רשמית: נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, כך נודע היום (ב'). הוועדה שהקים תאגיד השידור הציבורי כאן לבחירת הנציג או הנציגה הישראלית לאירוויזיון התכנסה ובחרה בזמרת בת ה-21.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: GettyimagesIL\Amir Levy)
לפני מספר ימים נערכה בדיקה עקרונית עם קירל שסירבה, אולם כעת היא נתנה אור ירוק להחלטה והיא תייצג את ישראל באירוויזיון 2023. הבוקר נחשף ב-ynet בהפתעה על התכנסות הוועדה, שבחרה מתוך 78 מועמדים את קירל. הבחירה בה הייתה קונצנזוס מאוד גדול, וההסכמה הייתה מהירה מאוד, בערך כשעה מרגע ההתכנסות.
מטעמה של נועה קירל נמסר בתגובה: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת, אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד".
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "נועה קירל היא זמרת ויוצרת מוכשרת ואני מברך אותה על כך שתייצג את ישראל באירוויזיון 2023. נועה מהווה מודל לאלפי ילדות וילדים שרואים את כוח הרצון, היצירתיות והנחישות. נועה, בהצלחה רבה, גאים בך ובטוחים כי תייצגי את ישראל בכבוד רב!".
הוועדה מונה עשרה חברים, חמישה מהם מתאגיד השידור הציבורי, וחמישה נציגים חיצוניים: עופרי גופר שיהיה יושב ראש הוועדה, קובי נוסבאום, שרון דריקס, טלי כץ, טל ארגמן, יוסי גיספן, עדן דרסו, אביה פרחי, לאון פלדמן ויובל כהן, ששימש בעבר בתפקיד הבמאי הראשי של האירוויזיון בישראל.
לפי גורמים בתאגיד ההחלטה לכנס ישיבה אחת ובסיומה לבחור באופן סופי את הנציג באה למעשה כדי למנוע לחצים חיצוניים שעלולים להשפיע על ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
אוקראינה לא תארח את התחרות. קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
(צילום: GettyImaagesIL / Giorgio Perottino)
בסביבתה של קירל התרגשו מהמחמאה שבאה בעקבות בחירתה, ונציגיה אכן נתנו את הסכמתם, אולם לפי גורמים ייתכן שינוי בהחלטה: "אנחנו מאמינים שבסופו של דבר ההחלטה לא תשתנה, אבל כרגע אין התלהבות רבה סביב זה".
בשלב זה ידוע כי אוקראינה, המנצחת באירוויזיון 2022, לא תארח את התחרות בשנה הבאה וזאת בשל המלחמה המתמשכת על אדמתה מאז 24 בפברואר. בהודעה רשמית נמסר כי האיגוד בוחן כעת מדינות נוספות שיארחו במקום אוקראינה את התחרות, ופנה בהצעה לשידור הציבורי בבריטניה.
פורסם לראשונה: 14:01, 11.07.22