הזמר עברי לידר הודיע היום (ג') כי הוא מבטל את השתתפותו בפרויקט של משרד התרבות למען "אחדות העם", ובו היה אמור להופיע יחד עם אייל גולן על הבמה.
3 צפייה בגלריה
עברי לידר, אייל גולן
עברי לידר, אייל גולן
עברי לידר, אייל גולן
(צילום: אמיר מאירי)
לידר שהודיע על ביטול השתתפותו מבלי לציין את שמו של גולן או את הסיבה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על השתתפותי בפרויקט הכולל סדרת הופעות עם אמנים נוספים", כתב כשהוא מתייחס לפרסום בחדשות 12, שם פורסם לראשונה על הפרויקט.
עוד הוסיף כי "אכן נעשתה אליי פנייה, ולמרות חשיבותו של הפרויקט, לא אוכל לקחת בו חלק הפעם. אני והלהקה שמחים לפגוש אתכם בהופעות שלנו המתקיימות בימים אלה בכל הארץ ולחגוג יחד". ל-ynet נודע כי רמי קלינשטיין צפוי לבצע את הדואט עם גולן וייכנס לנעליו של עברי לידר.
3 צפייה בגלריה
רמי קלינשטיין
רמי קלינשטיין
ייכנס לנעליו של עברי לידר. רמי קלינשטיין
(צילום: מוטי קמחי)
הפרויקט המדובר הוא בשיתוף של מרכז שזר, במימון משרד התרבות ובארגון השר מיקי זוהר ובמסגרתו תוכנן שאמנים בכירים ייקחו חלק בהופעות ברחבי הארץ כדי לשמור על "אחדות העם", לדברי ההפקה.
על פי הודעת הפרויקט צפויים לקחת חלק מלבד לידר, אייל גולן כאמור, עדן בן זקן, סטטיק, רביב כנר וסטפן, קרן פלס ואודיה, יובל דיין ונסרין, ארקדי דוכין ואנה זק, כך לפי ההפקה. עוד אמרו בהפקה כי צפויים ביצועים משותפים, ובתוך כך גם דובר על דואט בין לידר לגולן, אולם כאמור לידר הודיע על ביטול השתתפותו מבלי שנקב בסיבה מסוימת.
בהמשך, תנועת המחאה "בונות אלטרנטיבה" קראה לאמנים המשתתפים בפרויקט להחרים אותו אם גולן לוקח בו חלק, והפצירו: "אל תתנו יד להלבנת פגיעה בנשים". במכתב שיצא לכל האמנים והאמניות בפרויקט נכתב כי "שיתוף הפעולה עם גולן והופעתו בפומבי מחזיר את הנשים אל הפגיעה שחוו, פיזית ונפשית, ואנו מצפות ומקוות שאמנים ואמניות, מובילי דעה במדינת ישראל שהעיניים של בני ובנות הנוער נשואות אליהם, ידעו להדיר רגליהם מאירוע שכזה".
3 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה
אייל גולן בהופעה
אייל גולן בהופעה
(צילום: מוטי קמחי)
יש לציין כי בעבר עלו קולות נגד מימון הופעות של אייל גולן מכספי ציבור בשל פרשת משחקי חברה, שנסגרה ללא כתב אישום בשל "חוסר ריאיות", כך לדוגמה בחולון ובחיפה, ולאחרונה קמה התנגדות להופעת הזמר באוניברסיטת אריאל.