כבר זמן רב שמעריצי "אופוריה", דרמת הנוער השערורייתית מבית HBO (שמבוססת על הגרסה הישראלית מ-2012 שיצרו רון לשם ודפנה לוין), מחכים למעלליהם החדשים של תלמידי תיכון איסט היילנד. אולם כעת מתגבר החשש כי אלה לעולם לא יזכו להתאחד עם הגיבורים הטלוויזיוניים האהובים עליהם. צילומי הדרמה, שעונתה הקודמת שודרה ב-2022, נדחו בעקבות שביתות התסריטאים והשחקנים שעצרו את הוליווד כולה לכמה חודשים, ועם סיומה נראה היה שסדרת הלהיט של סם לוינסון הייתה בדרך הנכונה לעונה שלישית - לוהטת וחסרת מעצורים כקודמותיה - כשצילומיה היו אמורים להתחיל באביב הקרוב, ממש עכשיו. אך למרבה הצער האופוריה של הצופים נגדעה כאשר בשבוע שעבר דיווחו מעבר לים כי HBO דחתה את תחילת הצילומים עד 2025 לפחות.
4 צפייה בגלריה
סידני סוויני בתפקיד קאסי, זנדאיה בתפקיד רו. מתוך "אופוריה"
סידני סוויני בתפקיד קאסי, זנדאיה בתפקיד רו. מתוך "אופוריה"
סידני סוויני בתפקיד קאסי, זנדאיה בתפקיד רו. מתוך "אופוריה"
(צילום: באדיבות HBO)
"HBO וסם לוינסון עדיין מחויבים ליצור עונה שלישית יוצאת דופן", נכתב בהצהרה של ענקית התוכן, שם הוסיפו כי "בינתיים, אנו מאפשרים לקאסט המבוקש שלנו לקחת חלק בהזדמנויות אחרות". אבל מגזין "וראייטי" חושף כי מאחורי אותה ההצרה מסתתרת מערכה דרמטית לא קטנה, שכוללת שכתובים רבים של התסריט, כוכבות ענק שהיו יכולות להרוויח הרבה יותר במקומות אחרים, התמודדות לא מתוכננת עם החלל העלילתי שהותירו אחריהם אנשים בהפקה שהלכו לעולמם (כדוגמת אנגוס קלאוד, שמצא את מותו ביולי האחרון בעקבות מנת יתר בגיל 25) ושחקנים שבכלל לא בטוחים שתהיה עונה נוספת. אז האם נזכה לראות שוב את רו וחבריה? או שמא נוכל לפגוש בהאנטר שייפר רק כשהיא נעצרת בהפגנות? עשינו לכם סדר בבלגן.

השמות הכי חמים בתעשייה מעורבים בהפקה? יש לזה מחיר

הכוכבים של "אופוריה" מחויבים, על פי החוזים שעליהם חתמו, להשלים צילומים של שלוש עונות. אלא שמאז שהסדרה עלתה לראשונה ב-2019 שלושה מהם הפכו לשמות החמים ביותר בהוליווד: זנדאיה, ש"חולית 2" בכיכובה עלה בחודש הקודם לאקרנים וגרף סכום צנוע של 580 מיליון דולר (עד כה, יש לציין, היד עוד נטויה); סידני סוויני שהפכה שם, פנים (או אם נודה באמת - מחשוף) מוכר כמעט בכל בית עם שלוש הפקות בכיכובה - הקומדיה הרומנטית "רק לא אתה" שהייתה להצלחה מסחררת, "מדאם ווב" הביזיוני וסרט האימה "טהורה"; וג'ייקוב אלורדי שמאז פריצתו בסדרה הספיק להיכנס לנעליו של אלביס ב"פרסילה" ולהיות חתיך מהורהר ב"סולטברן", הלהיט הקולנועי המדובר של הסתיו האחרון.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
יכול לעשות יותר כסף בקולנוע. ג'ייקוב אלרודי, מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: Eddy Chen/HBO)
כאמור, לפי "וראייטי", השלושה עדיין נחושים להשלים את תפקידם בסדרה יחד עם לוינסון, אך ייתכן שאם תשוחחו עם נציגיהם הם לא יביעו את אותה ההתלהבות בהתחשב בזמן שצילומי העונה ידרשו מהשחקנים הצעירים. בסוף העונה השנייה, HBO ניהלה משא ומתן מחודש על החוזים של השחקנים והעניקה להם העלאה משמעותית בשכר. אבל למען האמת זנדאיה (27), סוויני (26) ואלורדי (26), מרוויחים על "אופוריה" הרבה פחות ממה שהיו מרוויחים לו היו עושים סרטים במקום. נראה שהכוכבים אכן משקיעים את זמנם ואת כישרונם במסך הגדול, או לפחות בסרטים עתירי תקציב לשירותי הסטרימינג, כשבימים אלה אלורדי מצטלם להפקת ענק של גיירמו דל טורו לנטפליקס, "פרנקנשטיין", ועל פי דיווח ב"דיילי מייל" זנדאיה וסוויני מתחרות ראש בראש על תפקיד נערת בונד בסרט החדש בפרנצ'ייז על הסוכן החשאי החלקלק. לא פלא אם כך שב-HBO הודיעו שיאפשרו לקאסט לקבל הזדמנויות נוספות.

לאן ממשיכים מכאן?

