מאז שנפצע קשה אתמול (ב') במהלך קרבות ברצועת עזה, שלל כלי תקשורת בינלאומיים מיהרו לדווח על מצבו של עידן עמדי. עמדי כיכב כזכור בסדרה "פאודה", שזוכה לפופולריות רבה ברחבי העולם לאחר שעלתה בנטפליקס .
4 צפייה בגלריה
עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי והרמטכ"ל
עידן עמדי והרמטכ"ל
ב"הוליווד ריפורטר" דיווחו על פציעתו ואשפוזו של עמדי, והוסיפו כי עבר ניתוח וכי חייו אינם בסכנה. בדיווח גם ציטטו את הפוסט של ליאור רז ואבי יששכרוף, יוצרי "פאודה", שבו הביעו את הערכתם לזמר ולשחקן הפצוע, וציינו כי רז בעצמו הוא לוחם לשעבר ביחידה מובחרת. עוד צוין בדיווח כי שחקנים ומפיקים מתעשיית הבידור הישראלית "עזבו את הסטים הקולנועיים שלהם מיד אחרי 7 באוקטובר כדי ליטול חלק בהתגייסות נגד חמאס בעזה".
גם באתר "דדליין" כיסו את פציעתו של עמדי - ודיווחו כי "נפצע מרסיסים כשלקח חלק במבצע להשמדת מנהרות חמאס ברצועה". עוד נמסר בדיווח כי כשעה לפני שנפצע, עמדי התראיין לחדשות 12 ובתשובה לשאלה על מצבו, אמר "אני בסדר, קצת עייף". גם באייטם של "דדליין" צוין כי ליאור רז ואבי יששכרוף, שליהקו את עמדי ל"פאודה", הינם חיילים קרביים במילואים.
באייטם של ה"ניו יורק פוסט" נכתב כי לפי רז ויששכרוף, עמדי הוא "גיבור בחיים האמיתיים שקם לשרת את ארצו כאשר הזדקקו לו". ה"פוסט" גם ציטטו את דבריו של עמדי בסרטון שפורסם בשבוע שעבר, ובו הוא קורא לחדול מביקורת נגד המלחמה מול חמאס. "אחרי 90 יום של מלחמה, אנחנו ממשיכים להשמיד את אתרי הטילים קצרי-טווח, אתרי השיגור ומפקדות ארגון הטרור חמאס. אני מצטרף לחבריי במילואים בקריאה: פוליטיקאים ואנשי תקשורת, אם אין לכם משהו טוב או מאחד להגיד - פשוט סתמו את הפה"".
4 צפייה בגלריה
מתוך הדיווח ב"הוליווד ריפורטר"
מתוך הדיווח ב"הוליווד ריפורטר"
מתוך הדיווח ב"הוליווד ריפורטר"
(צילום מסך)
גם ב"ביזנס אינסיידר" דיווחו על פציעתו של עמדי, והוסיפו כי בנובמבר נהרג איש צוות של "פאודה", מתן מאיר, במהלך הלחימה בעזה.
כלי התקשורת בארצות הברית לא היו היחידים שכיסו את פציעתו של עמדי. מספר כלי תקשורת הודיים גדולים דיווחו גם הם על התקרית, כמו India Today שם דיווחו: "כוכב 'פאודה' נפצע קשה במהלך קרב בעזה", ו-India Times שגם בו דיווחו על פציעתו של עמדי וציטטו את דבריו עם התגייסותו באוקטובר: "אנחנו כאן כדי להגן על הילדים שלנו, על המשפחות שלנו ועל בתינו. לא ניכנע עד שננצח".
גם באיטליה כיסו את התקרית, כמו בעיתון "לה רפובליקה" - השני בתפוצתו באיטליה - שבו דיווחו כי "הכוכב, שהוא גם זמר מפורסם, נמצא במצב קשה אך לא בסכנת חיים. באתר העיתון הברזילאי O Globo הסתמכו על הפוסט של ליאור רז ואבי יששכרוף בדיווחם על פציעתו של עמדי, ואף צירפו את הפוסט לכתבה.
כותרת כלי התקשורת הקרואטי Jutarnji דיווחה כי "כוכב הסדרה הפופולרית של נטפליקס נפצע בעזה", וציטטו את דבריו של עמדי בסרטון שפרסם עם גיוסו למערכה באוקטובר: "זו לא סצנה מ'פאודה'". בכותרת המשנה מצוטטים המשך דבריו של עמדי: "אני ועמיתיי ננקום את דמם של קורבנות הטבח של חמאס שבוצע ב-7 באוקטובר".
4 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
גם בעיתון הגרמני Bild דיווחו על פציעתו של עמדי, סיפרו כי היה מראשוני הסלבריטאים הישראלים שהתגייסו למילואים, וציטטו חלק מדבריו לאורך השבועות האחרונים. באייטם גם צוין כי איש צוות של "פאודה" נהרג במהלך הלחימה - כאמור מותו של מתן מאיר, שכוסה גם הוא ב-Bild בנובמבר, בכתבה שסקרה את התגייסותם של כוכבי ויוצרי "פאודה" למאמץ המלחמתי.
התקשורת הערבית סיקרה גם היא ביממה האחרונה את פציעתו של עמדי. ב"סקיי ניוז" בערבית נכתב היום כי צה"ל הודיע שהזמר, התסריטאי והשחקן הישראלי נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה. התקשורת הערבית התעסקה גם בפרסומים האחרונים של עמדי לגבי המצב בעזה.
העיתון "א-ראי אל-יום", שיוצא לאור בלונדון, כתב כי בנובמבר האחרון העלה עמדי ציוץ לאינסטגרם שלו וכתב: "מוכן לא לשיר שנה, כדי להמשיך בלחימה". העיתון המשיך לצטט את דבריו: "אסור להפקיר בשנית את אזרחי הדרום והצפון, כל דבר שהוא לא חיסול חמאס בעזה וטיפול שורש בחיזבאללה בדרום לבנון זה סכנה מיידית לילדים שלנו".
4 צפייה בגלריה
הידיעה על פציעתו של עמדי באתר "אל ערבי"
הידיעה על פציעתו של עמדי באתר "אל ערבי"
הידיעה על פציעתו של עמדי באתר "אל ערבי"
(צילום מסך)
אתרים רבים בעולם הערבי ציטטו את התקשורת הישראלית לגבי פציעתו. אתר לבנוני כתב על עמדי כי הוא "כורדי-יהודי" וכי חמישה ימים אחרי תחילת "מבול אל-אקצא" (השם הערבי למלחמה בעזה) הוא הצטרף לצבא כחייל מילואים בהנדסה, שפעיל במאבק להשמדת המנהרות ברצועה. יש לציין כי העולם הערבי עקב באדיקות אחר הסדרה "פאודה", בה עמדי משחק ולכן מכיר אותו גם משם. עוד, הוזכר בתקשורת הערבית כי הוא נהג לסיים את ההופעות שלו בשיר בשפה הכורדית. ברשת "אל-ערבי" הקטארית נכתב כי הוא "התרברב במבצע בא-שג'אעיה" וכי "חיילי צה"ל הם המטרות של ההתנגדות".
השתתפו בהכנת הכתבה: ניב שעיוביץ'