על פניו - האווירה שמחה: שתייה, מוזיקת היפ-הופ, צעירים ומשב רוח ירושלמי. אך אם מביטים בפרטים ניתן לראות את הדמעות הזולגות ושלט שעליו הכיתוב Bring Them Home תלוי מעל חלל האולם. היום (ה'), בבית הנסן בירושלים, מתקיים אירוע ההשקה של אלבום הראפ של ענר שפירא ז"ל, לוחם סיירת הנח"ל שנפל לאחר שהדף שבעה רימונים החוצה ממיגונית המוות במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר.
שפירא היה מפיק וראפר ועבד על שירים שתכנן לפרסם, אולם בזמן חייו אף שיר שלו לא זכה לראות אור. רק כעת, חמישה חודשים לאחר שנרצח - היצירות שלו לוקטו ונאספו על ידי משפחה, חברים ומוזיקאים, עברו עיבוד והפקה מחדש, ושאנן סטריט מהדג נחש אף הוסיף את שירתו בכמה מן השירים.
2 צפייה בגלריה
ענר אלקיים שפירא
ענר אלקיים שפירא
ענר שפירא ז"ל
(צילום פרטי)
במקום נכחו הוריו של ענר, הוריו של הרש גולדברג פולין שהיה חברו הטוב ונסע עימו למסיבת הנובה, מוזיקאים רבים מסצנת הראפ, ראש העיר משה ליאון ומשפחות חטופים נוספות.
שירה, אימו של ענר, סיפרה: "עדיין אין לי מילים. אני נאחזת במילים של ענר, בטקסטים, בקול שלך ענר. כל מה שהשארת לנו בטוב ליבך הגדול. לפני עשר שנים בדיוק, בעולם אחר, חגגנו לך בר מצווה. כל מי שהיה שם זוכר משתה וקרנבל ומלא שמחה פשוטה. מאז שענר לא איתנו מצאתי ביטוי חדש של שמחה מתוך עצב. אנחנו מלאים בעצב וגעגוע וצריכים לחפש את השמחה. אנחנו מבינים שברגע הזה, השמחה לא שלמה ולא טבעית ומובנת מאליה - היא שמחה אחרת וחדשה. צריך לחפש אותה ולייצר אותה ואנחנו עושים את זה. הערב הזה הוא ערבוב בין עצב לשמחה. אין שמחה גדולה כמו חגיגת היצירה של ענר. מימוש החלומות שלו ולהוציא את אלבום המוזיקה הראשון שלו, אך גם אין עצב גדול מזה. אנחנו מבינים את ההיעדר שלו והוא לא כאן לחלוק איתנו את השמחה הזאת".
הראפר עדש בדש (עמית לוי), יועץ מוזיקלי וממארגני האירוע, נשא גם הוא דברים: "היום אנחנו חוגגים את החיים. ענר שפירא הלך מאיתנו והוא היה ראפר ומפיק ואומן ירושלמי, ומתוך השבר הגדול בחרנו לאסוף את השירים שלו ולהוציא אותם. זו רק הפעם הראשונה לקראת חומרים נוספים שיצאו בהמשך. אנחנו רוצים מתוך השבר לצאת אל השמחה. ב-18 באפריל אנחנו חוגגים בצוללת הצהובה ועושים אירוע השקה נוסף והופעות. יהיו שם אנשים שהשפיעו על ענר ואנחנו מקווים לחגוג שם גם עם הרש".
2 צפייה בגלריה
השקת האלבום של ענר שפירא ז"ל
השקת האלבום של ענר שפירא ז"ל
השקת האלבום של ענר שפירא ז"ל
(צילום: רוני גרין שאולוב)
על מעורבתו של סולן הדג נחש בפרויקט סיפר כי "ברגע ששאנן שמע שענר היה ראפר ומפיק, הוא יצר קשר בעצמו עם המשפחה ואמר שהוא רוצה לקחת חלק בדבר הזה. אני חושב ששאנן כמו כולנו עשה את זה מתוך אמונה שענר היה ראפר מדהים ולא בזכות המעשה ההרואי שלו, אלא בזכות היצירה".
ראש העיר משה ליאון נכח גם הוא באירוע: "אין דרך מרגשת ואין צורה הולמת יותר לזכור את האדם הנפלא שענר היה... אם ענר היה צופה בנו ורואה את השירים שלו הופכים לנחלת הכלל הוא ודאי היה מחייך חיוך שבע רצון של גאווה גדולה. את השירים שלו הוא יצר מתוך תשוקה וכאב גדולים ומאוד רצה לחלוק אותם עם אנשים".