מתקפה על טקס פרסי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה: שר התרבות חילי טרופר תוקף בחריפות את האקדמיה, אחרי הפרסום ב-ynet על כך שהושמטו חלקים "פטריוטיים וציוניים" בשידור הטקס שנערך אתמול (ג').
1 צפייה בגלריה
חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
(צילום: מוטי קמחי)
"אתמול נשאתי דברים בטקס פרסי אופיר. את המילים שלי על פיוס, סובלנות, ציונות ופטריוטיות הצופים בבית לא ראו ולא שמעו. מתברר, שבאופן תמוה הדברים נחתכו בעריכה", כתב שר התרבות בפייסבוק והוסיף, ״לעומת זאת, הצופים בבית ראו ושמעו חלק מהזוכים בפרסים עולים ומדברים בגנותה של מדינת ישראל, כולל האשמת שווא את מדינת ישראל בטיהור אתני (כלומר טרנספר או טבח). לא פחות".
טרופר הוסיף כי "כפי שאמרתי בטקס עצמו, אני משתדל להימנע מעימותים ומהתכתשויות. חשבתי שהיה מספיק מאלה, וכמה חבל שנדמה שיש מי שלא מסוגל להיגמל מהם. אבל בכל מקרה, אינני מתכוון לוותר על עמדותיי ועל האפשרות להביע אותם. העובדה שבשידור אמש בחרו להשאיר עמדות מאוד מסוימות והשמיטו אחרות, מעוררת תמיהה וחוסר נחת. זה לא עלבון אישי כמו שמדובר בציפייה שהכזיבה - להתנהלות הוגנת וישרה".
בתוך כך, גם בתאגיד כאן הביעו אכזבה מהטקס ששודר בערוץ. גורמים בתאגיד אמרו כי הם "מאוכזבים מאוד מהמשדר - מההפקה ומהתוכן".
באקדמיה לקולנוע הגיבו אתמול לעניין קיצור נאומו של טרופר: "קטעי תוכן רבים, בהם נאומים, קטעי מעבר ונאומי זוכים, נערכו וקוצרו על מנת לייצר משדר טלוויזיוני שיעמוד בזמן השידור שהוקצב לטקס. כל הנאומים, בהם נאומו החשוב של השר טרופר, התפרסמו במלואם ברשתות החברתיות. בהזדמנות זו נודה שוב לשר על השתתפותו בטקס ותמיכתו בעולם הקולנוע והתרבות".