אפוס המד"ב הקולנועי "חולית" יזכה להמשך, "חולית: חלק 2", שימשיך את עלילת ספרו האגדי של פרנק הרברט - כך צייצה היום (חמישי) חברת ההפקות לג'נדרי, שהפיקה את הסרט ומתעתדת להוציא את החלק השני ב-20 לאוקטובר 2023.
בשבוע האחרון, מאז עלה הסרט על מסכי הקולנוע מסביב לעולם - ובמקביל, בשירות הסטרימינג HBO Max בארצות הברית - עקבו רבים אחרי ביצועיו הקופתיים הראשוניים כדי לנסות ולהבין אם צפוי המשך. "חולית: חלק ראשון", הנמשך 156 דקות, מכסה כמחצית מעלילת הרומן עב הכרס, ובין היתר מככבים בו טימות'י שאלמה, אוסקר אייזק, ג'ייסון מומואה, ג'וש ברולין, זנדאיה ואחרים.
בסוף השבוע הראשון שלו על המסכים הכניס הסרט כ-40 מיליון דולר - נתון נאה למדי ביחס לתקופת הקורונה, ונאה מאוד לסרט שכאמור, עלה במקביל בשירות סטרימינג. אולם עם תקציב מדווח של כ-165 מיליון דולר, עדיין היה חשש בקרב מעריצי הסרט, שזכה לשבחי המבקרים, באשר להיתכנות ההמשך המיוחל.
1 צפייה בגלריה
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
"תחילה, רציתי לעשות את שני החלקים בעת ובעונה אחת", סיפר במאי הסרט דני וילנב למגזין וראייטי במהלך פסטיבל טורונטו האחרון. "בשל מספר סיבות, זה לא קרה, והסכמתי לאתגר של לעשות את החלק הראשון, ואז להמתין ולראות אם הסרט יוצר מספיק התלהבות...כשצילמנו את החלק הראשון, הכנסתי את כל התשוקה שלי לתוכו, למקרה שיהיה רק חלק אחד. אבל אני אופטימי". עכשיו, מסתבר שהייתה לוילנב סיבה להיות אופטימי - וכך גם למעריצי הסרט והרומן של פרנק הרברט.