השחקנית מאיסה עבד אלעהדי, ששיחקה בעבר בסדרות ישראליות ("מתים לרגע" ו"נאפס") פרסמה הודעות תמיכה בחמאס - ומעצרה הוארך עד ה-26 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
מאיסה עבד אלהאדי
מאיסה עבד אלהאדי
מאיסה עבד אלהאדי
(צילום: ענת מוסברג)
השחקנית חשודה בהפרת שלום הציבור, ויחד עם ההודעה על הארכת מעצרה, המשטרה שחררה תמונה שלה אזוקה כשמאחוריה דגל ישראל, אולם מאוחר יותר הפצירה להסירה משום שמדובר בעבירה על החוק.
מהמשטרה נמסר כי "בעקבות מספר פוסטים שעלו ברשתות החברתיות ופניות נוספות שהתקבלו אודות שחקנית במקצועה שהיא משפיענית רשת בחברה הערבית המפרסמת פוסטים ופעילות במדיות השונות, בהם הביאה דברי שבח והסתה בארגון טרור, החשודה הובאה לתחנת המשטרה שם נחקרה ונעצרה". בהמשך כאמור הובאה בפני שופט להארכת מעצר עד ה-26 בחודש.
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
"תעשו את זה בסגנון ברלין". צילום המסך מהסטורי של עבד אלהאדי, אותו שיתף עפר שכטר
(מתוך עמוד האינסטגרם של עופר שכטר)
אמש חשף השחקן עפר שכטר בחשבון האינסטגרם שלו מספר צילומי מסך שפרסמה השחקנית בסטורי שלה, ובהם היא מביעה לכאורה תמיכה בחמאס. כך לדוגמה שיתפה תמונה של הריסת הגבול בתחילת הטבח של המחבלים בעוטף וכתבה "תעשו את זה בסגנון ברלין", וגם תמונה של קשישה חטופה לצד הכיתוב "זו ההרפתקה של חייה" עם אימוג'י צוחק. על הצילומים שכטר הוסיף תגובה משלו וכתב כי הוא "מתבייש בה". במקביל, חברת HOT הודיעה כי היא לא תעסיק יותר את השחקנית וכי כל התכנים בהשתתפותה יוסרו משירות ה-VOD.
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
הפוסט שהעלה עופר שכטר נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי
"ההרפתקה של חייה". צילום המסך מהסטורי של עבד אלהאדי, אותו שיתף עפר שכטר
(מתוך עמוד האינסטגרם של עופר שכטר)
"מבחינתנו מדובר בהסתה לטרור ואלימות ותמיכה בארגון חמאס", אמר ל-ynet רס"מ איתמר סורק ממחוז צפון של המשטרה. "זו שערורייה שאזרחית ישראלית תומכת בחמאס בזמן מלחמה ומנצלת את ההשפעה שלה כדי לעודד טרור, והכול קורה בלב המדינה. הפוסטים חמורים כשלעצמם, אבל כאן מדובר במשפיענית. נגלה כלפי כל תומך טרור וחמאס אפס סובלנות ונפעל למיצוי מהיר כלפיה".
סניגורה של עבד אלהאדי לא הגיב לדברים.
עבד אלהאדי מזדהה כפלסטינית עם תעודת זהות כחולה, המתגוררת בנצרת. בשנים האחרונות לקחה חלק בהפקות ישראליות כמו הסדרות "מתים לרגע", "נאפס" ו"שנות ה-80" והסרטים "עניינים אישיים" של מהא חאג', "תל אביב על האש" של סאמח זועבי ו"ארץ פצועה" של ארז תדמור. כמו כן, היא מעורבת גם בהפקות מהעולם הערבי, עם תפקידים ראשיים בסרטיהם של הבמאים הפלסטינים האני אבו אסעד, מועייד עליאן, האחים טרזן וערב נאסר, ושל עלי פ. מוסטפא האמיראתי ומאי מסרי ובאסל גנדור הירדנים. בנוסף לכך, הספיקה לככב בסדרות הבריטיות "בגדד סנטרל" ו"המדינה", וכן במותחן "המלאך" של אריאל ורומן מבית נטפליקס.
בריאיון ל-ynet מ-2020 סיפרה השחקנית כי בעבר קיבלה פניות מהפקת "פאודה", אך סירבה: "כשקראתי את התסריט לא האמנתי לגודל הפרופגנדה והשקר שיש שם. אני לא יכולה להיות חלק מזה. אני מעדיפה לשבת בבית בלי כסף ובלי לעבוד, רק לא לעשות טעויות. זאת המלחמה שלי, וככה אני נלחמת".