השחקנית הוותיקה ליז שרידן, שהתפרסמה בזכות תפקידיה ב"סיינפלד" וב"אלף", הלכה לעולמה היום (ו') בניו יורק, והיא בת 93. בשיחה עם אתר "דדליין", החברה והסוכנת אמנדה הנדון סיפרה כי שרידן הלכה לעולמה בשנתה - חמישה ימים בלבד לאחר שחגגה את יום הולדתה.
2 צפייה בגלריה
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
(צילום מסך)
שרידן נולדה בשנת 1929 בניו יורק לאם זמרת ואב פסנתרן. היא החלה את הקריירה המקצועית שלה כרקדנית וזמרת במועדוני לילה בקאריביים, ובהמשך החליטה לנסות את מזלה גם כשחקנית בניו יורק. במהלך שנות ה-70 כיכבה בהצגות ובמחזות זמר בברודוויי, בהם המחזמר "סוף טוב", לצד מריל סטריפ וכריסטופר לויד.
בהמשך עברה השחקנית ללוס אנג'לס כדי לנסות את מזלה בהוליווד, והצליחה - במרוצת השנים היא כיכבה בעשרות סדרות, מיני-סדרות וסרטי טלוויזיה, דוגמת "צוות לעניין", "מי הבוס?", "קשרי משפחה", "רצח במשיכת קולמוס" ועוד. עם זאת, הפריצה הגדולה שלה לתודעה הייתה בתפקיד השכנה החטטנית ראקל אוצ'מונק בסיטקום הפופולרי "אלף", ששודר בין 1986 ל-1990.
בעקבות הצלחת הסדרה, שרידן לוהקה לסיטקום נוסף - "סיינפלד", שם גילמה את הלן, אימו המגוננת יתר על מידה של ג'רי סיינפלד, בין 1990 ל-1998. למעט ארבעת השחקנים הראשיים, היא הייתה השחקנית היחידה ב"סיינפלד" שהופיעה בכל אחד מתשע העונות של הסדרה. במקביל, היא דיבבה באותן שנים את גברת סטילמן בסדרת האנימציה "החיים עם לואיס", בהובלת הקומיקאי המנוח לואי אנדרסון.
2 צפייה בגלריה
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
ליז שרידן מתוך "סיינפלד"
(צילום מסך)
בספר ביוגרפי בשם "דיזי וג'ימי: חיי עם ג'יימס דין" שפרסמה בשנת 2000, סיפרה שרידן בפירוט על הרומן שניהלה עם ג'יימס דין בשנות ה-50, כשהייתה רקדנית בניו יורק והוא היה חוואי בן 21 מאינדיאנה שהגיע להגשים את חלומו בעיר הגדולה.
שרידן נחשבה ל"הורה" האחרון מ"סיינפלד" שנותר בחיים - זאת לאחר שאסטל האריס, מי שגילמה את אימו של ג'ורג' קוסטנזה, הלכה לעולמה לפני כשבועיים בגיל 93, בעוד ג'רי סטילר, שגילם את פרנק קוסטנזה, מת בשנת 2020. במותה השחקנית הותירה אחריה בת, סטפני.