איילת מנחמי ואלינור סלע, שתיים מיוצרות הסרט זוכה עשרה פרסי אופיר "7 ברכות", עובדות על סרט עלילתי חדש שיספר את סיפורן של הטנקיסטיות בגבול עזה ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס
הרמטכ״ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס
הרמטכ"ל פגש את לוחמי ולוחמות גדוד ׳קרקל׳ ושוחח עם הטנקיסטיות שסיפרו לו על הלחימה מול מחבלי החמאס
(צילום: דובר צה"ל)
מנחמי עתידה לביים את הסרט ולחבור פעם נוספת לסלע, שכתבה את התסריט של "7 ברכות" (לצד ריימונד אמסלם) וגם כיכבה בו. הוא יתבסס על סיפורן האמיתי של לוחמות השריון שחיסלו עשרות מחבלי חמאס ביום הטבח. זה ככל הנראה היה הקרב הראשון בהיסטוריה שבו השתתפה יחידת שריון חמושה שמורכבת מנשים בלבד.
פרט ללחימה, היוצרות סיפרו ל"דדליין" שהסרט יעסוק גם בהקמת היחידה ובמאבקים שאיתם התמודדו הצעירות הלוחמות כדי להוכיח את עצמן ולהילקח ברצינות על רקע ספקנות, ולעיתים אפליה, מצד עמיתיהן הגברים.
2 צפייה בגלריה
הקרנת "7 ברכות" ברחבי ארצות הברית
הקרנת "7 ברכות" ברחבי ארצות הברית
אלינור סלע ואיילת מנחמי
(צילום: מלו ציון)
"בתוך כל הסיפורים האמיצים והבלתי נתפסים מאז 7 באוקטובר, זה אחד היוצאים מן הכלל וההרואיים ביותר. הוא מראה מה קורה כשנשים לוקחות את העניינים לידיים לאחר שגברים מטילים ספק בזכותן וביכולתן להילחם. הצעירות האלה עשו היסטוריה, פעמיים", מסרו מנחמי וסלע.
הצילומים עתידים להתחיל בסתיו 2024 בשיתוף פעולה עם המפיקים אהוד בלייברג ורונן בן טל.
במקביל, מנחמי, סלע, כמו גם אמסלם ובן טל עצמו - ארבעת היוצרים של "7 ברכות", ממתינים בציפייה להחלטת האקדמיה בנוגע ל-15 הסרטים שייכנסו לרשימה הקצרה בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. הרשימה צפויה להתפרסם בעוד כשבוע וחצי, ב-21 בדצמבר, ובתקופה האחרונה הם ערכו הקרנות של הסרט ברחבי ארצות הברית ואירופה לחברי אקדמיה בניסיון להיכנס לרשימה היוקרתית.