוקף את הטענות.
2 צפייה בגלריה
פאולה עבדול נייג'ל ליתגו
פאולה עבדול נייג'ל ליתגו
פאולה עבדול נייג'ל ליתגו
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
"להגיד שאני עצוב ומזועזע מההאשמות שהעלתה נגדי פאולה עבדול זה בלשון המעטה. במשך יותר משני עשורים, פאולה ואני היינו חברים קרובים - ואפלטוניים לחלוטין - וקולגות. אולם אתמול, בהפתעה גמורה, נודע לי על הטענות הללו בתקשורת ואני רוצה להבהיר: לא רק שהן שקריות, הן פוגעות בי ובכל מה שאני מייצג" אמר ליתגו. "אומנם לפאולה יש היסטוריה מוכרת של התנהגות לא יציבה, אבל אני לא מסוגל להבין למה שהיא תגיש תביעה שהיא יודעת שהיא לא נכונה. אני מבטיח שאלחם בהכפשה המחרידה הזו עם כל מה שיש לי".
דבריו של המפיק מגיעים, כאמור, לאחר שעבדול הגישה נגדו תביעה שבה טענה כי במהלך העונות המוקדמות של "אמריקן איידול" ליתגו תקף אותה מינית במקרים שונים. בפעם הראשונה במעלית של מלון. לפי כתב התביעה, הוא הצמיד אותה לאחת מדפנות המעלית, חפן לה את החזה, שלח ידיו לאיבר מינה ודחף את לשונו לתוך הגרון שלה. עוד נכתב כי היא ניסתה להתנגד ולדחוף אותו, וברגע שנפתחו דלתות המעלית היא ברחה לחדרה.
2 צפייה בגלריה
פאולה עבדול
פאולה עבדול
פאולה עבדול
(צילום: Gettyimages)
כתב התביעה פירט מקרה נוסף שהתרחש לכאורה שנים מאוחר יותר. עבדול שפטה ב"אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד" - ליתגו הזמין אותה לביתו לארוחת ערב והיא קיבלה את ההזמנה במחשבה שזה יהיה מפגש מקצועי. לטענתה, ליתגו כפה את עצמו עליה בזמן שישבה על הספה, ניסה לנשק אותה ואמר שיחד הם יכולים להיות "פאוור קאפל" מעולה. גם במקרה זה היא הדפה אותו ונמלטה חזרה לביתה.
התביעה גם מאשימה את ליתגו בהטרדה מילולית ובבריונות כלפי עבדול, כשעל פי הטענות היא הופלתה לרעה ומשכורתה הייתה נמוכה משמעותית לעומת השופטים הגברים ב"אמריקן איידול". עוד נכתב שהתוכנית נערכה בצורה מטעה שתגרום לה להיראות בלתי מתאימה לתפקיד, לעומת חבריה לשולחן השיפוט. עוד צוין כי עבדול הייתה עדה לתקיפה מינית נוספת של ליתגו, כשנצמד לאחת מהעוזרות שלה ב-2015, ותפס אותה ללא הסכמתה. על פי התביעה התנהגותו של ליתגו הייתה ידועה לכל ואף צוטט בה מערכון פארודי של "מאד טי.וי", שבו ליתגו נראה מטריד את המתחרות.