לאלפי מעריצי להקת פינק פלויד שהגיעו אמש (ג') להופעתו של רוג'ר ווטרס במדיסון סקוור גארדן, ציפתה הפתעה בכניסה לאולם בניו יורק; קומץ של פעילים ישראלים ותושבים יהודיים מקומיים פנו לאורחי המופע וביקשו להעיר את תשומת לבם לכך שהמוזיקאי הבריטי המזדקן הוא "שונא יהודים". בידיהם היו שלטים המגבים את הקביעה הזאת וחלקם נשאו דגלי כחול-לבן. מדי פעם הם אף פצחו בשירה וקראו "Hey, Roger, Leave those Jews alone. All in all, He's just a prick in the wall", לצלילי ההמנון המפורסם של פינק פלויד Another Brick in the Wall מ-1979. כל זאת כדי למחות נגד ווטרס ולהזהיר את המעריצים ממסריו.
"הוא מעביר אינפורמציה לא נכונה על ישראל. הוא אנטי-ציוני, אנטי-ישראל, והאמת היא שזו אנטישמיות, ולכן אנחנו מתנגדים שהוא פה", אמר ל-ynet יובל דוד אחד המפגינים שנכח בכניסה לאולם, שלדבריו פגש בווטרס בעבר, "הוא מאוד גלוי עם מה שהוא אומר, הוא אומר את זה במהלך הקונצרט, והוא כותב על זה".
קשה להגיד שרבים מהקהל שהגיעו להופעה התרשמו יותר מדי מההפגנה הקולנית בכניסה לאולם, וספק אם אזהרותיהם של הפעילים הישראלים שכנעו מישהו מהם לוותר על הכרטיס שלו. לזכותו של ווטרס עצמו ייאמר, שגם הוא סיפק אזהרה משלו רגע לפני שעלה לבמה, כראוי למופע שנקרא This Is Not a Drill ("זה לא תרגיל"). קולו המוקלט של קריין נשמע ברחבי האולם ובמבטא בריטי מנומס ביקש מהנוכחים לכבות טלפונים וקרא: "לכל אלה מכם שאומרים: אנחנו אוהבים את המוזיקה של פינק פלויד, אבל לא את הדעות הפוליטיות של רוג'ר. ובכן, אתם יכולים ללכת להזדיין". גם אחרי אזהרה לא מרומזת זו, לא היה מי שעזבו את המקום. ולמען האמת אף אחד גם לא כיבה את הטלפון הנייד שלו.
5 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס במחווה לשירין אבו עקלא
רוג'ר ווטרס במחווה לשירין אבו עקלא
מחווה לשירין אבו עאקלה. רוג'ר ווטרס במדיסון סקוור גארדן
(צילום: אמיר בוגן)
אבל האם כל האזהרות מוצדקות? למען האמת, לא ממש. לפחות לא לפי תרחישי הזוועה של המפגינים הישראלים מחוץ לאולם. למעשה, ווטרס כמעט ולא דיבר במהלך ההופעה. המסרים הפוליטיים הרדיקלים שלו הועברו דרך השירים שביצע, ובמיוחד באמצעות המופע האור-קולי המרהיב ששילב אנימציה כוחנית בסגנון פשיסטי עם תיעוד של זוועות מסביב לעולם - ארצות הברית, דרום אמריקה וגם ישראל. כך באחד המקרים, בעת ביצוע השיר The Powers That Be, הוקרנה על המסך הענק שקופית עם שמה של שירין אבו עאקלה, העיתונאית הפלסטינית של רשת אל-ג'זירה שנהרג מפגיעת קליע במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלסטינים. תיאור התקרית כפי שהופיעה בשקופית: "מקום: ג'נין, פלסטין. הפשע: היותה פלסטינית. העונש: מוות".
5 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס בהופעה
רוג'ר ווטרס בהופעה
הכריז על המדיסון סקוור גארדן כבר אחד גדול בו כל הנוכחים יכולים להביע את דעתם בחופשיות. רוג'ר ווטרס בהופעה
(צילום: אמיר בוגן)
בעלי הקיבה הרגישה שביניכם אולי מזועזעים ממחווה זו, אבל שמה של אבו עאקלה הגיע כחלק מרצף של קורבנות אחרים של הממסד מרחבי העולם: אריק גארנר, פילנדה קסטילו וג'ורג' פלויד שמצאו את מותם בגלל שוטרים אמריקנים, מתיאוס מלו קסטרו, שהיה עוזר בכנסייה נרצח על ידי שוטרים בברזיל, ורשאן צ'ארלס שהלך לעולמו לאחר מפגש מקרי עם שוטרים באנגליה. שמות אלה ואחרים הוקרנו אחד אחרי השני על המסך לצד תיעודים קשים אל אלימות משטרתית, דיכוי של הפגנות וירי מדמדם.
