חשש להשתתפות ישראל באירוויזיון: ה-EBU שוקל לפסול את השיר הישראלי "הגשם של אוקטובר", בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות - כך נודע ל-ynet מגורמים אירופיים. בתאגיד השידור הבהירו: "לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו".
2 צפייה בגלריה
עדן גולן, מתוך "הכוכב הבא"
עדן גולן, מתוך "הכוכב הבא"
עדן גולן, מתוך "הכוכב הבא"
(צילום: רגב זרקה)
כזכור, השיר שעדן גולן תבצע על במת תחרות השירה האירופית במאלמו במאי היה אמור להיחשף בשבוע שעבר, אולם בתאגיד דחו את הבחירה במספר ימים נוספים. ל-ynet נודע אז כי הסיבה לדחייה נבעה מבקשת איגוד השידור האירופי לקבל את השיר טרם פרסומו, ולאשר את מילותיו כדי לוודא שאין בו מסרים פוליטיים. גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל-ynet כי זו לא הייתה בקשה חריגה לישראל וכי מדובר בסעיף שמופיע בתקנון האירוויזיון כבר כמה שנים.
עם זאת, כעת, גורמים אירופיים אמרו ל-ynet כי בכוונת ה-EBU לפסול אותו - ובתגובה, התאגיד הישראלי נעמד על רגליו האחוריות והבהיר כי לא ישנה את מילותיו - יהא המחיר אשר יהא. אחרי המסרים מה-EBU על הכוונה לפסול את השיר, אתמול כונסה בדחיפות מועצת התאגיד שהחליטה - "לא נשנה את המילים או את השיר, גם במחיר שישראל לא תשתתף השנה באירוויזיון".
כאן בתגובה רשמית לחשיפת ynet: "תאגיד השידור הישראלי נמצא בדיאלוג עם ה-EBU בעניין השיר שייצג את ישראל באירוויזיון".
מטעם ה-EBU טרם נמסרה תגובה לדברים.
2 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
ברקע לדברים, לפני כשבוע מארגני האירוויזיון הודיעו, שוב, באופן רשמי כי דחו את הבקשות לפסול את ישראל מהתחרות בניגוד לצעד שנקטו מול רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה ב-2022. "השוואות בין מלחמה לסכסוך הן מורכבות וכארגון תקשורת א-פוליטי, זה לא המקום שלנו לעשות אותן", אמר אז מנכ"ל ה-EBU נואל קורן בריאיון. לדבריו, האיגוד מודע לקולות שמבקשים לפסול את השתתפות ישראל, "עם זאת, האירוויזיון הוא אירוע מוזיקלי לא פוליטי, זו לא תחרות בין ממשלות".
כזכור, איגוד השידור האירופי מראה בעקביות שאינו נוקט עמדה פוליטית בכל הקשור למלחמה מול חמאס. בנוסף, ב-EBU נענו לבקשת ישראל להשתתף בחצי הגמר השני בתחרות שתיערך במאלמו, בשל הסמיכות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.