שמו של שחקן הקולנוע הצרפתי ז'ראר דפרדייה (74), שכבר הואשם באונס ותקיפה מינית על ידי שחקנית בעקבות מקרה שלכאורה אירע בביתו ב-2018, שוב עלה לכותרות בנסיבות דומות לאחר ש-13 נשים טוענות להתנהגות מינית בלתי הולמת מצידו - כך על פי תחקיר שפורסם על ידי העיתון המקוון "מדיה-פארט".
2 צפייה בגלריה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
(צילום: Clemens Bilan/Getty Images)
13 הנשים, ביניהן שחקניות, נשות הפקה ומאפרות שעבדו לצד דפרדייה בין השנים 2004 ועד 2022, הגישו הצהרה משותפת למשרד התובע המחוזי בפריז ואת פרטי התחקיר, אך טרם הוגשה תביעה רשמית, כך על פי "וראייטי".
"התובע טרם קיבל תביעה חדשה נגדו", נמסר בהצהרה מטעם המשרד. "חקירה רשמית, שהחלה ב-2020 בעקבות התביעה שהגיעה שרלוט ארנו, עדיין נמשכת".
סנגוריו של דפרדייה שחררו הודעה ארוכה ששוללת את כל ההאשמות נגדו והוסיפו כי השחקן "אינו מתכוון להגיב לידיעה שפורסמה".
אחת הנשים, שלטענתה עבדה עם דפרדייה ב-2015 על הסט של הסרט The Box כניצבת, סיפרה ש"הוא שלח את ידו מתחת לשמלתה וניסה להוריד לה את התחתונים". אחרי שהיא דחפה אותו, הוא הפך, כך על פי מילותיה, ל"אגרסיבי וניסה לעשות זאת בכל זאת". בידיעה שפורסמה ב"מדיה-פורט" צוטט איש הפקה שעבד על אותו סט ואמר ש"הצילומים נעצרו לאחר שאחת הניצבות טענה שהייתה קורבן של ז'ראר דפרדייה".
2 צפייה בגלריה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
האשמות חדשות נגדו. ז'ראר דפרדייה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
עדות נוספת מפרטת כיצד על הסט של Disco, שם דפרדייה גילם בעלים של מועדון לילה בסצנה עם עשרות ניצבים, נכחה בין היתר גם הלן דראס, שסיפרה כי הוא תפס אותה במתניים וידו ליטפה אותה. דראס הוסיפה כי דפרדייה הניח את ידו על ישבנה, והתעקש למרות שהתנגדה כשהוא מוביל אותה לחדר ההלבשה שלו.
בדצמבר 2020 השחקן הואשם באונס ותקיפה מינית - אישומים שהגיעו בעקבות תביעה שהוגשה ב-2018 על ידי שרלוט ארנולד. אותה תביעה בוטלה שנה מאוחר יותר, אך החקירה נפתחה מחדש וכאמור לפני כשנתיים וחצי הוגש כתב אישום.
דפרדייה הוא אחד מהפרצופים המזוהים ביותר של הקולנוע הצרפתי. במהלך קריירה בת יותר מחמישה עשורים הספיק להשתתף ביותר מ-180 סרטים, והפך לאחד מהכוכבים הגדולים בצרפת עם תפקידים ביצירות כמו "ז'אן דה פלורט", "שובו של מרטין גר" ו"סיראנו דה ברז'ראק". גם בזירה הבינלאומית הפך דפרדייה לכוכב, בין היתר בסרטים "גרין קארד" ו"1492 מעבר לאופק".