כך בעצם התנהל לו רוב המופע שארך כשעתיים וחצי וכלל את הלהיטים הגדולים של הפינק פלויד מ-Wish You Were Here, דרך Comfortably Numb ו-Money ועד Animals ו-Sheep (שיר שזימן וידאו ארט גדוש כבשים על המסך, ובלון ענק בדמות חזיר שהתעופף מעל הקהל) בלי שערוריות גדולות. הפתעה גדולה בהתחשב באלו שהוא נוהג לעורר בריאיונותיו לתקשורת ובקמפיינים הפוליטיים השונים שהוא מקדם נגד ישראל, ארצות הברית ואומות אחרות. המופע האור-קולי, הדימויים האלימים והמילים הבוטות ששולבו בו שרטטו את קווי המתאר של המסר האנטי-ממסדי והאנטי-מלחמתי שווטרס מבקש להעביר. לפי החזיונות על המסך, הממשלות כולן משקרות לנו וכופות עלינו את השקרים שלהן על ידי זרועות החוק הנוקשות והאלימות. 
5 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
המופע האור-קולי, הדימויים האלימים והמילים הבוטות ששולבו בו שרטטו את קווי המתאר של המסר האנטי-ממסדי והאנטי-מלחמתי שהוא מבקש להעביר. רוג'ר ווטרס
(צילום: אמיר בוגן)
בתוך הקונספט הכללי העגום הזה, שאפשר להזדהות איתו, צצו מדי פעם על המסך הקשרים ישירים ואקטואלים כמו איחולי "פאק בית המשפט העליון (בארצות הברית)" ו"פאק הכיבוש", או לחילופין דרישה לזכויות - עבור נשים שמעוניינות בהפלה, עבור הפלסטינים ועבור אזרחי תימן. באופן כללי נראה שווטרס קשישא, פשוט רוצה שכל עוולות העולם האכזר הזה יפסיקו והוא מנצל את כל ההון התרבותי שברשותו לטובת המשימה הזאת. כך הוא מנצל את הופעותיו, בין היתר, כדי להציג על המסך מתקפת רחפן אמריקאי בעיראק שגבתה חיי חפים מפשע, דיכוי אלים של הפגנות תנועת Black Lives Matter בערי ארצות הברית וגם תיעוד של גדר ההפרדה לאורך הקו הירוק ובעזה.
כשווטרס בן ה-78 כן פתח את פיו, לא כדי לשיר או לגמוע מבקבוק המים שברשותו, אלא כדי לפנות לקהל, הוא הכריז על המדיסון סקוור גארדן כבר אחד גדול בו כל הנוכחים יכולים להביע את דעתם בחופשיות. הוא סיפר בקצרה על קורות להקת הפינק פלויד והתהוותה במהלך שנות ה-60 ועל ההשראה שקיבלו הוא וחבריו מספרי ג'ורג' אורוול "1984" ו"חוות החיות". במקרה אחר, הודה כי הוא מפחד פחד מוות ממלחמת עולם שלישית, והביע את חששו משימוש בנשק גרעיני מצד אומות אותן הוא מכנה "מכונות מלחמה".
5 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
"ביידן פושע מלחמה, והוא רק מתחיל". רוג'ר ווטרס
(צילום: אמיר בוגן)
5 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס בהופעה
רוג'ר ווטרס בהופעה
"טראמפ פושע מלחמה". רוג'ר ווטרס בהופעה
(צילום: אמיר בוגן)
לא בטוח שהקהל שמילא כמעט לחלוטין את המדיסון סקוור גארדן הזדהה עם שלל המסרים שניסה ווטרס להפיץ, אבל ניכר שיצירות המופת המוזיקליות של פינק פלויד הדהדו בכל עבר לכל תשואות הנוכחים. עם זאת, רגע אחד במהלך המופע היה לא פשוט עבור המעריצים האמריקנים. שקופיות של נשיאי ארצות הברית הופיעו על המסך עם הכיתוב "פושע מלחמה". מרונלד רייגן, דרך ביל קלינטון וג'ורג' וו. בוש, כמובן דונלד טראמפ, ואף הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן שתוייג כ"פושע מלחמה, והוא רק מתחיל". הפרובוקציה הזאת הדהדה ריאיון שנתן ווטרס ל-CNN לרגל קידום מסע ההופעות ובו חזר על הטענה כי ביידן הוא פושע מלחמה מכיוון שהוא "מחרחר מלחמה באוקראינה" (בעבר ווטרס הביע תמיכה בפשיטת הבדלנים הרוסים על חצי האי קרים, דברים שהביאו את ארגון התקשורת האוקראיני מירוטבורטס להכניס אותו ל"רשימת החיסול" שלהם ב-2018). ובכן, לזכותו יאמר, ווטרס נשאר כנה, גלוי ובוטה. אבל אפילו במקרה הזה, הקהל לא נשמע לאזהרות.