מספר ימים לאחר שעוררו סערה בעקבות סירובם להשתמש במילה "טרוריסטים" בעודם מסקרים את הזוועות המתרחשות בישראל - הכניסה לבניין מערכת BBC שבלונדון כוסתה בצבע אדום במהלך הלילה.
2 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
אולפני BBC
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
האירוע מתרחש מספר שעות לפני קיומה של מחאה להבעת סולידריות עם הפלסטינים, שצפויה להתחיל בזמן הקרוב בסמוך למיקום מערכת ה-BBC. עם זאת, עוד לא ברור אם זה נעשה כמחאה על אופן הסיקור שלהם את מלחמת חרבות ברזל. גם בשיחה עם "הדיילי מייל", אישרה משטרת המטרופולין כי הם "מודעים לנזק הפלילי שנעשה לבניין, אולם בשלב זה לא ידוע אם זה מקושר לקבוצת מחאה כלשהי".
על פי דיווח ב"טלגרף", הניסיונות להסיר את הצבע ולנקות את חזית הבניין עוד לא צלחו. מגיש הרדיו של BBC, אדוארד אדו, הגיב למעשה ואמר: "ללא קשר להשקפתך על מה שקורה - זו אינה הדרך. כל הכבוד לצוות האבטחה התורן הלילה".
עוד ב"טלגרף" מציינים כי הצבע האדום רוסס היכן שמוקדם יותר השבוע נתלו פוסטרים על ידי מוחים ישראלים, שהראו את החטופים במתקפה על ידי החמאס.
2 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
אולפני BBC
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
כאמור, האירוע מתרחש מספר ימים לאחר שנמתחה ביקורת חריפה על BBC, כשהרב הראשי של בריטניה, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ואחרים תקפו את האופן שבו הרשת מכסה את האירועים הקשים בישראל. במוקד הביקורת - השימוש במילה Militants - "כוחות לוחמים" - במקום "טרוריסטים". יש לציין שמאז 2021, חמאס מוגדר רשמית כארגון טרור בבריטניה.
"שמתי לב שב-BBC יש אי-רצון להשתמש במונח 'טרוריסט'", אמר הרב הראשי של בריטניה, סר אפרים מירביס, בעת ריאיון עם הרשת. "אבל אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין - ושום דבר לא יכול להצדיק את המעשים הללו".
גם סונאק תקף את האופן שבו המלחמה בין ישראל וחמאס מסוקרת בתקשורת הבריטית. "חמאס אינם לוחמים, והם אינם לוחמי חופש. הם טרוריסטים" - כך אמר סונאק בנאום מול כ-1,700 איש במפגש הזדהות עם ישראל שנערך בבית כנסת בצפון הבירה. 12 אלף איש נוספים צפו באירוע, שהועבר בשידור חי ברשת.