פחות מיממה לאחר ערב השנה החדשה, אז פקעו הזכויות של חברת דיסני על גרסתו המוקדמת של מיקי מאוס (Steamboat Willie), יש מי שהגיעו מוכנים למאורע עם טריילר לסרט אימה חדש בכיכובה של הדמות - Mickey's Mouse Trap.
"זהו יום ההולדת ה-21 של אלכס, אבל היא תקועה בפארק השעשועים במשמרת מאוחרת כשחבריה מחליטים להפתיע אותה", נכתב בתקציר לסרט שהטריילר שלו שוחרר הבוקר (ג'), "אבל אז רוצח במסיכה, שלבוש כמו מיקי מאוס, מחליט לשחק איתם משחק משלו - שאותו היא חייבת לשרוד".
בטריילר לסרט, שיצרו ג'יימי ביילי וסיימון פיליפס, מוצגים גם קטעים מהסרט המצויר של דיסני "ספינת הקיטור ווילי" מ-1928, שפקיעת זכויות היוצרים שלו כאמור היא זו שהפכה את הדמות הראשונית של מיקי מאוס לזמינה לשימוש חופשי. "ספינת הקיטור ווילי" - שכולו בשחור-לבן - הוא הסרט השלישי שהופק בכיכובו של העכבר המפורסם, אך היה הראשון שהופץ מסחרית וחשף את מיקי ומיני לעולם.
הזכויות על הסרט אומנם פגו בערב השנה החדשה, עם זאת חשוב להדגיש כי מדובר בגרסה מוקדמת של מיקי מאוס בלבד, וישנם הבדלים רבים בין העכבר שנוצר ב-1928 לזה שאנו מכירים היום ושמשמש כסמל החברה. כך, למשל, למיקי הישן אין את הכפפות והנעליים הגדולות של מיקי הנוכחי, ועיניו הן אליפסות שחורות קטנות ללא אישונים. בהצהרה ל-CNN, דובר דיסני אמר שהגרסה המודרנית של מיקי לא תושפע מפקיעת זכויות היוצרים: "מיקי ימשיך לגלם תפקיד מרכזי כשגריר עולמי של חברת וולט דיסני בסיפורים, באטרקציות, בפארקי השעשועים ובסחורה שלנו", הבהיר.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט Mickey's Mouse Trap
מתוך הסרט Mickey's Mouse Trap
מתוך הסרט Mickey's Mouse Trap
(צילום מסך, MM Trap)
תהליך דומה לזה של מיקי מאוס עברה בשנים האחרונות דמותו של פו הדוב. ב-1 בינואר 2022, פג תוקף זכויות היוצרים על הדמות המקורית של א"א מילן, מה שפתח את הדלת עבור פרשנויות יצירתיות יותר של הדוב הצהוב והאהוב - כולל סרט האימה משנת 2023, "פו הדוב: דם ודבש". בעלילת הסרט מתברר שפו וחזרזיר, שננטשו על ידי כריסטופר רובין שהלך ללמוד בקולג', הפכו ליצורים צמאי דם ונקמה. ברעבונם הם חיסלו את איה וזללו אותו, ועתה הם אורבים ביער למבקרים מזדמנים.
סרטו של פו, שבדומה למיקי נעשה על ידי יוצרים פחות מוכרים בשוק הקולנוע, זכה להצלחה בניגוד לציפיות. לפי דיווחים, הוא הרוויח כמעט חמישה מיליון דולר אל מול תקציב של פחות מ-100 אלף דולר.