יום לאחר שנודע על הארכת מעצרה של השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, שפרסמה באינסטגרם שתי תמונות שבהן היא מביעה לכאורה תמיכה בחמאס, שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, קיבל את הערר שהגישה - והורה על שחרורה ממעצר בתנאים מגבילים: מעצר בית מלא, ייאסר עליה להתחבר לרשתות החברתיות עד ה-29 באוקטובר, והיא תפקיד 5,000 שקלים להבטחת קיום ההחלטה. יש לציין כי השחרור למעצר בית לא אומר שחקירתה הסתיימה, אלא שבית המשפט החליט שאין לה מסוכנות המצדיקה להחזיק אותה במתקן מעצר.
3 צפייה בגלריה
מאיסה עבד אלהאדי
מאיסה עבד אלהאדי
מאיסה עבד אלהאדי
(צילום: ענת מוסברג)
בתגובה לשחרורה של השחקנית למעצר בית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ואמר כי "החלטת השופט טאהא, מבית המשפט המחוזי בנצרת, לשחרר את השחקנית תומכת הטרור מאיסה עבד אלהאדי, מעניקה למעשה גב לטרור ותוביל להתגברות ההסתה ולגילויי תמיכה נוספים בטבח הנורא. מדינת ישראל לא יכולה להשלים עם קריאות תמיכה והזדהות של אזרחים במדינת ישראל - עם האויב. מקווה מאוד שהפרקליטות תגיש בהקדם כתב אישום נגד תומכת הטרור מאיסה בגין תמיכה והסתה לטרור. כולנו צריכים להיות מאוחדים בקול ברור: אפס סובלנות כלפי מחבלים נאצים ותומכיהם!".
אתמול כאמור (ג') הוארך מעצרה של עבד אלהאדי ביומיים על ידי בית משפט השלום בצפון, בחשד לביצוע עבירה של הפרעה לציבור, לאחר שהשחקן עפר שכטר חשף בחשבון האינסטגרם שלו מספר צילומי מסך שפרסמה השחקנית בסטורי שלה, ובהם היא מביעה לכאורה תמיכה בחמאס. כך לדוגמה שיתפה תמונה של הריסת הגבול בתחילת הטבח של המחבלים בעוטף וכתבה "תעשו את זה בסגנון ברלין", וגם תמונה של קשישה חטופה לצד הכיתוב "זו ההרפתקה של חייה" עם אימוג'י צוחק. על הצילומים שכטר הוסיף תגובה משלו וכתב כי הוא "מתבייש בה".
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
"תעשו את זה בסגנון ברלין". צילום המסך שעשה עפר שכטר לסטורי שפרסמה מאיסה עבד אלהאדי
(מתוך עמוד האינסטגרם של עופר שכטר)
עם זאת, עורך דינה הגיש ערר על המעצר לבית המשפט המחוזי בנצרת וזה החליט על קיצור מעצר ועל שחרורה בתנאים לבית הוריה בנצרת. בנימוקי עורך דינה, הוא טען כי בפרסום הסטורי עם תמונת הטרקטור, עבד אלהאדי "התכוונה לחירות לשני העמים דווקא, זה מסמל את הגדר בין ברלין המזרחית למערבית... לא הייתה לה שום כוונה לפגוע חלילה בשלום הציבור".
בנימוקי החלטת בית המשפט, אמר השופט כי "אכן שני הפוסטים שפרסמה העוררת הם פוסטים בוטים וקשים, ואף מעוררים רגשות של זעם ואכזבה, בעיקר נוכח היותה של העוררת דמות ציבורית מוכרת. יחד עם זאת, ספק רב אם יש בפרסום הפוסטים משום עברה פלילית... יש לקחת בחשבון שמדובר בעוררת שניהלה חיים נורמטיביים עד היום וללא עבר פלילי".
יש לציין כי בזמן שעשרות אזרחים נעצרו בימים האחרונים בחשד לעבירות הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור והפרת שלום הציבור, ומעצרם הוארך פעם אחר פעם על אף בקשות סניגוריהם - במקרה זה בחר בית המשפט המחוזי בנצרת לשחרר אותה אחרי יום מעצר אחד בלבד.
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
"זו ההרפתקה של חייה". צילום המסך שעשה עפר שכטר לסטורי שפרסמה מאיסה עבד אלהאדי
(מתוך עמוד האינסטגרם של עופר שכטר)
בימים אלה, במשטרה מתייחסים באפס סובלנות לעבירות הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור, שעלו ברשתות החברתיות מאז מאורעות ה-7 באוקטובר, ומבצעת מעצרים מיידיים של חשודים ודורשת ימי מעצר. ברוב המקרים החשודים משתחררים בתום החקירה ובחלק מהמקרים מגישה הפרקליטות כתבי אישום חמורים.