זה אומנם עוד לא רשמי, אבל אפשר כבר לקרר את בקבוקי השמפניה: אחרי 146 ימים ארוכים, שביתת התסריטאים קרובה לסיום, זאת אחרי שגילדת התסריטאים ונציגי האולפנים הגיעו להסכמות ורק נותר לחתום על החוזה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של שובתים בהוליווד
הפגנה של שובתים בהוליווד
סוף סוף יש הסכם
(Editorial credit: John Doukas / Shutterstock.com)
ההסכם, שבשלב הראשוני יהיה לשלוש שנים, מקובל ידי שני הצדדים, ויובא לאישור בהצבעה אצל ראשי גילדת התסריטאים, שחבריה שובתים כבר כמעט חמישה חודשים.
"אנחנו יכולים לומר, בגאווה גדולה, שההסכם הזה הוא יוצא מן הכלל - עם הישגים משמעותיים ושלל הגנות עבור הכותבים בארגון", נמסר מטעם גילדת התסריטאים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של שובתים בהוליווד
הפגנה של שובתים בהוליווד
בינתיים גם השחקנים מחפשים פתרון
(Editorial credit: Elliott Cowand Jr / Shutterstock.com)
כרגע עדיין נאסר על 11,500 התסריטאים הרשומים בארגון לשוב לעבודה, ורק לאחר שיתקבל האישור הרשמי, הוליווד צפויה להתחיל לחזור לשגרה. עוד נכתב בהצהרה הרשמית: "מה שנותר עכשיו הוא לחברי צוות המו"מ שלנו לוודא שכל מה שסוכם אכן מופיע בחוזה. ולמרות שאנו להוטים לחלוק איתכם את הפרטים לגבי מה שהושג, אנו לא יכולים לעשות זאת עד אשר ההסכם ייחתם".
בהוליווד שמחו למשמע החדשות וראשי SAG-AFTRA (גילדת השחקנים), ששובתת מאז חודש יולי, בירכו על ההסכם שבדרך. "אנו רוצים לברך את גילדת התסריטאים שהגיעו להסכם אחרי 146 ימים ארוכים של כוח, דבקות במטרה וסולידריות מצד כולם", נכתב. "בזמן שאנו מצפים לחתימה על ההסכם, אנו נשארים מחויבים כדי להשיג את כל התנאים הדרושים לכל חברינו".
גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה בין המברכים. "ההסכם הזה, בתוספת סעיפים הקשורים לאינטליגנציה מלאכותית, לא הגיע בקלות. אבל ההתהוות שלו הוא עדות לכוח של המו"מ הקיבוצי", נמסר מטעמו של הנשיא.
זו למעשה הפעם הראשונה מזה 63 שנה שגילדת התסריטאים וגילדת השחקנים שובתות יחד, והן גרמו להפקות רבות להידחות, חלקן אפילו ללא תאריך חזרה משוער. בין הסדרות והסרטים שנדחו ניתן למצוא את עונת הסיום של "דברים מוזרים", "דדפול 3,", "ת'אנדרבולטס" ו"בלייד" - שלושתם פרויקטים של מארוול, "ונום 3", "גלדיאטור 2" ורבים נוספים.