הזמרת רוני ספקטור, אשר הובילה את ההרכב הנשי האיקוני "הרונטס" בשנות ה-60, הלכה לעולמה בגיל 78. "המלאך הארצי האהוב שלנו, רוני, עזבה במנוחה את העולם הזה היום אחרי מאבק קצר בסרטן. היא הייתה עם משפחתה ובזרועותיו של בעלה ג'ונתן", כך פורסם אתמול (ד') באתר הרשמי של ספקטור. "רוני חיה את חייה עם ניצוץ בעיניה, גישה נמרצת, חוש הומור שובב וחיוך על פניה. היא הייתה מלאה באהבה ובהכרת תודה. הצליל מלא האושר שלה, אופייה השובב ונוכחותה הקסומה ימשיכו לחיות בכל מי שהכיר, שמע או ראה אותה".
ספקטור נולדה במנהטן ב-1943 בשם ורוניקה בנט. בתחילת שנות ה-60 הקימה את ההרכב הרונטס (The Ronettes) יחד עם אחותה אסטל בנט ובת דודתן נדרה טאלי, וזמן לא רב לאחר מכן פגשה את פיל ספקטור - מפיק מוזיקלי צעיר ושאפתן שהחתים את הלהקה על חוזה והחל להפיקן.
1 צפייה בגלריה
הרונטס
הרונטס
רוני ספקטור (ראשונה משמאל) עם הרונטס
(GettyImages)
תחת כנפיו של ספקטור, הרונטס זכו להצלחה גדולה. השיר הראשון שהפיק עבורן, Be My Baby, הפך ללהיט גדול בארצות הברית ונותר עד היום אחד משירי הפופ המוכרים והמצליחים ביותר משנות ה-60. ספקטור כתב והפיק עבורן להיטים נוספים כמו Baby, I Love You ו-Walking In The Rain, וב-1966 הרונטס אף חיממו את הביטלס במסע ההופעות האמריקני שלהם. בעבודתו עם הרונטס, פיתח ושכלל ספקטור את טכניקת ההקלטות פורצת הדרך "חומת הסאונד", שהשפיעה עמוקות על המוזיקה הפופולרית והפכה למזוהה עימו בהמשך.
במהלך התקופה, ולמרות שהיה נשוי, החלו ספקטור ורוני בנט לנהל רומן. ספקטור התגרש מאשתו, וב-1968 השניים נישאו. במקביל, הרונטס התפרקו ובמהלך ארבע השנים הבאות, כפי שחשפה באוטוביוגרפיה שלה, חוותה רוני ספקטור התעללות פיזית ופסיכולוגית מידיו של בן זוגה פיל, שכבר אז נודע בשגיונותיו ובטמפרמנט הלא יציב שלו. ב-1972 הצליחה לברוח מאחוזתם של השניים בבוורלי הילס, כשהיא מותירה מאחוריה את התאומים שאימצו היא וספקטור, ושספקטור הביא לביתם ללא הכנה מוקדמת שנה קודם לכן. "ידעתי שאם לא אעזוב, אמות שם".
אחרי שנמלטה מבעלה, ניסתה ספקטור להמשיך את הקריירה המוזיקלית שלה, אולם למרות שנותרה פעילה מעולם לא הצליחה לשחזר את שיאיה עם הרונטס בשנות ה-60. פרט לכך ניהלה מאבקים משפטיים ארוכים נגד פיל ספקטור באשר למשמורת על ילדיהם וכספי התמלוגים משירי הרונטס. היא הותירה אחריה את שלושת ילדיה המאומצים מספקטור ושני ילדיה מנשואיה הראשונים לג'ונתן גרינפלד.