שחקני "הכתר" החדשים יוצאים להגנת יוצר הסדרה, פיטר מורגן, בריאיון שפורסם היום (ה') ב"וראייטי". "יש לו אהבה גדולה למשפחת המלוכה", סיפרה אימלדה סטונטון המגלמת את המלכה אליזבת השנייה בעונה הקרובה, "אני לא חושבת שהיה עושה זאת אם הוא לא היה כל כך קשור אליה רגשית".
1 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בריאיון, שבו לקחו חלק סטונטון, ג'ונתן פרייס (המגלם את הנסיך פיליפ) ולזלי מנוויל (המגלמת את הנסיכה מרגרט), השלושה יצאו להגנת היוצר בעקבות גל הביקורות שהתעורר לקראת העונה הקרובה והטעונה במיוחד, הכוללת את מותה של הנסיכה דיאנה.
לכתבות נוספות במדור:
"אנחנו מאוד רגישים כלפי משפחת המלוכה", אמרה מנוויל, "אני מקווה שאני מייצגת את מרגרט בצורה רגישה וכנה, ויש לזכור כמובן שמדובר בדרמה". סטונטון הוסיפה כי ניכר שמשפחת המלוכה יקרה לליבו של יוצר הסדרה שכן הרבה לעסוק בה במרוצת השנים - עם הסרט "המלכה" בכיכובה של הלן מירן מ-2006, המחזה The Audience מ-2013 וכמובן "הכתר", שתזכה גם לעונה שישית.
בשבוע שעבר שירות הסטרימינג אף הוסיף הסתייגות לטריילר העונה החדשה, שמדגיש כי מדובר בדרמה עלילתית המושפעת מאירועים אמיתיים, זאת לאחר פרסום הביקורת הנוקבת מפי זוכת האוסקר ג'ודי דנץ' ב"טיימס" הבריטי. השחקנית טענה כי הסדרה היא "הצגה כואבת ולא מדויקת של ההיסטוריה", ודרשה מנטפליקס להוסיף את ההסתייגות "למען המשפחה והאומה השכולה וכאות כבוד לשליטה ששירתה את עמה נאמנה במשך 70 שנה".
הביקורת של דנץ' מצטרפת לזו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ג'ון מייג'ור, שגינה את האופן שבו מוצג הנסיך צ'רלס, עכשיו המלך צ'רלס השלישי, בפרק שבו הוא מתלונן על כך שהוא צריך לחכות למלוכה בעוד המלכה המזדקנת מרחיקה את העם.