למרות כל הסקס, הסמים והווייב הכללי עוכר השלווה והמטריד - בואו לא נשכח ש"אופוריה" היא דרמת נוער שעוסקת בחייהם של תיכוניסטים, וכמו סדרות נעורים רבות - גם היא צריכה להתמודד עם השאלה עתיקת היומין: "כמה זמן זה לגיטימי שבני 25+ יגלמו תיכוניסטים?", והתשובה היא תמיד ובכן, לא הרבה. הפתרון האפשרי שסם לוינסון מצא לסוגייה הוא שבעונה 3 אנחנו נפגוש את הדמויות חמש שנים לאחר שהסתיימה קודמתה.
היוצר הציג לבכירים ב-HBO את הצעתו פלוס גרסאות ראשוניות לפרקים החדשים כבר בחורף 2023, שעל פי "וראייטי" כללו פיתוחים משמעותיים ומושכים לדמויותיהם של סוויני ואלורדי והיוו נקודת התחלה חזקה לפיתוח החלק הבא בסדרה. הדברים החלו לסטות ממסלולם לאחר ששביתת התסריטאים בהוליווד הסתיימה, והתסריטים המלאים של לוינסון לא עברו את אישורה של זנדאיה, שכבר הספיקה לזכות בשני פרסי אמי על תפקידה בסדרה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אופוריה" - עונה 2
מתוך "אופוריה" - עונה 2
אחרי מותו של אנגוס קלאוד עלה צורך בשכתוב התסריטים. מתוך "אופוריה" - עונה 2
(צילום: Eddy Chen/HBO)
למרות שלכוכבת הצעירה (שמשמשת גם כמפיקה בפועל בסדרה) אין סמכות להטיל וטו על התסריטים, זנדאיה נתנה ללוינסון כיוון אפשרי לעונה השלישית מבחינתה. מקורות אמרו ל"וראייטי" שלוינסון גם ככה היה צריך לשכתב את התסריטים, זאת כאמור, בעקבות מותו של השחקן אנגוס קלאוד, ושהיה חלק משמעותי בגרסה הראשונית לעונה השלישית. גם אחד ממפיקי "אופוריה", קווין טורן, מת באופן פתאומי בנובמבר האחרון מאי-ספיקת לב בגיל 45, דבר שהאט אפילו יותר את תהליך היצירה.
לוינסון שב לשולחן הכתיבה, והתסריטים החדשים שהגיש ל-HBO נפסלו על הסף. האחד דחק את דמותה של זנדאיה, רו בנט המכורה, לשולי העלילה בתפקיד חוקרת פרטית. אם תגובתכם לשורות אלה הייתה, "מה לעזאזל?", ברכות - אתם בחברה טובה, שכן גם בכירי HBO הטילו וטו מיידי. הצעה נוספת שהגיעה מהשחקנית עצמה היא שרו הפיכחת, בגיל 20 וקצת, נמצאת בהיריון כפונדקאית. על פי מקורבים גם הרעיון הזה נפסל כי לא התאים לטון של הסדרה.

האם בכלל יש סיכוי שנראה את "אופוריה" שוב על המסך?

בכתבה שעלתה בסוף השבוע האחרון ב"דיילי ביסט", טען אחד משחקני הסדרה, שביקש להישאר בעילום שם, כי לדעתו הסיכוי שהעונה אכן תצא לפועל קלוש. "מאז ינואר 2022 אמרו שנתחיל לצלם במרץ ואז ביוני, ואז בינואר 2023. והם המשיכו לדחות את התאריך בכל חודש. מפה לשם עברו שנתיים תמימות שבהן HBO אמרה לכל השחקנים שאנחנו חוזרים בקרוב, אז לא היינו יכולים לקחת עבודות אחרות". הדברים השתנו עכשיו בעקבות ההצהרה של HBO, אך השחקן מציין כי "זה מבאס. לכולנו היה יותר מומנטום מיד כשהתוכנית עלתה, אבל עכשיו עברו שנתיים של המתנה".
4 צפייה בגלריה
מתוך 'אופוריה'
מתוך 'אופוריה'
תהיה עונה שלישית? מתוך "אופוריה"
(צילום: באדיבות HBP)
לאור כל חילוקי הדעות היצירתיים, HBO בחנה אפשרויות נוספות להמשך של "אופוריה", כולל אפשרות לפיה לוינסון יפסיק להיות האחראי על הפרויקט. תרחישים אחרים שעלו, כמו סרט באורך מלא או שני פרקי ספיישל, ירדו מהפרק. על פי גורמים הצילומים שאמורים להתחיל ב-2025 יארכו 25 שבועות, והעונה כנראה תתקצר משמונה פרקים לשישה בלבד.
בימים אלו לוינסון מנסה את מזלו פעם נוספת בכתיבת הפרקים החדשים, במקביל לשיחות עם HBO, כאשר לענקית התוכן יש כל כוונה להוציא ממנו עונה נוספת, ואחרונה, ללהיט מלא הכוכבים שלו. יחד עם זאת, אפשרות שלא נמצאת כרגע על השולחן היא שיתחילו בהפקה ללא תסריטים גמורים שכולם מרוצים מהם. ניתן להניח שזהו לקח שלמדו ב-HBO בעקבות "איידול", הפרויקט הבעייתי של לוינסון יחד עם דה וויקנד, שנחשב לאסון בקרב המבקרים והצופים כאחד ושהיה פרויקט יקר מדי עבור HBO.