סיפור הקאמבק המרגש של השחקן ברנדן פרייזר עשוי להסתיים עם פסלון אוסקר ביד על תפקידו המרשים ב"הלויתן" של דארן ארונופסקי, שם הוא מגלם גבר השוקל 270 קילוגרם ומנסה לשקם את יחסיו ההרוסים עם בתו (סיידי סינק).
2 צפייה בגלריה
ברנדן פרייזר
ברנדן פרייזר
ברנדן פרייזר
(צילום: gettyimages)
פרייזר זכה לשבחים אדירים על משחקו, כולל סטנדינג אוביישן של שש דקות בפסטיבל ונציה האחרון, שם הסרט הוקרן בבכורה - מה שגרם לשחקן בן ה-53 לדמוע מהתרגשות.
בריאיון נרחב שהעניק למגזין GQ הוא דיבר בהרחבה על ההיעלמות שלו בהוליווד, איך שמו חזר פתאום לכותרות ולא שכח את התקיפה המינית שעבר על ידי פיליפ ברק ב-2003, מי שהיה עד השנה שעברה נשיא איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד - הגוף שבוחר את המועמדים והזוכים בגלובוס הזהב. עד לשערוריות שאפפו את האיגוד בשנים האחרונות ושינו את פניו, היה איגוד העיתונאים הזרים אחד מהחזקים והמשפיעים בהוליווד.
פרייזר טען בריאיון כי הוא יחרים את הטקס, גם אם יהיה מועמד בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר. "יש לי היסטוריה יותר ארוכה עם איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד מאשר שיש לי כבוד אליהם", הוא אמר. "אמא שלי לא גידלה אדם צבוע, אתם יכולים לקרוא לי הרבה דברים, אבל צבוע הוא לא אחד מהם".
2 צפייה בגלריה
ברנדן פרייזר ודארן ארונופסקי
ברנדן פרייזר ודארן ארונופסקי
פרייזר לצד במאי "הלויתן" דארן ארונופסקי
(צילום: gettyimages)
"ידו השמאלית לפתה את ישבני", סיפר פרייזר ל-GQ ב-2018, "אחת מאצבעותיו נגעה באיבר המין שלי והחלה לנוע סביב". לדבריו, פרייזר חש "חולה, כמו ילד קטן, כאילו שתקוע לי כדור בגרון. חשבתי שאני הולך לבכות".
ברק (כיום בן 89) שלל אז את הטענות. פרייזר טען שלדעתו אחת הסיבות שהוא נכנס לרשימה השחורה של הוליווד, ומה שגרם לכך שאף יוצר לא פנה אליו, היא אותו ריאיון שהעניק ובו גילה על התקיפה המינית שעבר לכאורה.