מתוקף תפקידה ככתבת התחבורה של ערוץ 13, חן זנדר מכירה היטב את הצד המסקר של האירועים הקשים, כשפעם אחר פעם היא דפקה על דלתות משפחות שאיבדו את כל עולמן. אבל החל מיום שבת בבוקר היא בצד השני, הצד המסוקר, זאת לאחר שאחותה הקטנה נועה בת ה-22 נעלמה אחרי המסיבה בקיבוץ רעים. כעת, נודע כי היא נמנית בין למעלה מ-1,300 הנרצחים במלחמת "חרבות ברזל".
2 צפייה בגלריה
נועה זנדר
נועה זנדר
נועה זנדר
מטעם רשת וחדשות 13 נמסר כי הן "משתתפות בצערה של חברתנו היקרה חן זנדר על מות אחותה ברצח נתעב", וכי הלווייתה של נועה תתקיים היום (ה') בשעה 21:30 בבית העלמין גורדון, בראשון לציון.
מוקדם יותר היום שיתפה, טרם קיבלה את החדשות הקשות סיפרה זנדר ל-ynet כי "אלו שישה ימים שאנחנו מטפסים על קירות. אני עובדת בחדשות, מכירה אנשים ברמה היומיומית מהמשטרה והצבא, אבל גם אני לא מצליחה לקבל מידע מאף גוף. אף אחד לא פונה אלינו ואפילו אומר כמה זמן זה ייקח, לא מחבק אותנו ואומר שיהיה בסדר או נותן מידע. אנחנו ניזונים מהאזרחים, זו מלחמה שמנוהלת על ידי אזרחים, כל פיסת מידע מגיעה מהם. למשל בשבת יצאו שני תושבי באר שבע למקום המסיבה ואספו כל פרט שיכלו למצוא, ארנקים, טלפונים [סלולריים] של אנשים שהיו שם והשאירו אותם מאחור. אחר כך הם יצרו קשר עם המשפחות, גם איתנו, ככה קיבלנו חלק מהפריטים של נועה שנותרו בשטח".
לכתבות נוספות בנושא:
סף הרגש של זנדר אז נע בין תקווה, כעס לכאב - תקווה למצוא את אחותה הקטנה, כעס על המדינה בשל הטיפול הלקוי במשפחות החטופים והנרצחים, וכאב על אחותה. "אני יודעת שזה אירוע שלא הכרנו כמותו בעבר, אבל תספרו לנו מה קורה. יש מאות בני משפחה שיושבים בבית ולא יודעים דבר, אני יודעת שגם השלטונות לא יודעים הרבה יותר מאיתנו, אבל אנחנו צריכים להרגיש מהמדינה חיבוק, אפילו מרחוק, זה הרבה יותר מהכול כרגע".
2 צפייה בגלריה
חן זנדר
חן זנדר
אחותה נעדרת מאז שבת. חן זנדר
(צילום מסך, חדשות 13)
הכתבת מספרת שלפני יומיים התפרסמה ברשת רשימה של החטופים בעזה ושמה של אחותה הופיע ביניהם, מה שלכאורה הפך לשביב של תקווה. אלא שכמה שעות מאוחר יותר מישהו התקשר וסיפר כי ייתכן שראה את גופתה. "כל ידיעה מטלטלת את העולם שלנו, אנחנו רוצים איזושהי ודאות לכאן או לכאן", היא אומרת.
נועה זנדר הינה הבת הקטנה במשפחה, הצעירה מבין ארבעה אחים ואחיות כשחן הבכורה. "היא אישה שיודעת לחיות את החיים ולמצות אותם בצורה מדהימה", סיפרה עליה זנדר. "היא מנהלת תפעול של רשת בורגרס בר, שהייתה אמורה לעבור לגור בניו יורק בעוד חודש כדי לפתוח שם את הסניף הראשון של החברה. היא נסעה למסיבה עם בן זוגה הטרי שהיא כל כך מאוהבת בו, ומאז החיים שלנו הפכו לגיהינום".
כמו בבתים אחרים של משפחות חטופים, גם בבית משפחת זנדר פתחו חמ"ל במטרה לנסות להרכיב את הפאזל ולהבין מה התרחש בבוקר הנורא ההוא. "היא ובן הזוג שלה יצאו מהמסיבה ברגע שהחלו האזעקות", האחות שחזרה והמשיכה, "הם עצרו ליד מיגונית ברעים ומשם היא שלחה לנו הודעה, אלא שבשביל להרגיע אותנו היא סיפרה לנו שהם במיגונית ליד אשדוד".
בן זוגה של נועה סיפר כי בשלב מסוים הוא יצא מהמיגונית לבדו לראות אם יש מחבלים בסביבה כשהוא מחזיק בטלפון של בת זוגו. הוא יצא ומיד תפס מחסה כשראה את המחבלים מולו, נשכב מאחורי שיח והתחבא. "הם התחילו לשחק איתם", אומרת האחות, "זרקו רימון לתוך המיגונית כדי שאנשים יברחו ואז ירו בהם, הכול מול עיניו".
"אחרי שעתיים וחצי דניאל, בן הזוג, יצא מהמחבוא כששמע שוטרים והתחיל לפנות פצועים. הוא לא ראה את נועה שם והוא חושב שכן ראה אותה שרועה בחוץ, אבל הוא לא זיהה אותה בוודאות. עכשיו אנחנו פשוט לא יודעים מה קרה והיכן היא".
עם קבלת ההודעה, זנדר - שהייתה אף היא בדרום - החלה לפעול לקבלת מידע וניסתה להפעיל כל קשר שיש לה, אך ללא הואיל. "אני מסקרת פיגועים וכל הזמן אמרתי לעצמי זה יבוא אליי", סיפרה על המצב בדמעות שוברות לב. "בכל תאונת דרכים פחדתי שזה יהיה מישהו מהמשפחה, על כולם חששתי, אבל לא על נועה. אני לא מאמינה שבסוף זה קורה לי. רק בשבוע שעבר עשיתי כתבה על הפיגוע במסעדת מקסים בחיפה, 20 שנה אחרי, והלב שלי יצא לכל משפחה שדיברתי איתה והנה, אולי אני אצטרף למשפחת השכול הזאת".
כעת, כאמור נודע כי הנורא מכל קרה ואחותה של זנדר נמנית בין מאות הנרצחים במלחמת "חרבות ברזל".
פורסם לראשונה: 12:54, 12.10.23