אחרי חשיפת ynet על התנגדות שחקני תיאטרון הבימה לעבוד תחת הבמאי אורי פסטר במחזה "אללה כרים", נודע כי נערכה ישיבה של הנהלת הבימה, הנאמנים שממונים על התיאטרון, מנכ"ל שח"ם (ארגון השחקנים והשחקניות) ויו"ר ועד שחקני הבימה, שם נחשפו הצדדים לטענות השחקנים והחליטו על הפסקת העבודה של פסטר באופן מיידי במחזה המדובר.
2 צפייה בגלריה
אורי פסטר
אורי פסטר
אורי פסטר
(צילום: יובל חן)
אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם שנכח בפגישה ושמע את תלונות השחקנים, שופך אור על הפרשה בשיחה עם ynet: "שח"ם לא תאפשר לשום במאי להתעמר בשחקנים ולהתייחס אליהם כמו לעבדים - לא בדרישות ולא בשיח הפוגעני".
גם בתיאטרון הבימה, שבתחילה ניסו לא להתייחס נקודתית לטענות השחקנים בתגובה שהעבירו ל-ynet, מציגים כעת עמדה תקיפה יותר נגד התנהלותו של פסטר. "הבימה נקטה בצעדים המיידיים המתבקשים בנסיבות שנוצרו והחליפה את הבמאי אורי פסטר בבמאית לילך סגל, המנהלת האמנותית של סטודיו יורם לוינשטיין, והחזרות נמשכות כסדרן".
2 צפייה בגלריה
אורי פסטר ב2017
אורי פסטר ב2017
אורי פסטר
(צילום: יובל חן)
כפי שנחשף הבוקר (ג') ב-ynet, בעקבות תלונות השחקנים בגין התנהגותו של פסטר לכאורה, החזרות הופסקו אחרי פחות משבוע, והוקפצה להחליפו הבמאית לילך סגל. בתגובה לדברים, פסטר אמר היום ל-ynet: "לא הייתי נוכח בשום בפגישה במועד המדובר, אני לא יודע מה נאמר שם. בוודאי שלא ניתנה לי ההזדמנות להגן על כבודי ולטהר את שמי. אני אברר את הדברים האמורים מול הנהלת הבימה, ואם יש אמת בדברים - אני מצטער שהתרחשו. אני אשמח להמשיך לדבר ולהתראיין על יצירה והשמחה שהיא גורמת לכול".
יו"ר ועד ארגון שחקני הבימה מסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט, אני מכבד את פסטר ולא אתייחס. מאחל לכולנו בהצלחה".