איגוד השידור האירופי הודיע היום (ו') כי אוקראינה לא תארח את האירוויזיון בשנה הבאה, על אף שניצחה בתחרות, בשל המלחמה המתמשכת על אדמתה מאז 24 בפברואר. בהודעה רשמית נמסר כי האיגוד בוחן כעת מדינות נוספות שיארחו במקום אוקראינה את התחרות, ופנה בהצעה לשידור הציבורי בבריטניה.
2 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה, שייצגה את אוקראינה באירוויזיון, מנצחת בתחרות
(צילום: AFP)
"זו הפכה להיות מסורת ידועה מזה שנים, שהמדינה שמנצחת באירוויזיון מארחת את התחרות בשנה שלאחר מכן", נכתב בהודעת האיגוד. "בהתחשב במלחמה המתמשכת מאז שפלשה רוסיה למדינתה של המנצחת השנה, האיגוד ביצע הערכה מלאה בנוגע להיתכנות קיום האירוע וענייני בטיחות ואבטחה, ביחד עם איגוד השידור האוקראיני ומומחים מצד שלישי".
בהמשך ההודעה ציין האיגוד כי "תחרות האירוויזיון היא אחד מאירועי הטלוויזיה המורכבים ביותר בעולם, עם אלפי עובדים, משתתפים והכנה של 12 חודשים מראש. בהתאם לניתוחים אובייקטיביים, הגופים הרלוונטיים הסיקו בצער גדול כי איגוד השידור האוקראיני לא יוכל לספק את הבטיחות, האופרציה, הארגון וההפקה הנדרשים לקיום התחרות".
2 צפייה בגלריה
הלהקה המייצגת את אוקראינה בחצי גמר אירוויזיון 2022
הלהקה המייצגת את אוקראינה בחצי גמר אירוויזיון 2022
הביצוע של אוקראינה שניצח באירוויזיון
(צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT)
בסיום נמסר בהודעה כי למען הבטחת המשכיות תחרות האירוויזיון בשנה הבאה, האיגוד פנה ל-BBC, ערוץ השידור הציבורי הבריטי, בהצעה שהמארחת הפוטנציאלית לתחרות הזמר ב-2023 תהיה בריטניה.
עוד בטרם זכתה בתחרות העריכו רבים כי אם אוקראינה תגבור בהתאם לתחזיות על מתחריה, היא לא תוכל לארח את התחרות - לא כלכלית ולא לוגיסטית. המפקח על תחרות האירוויזיון, מרטין אוסטרדל, התייחס לפני קיום התחרות לנושא במסיבת עיתונאים ואמר בקצרה כי "האיגוד נערך לאפשרות שהמדינה שתנצח השנה לא תוכל לארח את התחרות בשטחה".