העבר של כריס בראשון ממשיך לרדוף אחריו: עם היוודע שיתוף פעולה חדש בין הזמרת קלואי ביילי לכריס בראון שעתיד לצאת השבוע, ביקורות רבות הופנו כלפיה על כך שבחרה לעבוד עם המוזיקאי, שלו היסטוריה ארוכה של אלימות והסתבכויות משפטיות. בעקבות כך, בראון הגיב היום (ו') בשרשרת פוסטים תוקפניים בעמוד האינסטגרם שלו.
1 צפייה בגלריה
כריס בראון
כריס בראון
כריס בראון
(AP)
"אם כולכם עדיין שונאים אותי על טעות שעשיתי בגיל 17, בבקשה - אתם יכולים לנשק לי את התחת!"' כתב, "אני בן 33! אני כל כך עייף מהנרטיב הזה". בדבריו מתייחס בראון כנראה להרשעתו המתוקשרת מ-2009 בעקבות בהכאת בת זוגו דאז, הזמרת ריהאנה, כשבמסגרת עסקת טיעון קיבל עבודות שירות וחמש שנות מאסר על תנאי, על אף שבניגוד לדבריו היה בן 19 בעת התקרית האלימה.
כאמור, לבראון יש עבר פלילי לא מועט כשב-2013 הואשם במעורבות בתאונת פגע וברח, וזמן לא רב לאחר מכן הואשם בתקיפה. ב-2016 טענה אישה כי בראון איים עליה באקדח בתוך ביתו, וב-2018 נעצר אחרי הופעה שלו באשמת תקיפת אדם שנה קודם לכן. ב-2019 הואשם על ידי צעירה צרפתייה בכך שאנס אותה, ב-2021 נתבע בראון בידי מנהלת משק ביתו לאחר שאחד מכלביו תקף אותה.
"איפה כל תומכי תרבות הביטול כשזה נוגע לאמנים הלבנים האלה שיצאו עם נשים מתחת לגיל ההסכמה, נהגו באלימות כלפי הנשים שלהן והדביקו אותן באיידס? אה, נכון, הם ה'חברים' שלכם", כתב. "לא תקבלו ממני עוד אהבה מזויפת. תתרחקו ממני או שתדרסו. אף אחד מכם לא יכול להתעסק איתי".
בהמשך התייחס הזמר ל"צביעות" ביחס המקל שזוכים לו אמנים לבנים שיוחסו להם אירועי אלימות, ושיתף את תמונותיהם של של שון פן, מל גיבסון, טומי לי, אמה רוברטס, ניקולס קייג', צ'ארלי שין ועוד.
בחודש נובמבר האחרון הזמר עלה לכותרות כשזכה בפרס אמן האר אנ' בי של השנה בטקס פרסי המוזיקה האמריקנית, אולם כשמגישת הפרס קלי רולנד הקריאה את שמו, נשמעו קריאות בוז מהקהל. בנוסף בראון היה אמור להשתתף במופע מחווה למייקל ג'קסון על במת הטקס, אך הופעתו בוטלה. "זו הייתה יכולה להיות ההופעה הגדולה של הטקס", הוסיף בראון בתגובה, "אבל הם ביטלו אותי מסיבות לא ידועות". לפי הספקולציות בתעשייה, הסיבה לביטול הופעת המחווה של בראון היא הנראות של החיבור בינו ובין ג'קסון, שהואשם בביצוע מעשים מגונים בילדים.