בסרט דוקומנטרי חדש על חייה, הזמרת אלאניס מוריסט טוענת כי היא הייתה קורבן של אונס מספר פעמים כאשר הייתה בת 15.
לפי הדיווח של ה"וושינגטון פוסט", בסרט Jagged שיוקרן בבכורה השבוע בפסטיבל הסרטים של טורונטו, מוריסט מתארת את התקיפות שחוותה. "לקח לי שנים בטיפול להודות אפילו שהייתה סוג של קורבנות מצידי", היא אומרת. "תמיד אמרתי שהסכמתי, ואז אני נזכרת 'היי, היית בת 15, את לא מסכימה בגיל 15'. עכשיו אני כזה, 'אה כן, הם כולם פדופילים. זה הכל אונס'".
2 צפייה בגלריה
אלאניס מוריסט
אלאניס מוריסט
אלאניס מוריסט
(צילום: AP)
"אמרתי לכמה אנשים וזה נפל על אוזניים ערלות. זה בדרך כלל היה השלב שהם קמו ויצאו מהחדר", אומרת מוריסט ולא מוסרת פרטים על זהות התוקפים. "אתה יודע, הרבה אנשים אומרים 'למה האישה הזו חיכתה 30 שנה?'. לכו לעזאזל. הן לא מחכות 30 שנה. אף אחד לא הקשיב, או שאיימו על הפרנסה שלהן או על המשפחה". גיל ההסכמה בקנדה היום הוא 16, אולם כשמוריסט הייתה נערה הוא היה 14.
בגיל 15 מוריסט התחילה את הקריירה המוזיקלית שלה כזמרת פופ. ב-1990 היא חתמה חוזה בקנדה עם חברת תקליטים. היא החלה להקליט את אלבום הבכורה שלה בגיל 16 והוא שוחרר רק בארץ מולדתה. היא הציגה בו צליל פופי ושונה בהרבה מהאלבום השלישי והמפורסם שלה Jagged Little Pill, עליו עבדה עם גלן באלארד. האלבום שיצא ב-1995 הפך ללהיט ענק, מכר 33 מיליון עותקים ברחבי העולם ומיצב את מוריסט כאחת מיוצרות הרוק החשובות של התקופה.
2 צפייה בגלריה
אלאניס מוריסט באולפן ב-1994
אלאניס מוריסט באולפן ב-1994
אלאניס מוריסט באולפן ב-1994
(צילום: Glen Ballard/HBO)
מוריסט הודיעה כי לא תשתתף בפרמיירה לסרט הדוקומנטרי שסוקר את חייה של הכוכבת בת ה-47. במאית הסרט אליסון קליימן אמרה: "ודאי שרציתי שאלאניס תהיה שם. זו הייתה פריוויליגיה לעשות את הסרט הזה ואני מאוד גאה בו. אני מקווה שיהיו הזדמנויות אחרות בעתיד שהיא תוכל לבוא לאירועי הסרטים".