שלמה ארצי הודיע היום (א') שיסרב לקבל את פרס ישראל בתחום הזמר העברי, ואמנים וקולגות מתעשיית המוזיקה בישראל מחזקים את בחירתו.
1 צפייה בגלריה
שלמה ארצי
שלמה ארצי
שלמה ארצי
(צילום: מוטי קמחי)
"עוד נגיע לארץ חדשה, כל הכבוד לשלמה ארצי על האומץ והיושרה", כתב אביב גפן בחשבון הטוויטר שלו.
"שלמה, קיבלת הערב את פרס הישראלים", כתב מיקי גבריאלוב. אחינועם ניני שביקרה בעבר את ארצי על שתיקתו בקשר לשינויים במערכת המשפט פרגנה לזמר על החלטתו לוותר על הפרס ואמרה: "בשתי מילים - כל הכבוד". סי היימן: "וואו, איזו אמירה אמיצה".
ארצי הודה לוועדת הפרס, אך הסביר שלא יוכל לקבלו. "בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה", כתב בהודעה שנמסרה מטעמו.
עוד הוסיף הזמר: "אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל - זה הפרס האמיתי בו זכיתי. אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי".