ימים ספורים לאחר שפורסמו חומרי החקירה הקשורים למותה, משפחתה של הצלמת האלינה האצ'ינס, שנורתה בשוגג על ידי השחקן אלק בולדווין על הסט של הסרט Rust, יוצאת נגד המשטרה - ודורשת להסירם באופן מיידי.
במכתב ששלח אתמול (ד') עורך דינם, בראיין פאניש, לשריף משטרת סנטה פה, איידן מנדוזה, נכתב כי הם "דורשים מהמשרד שלך לכבד את הזכויות החוקתיות של מתיו, האלינה ואנדרוס האצ'ינס, לפרטיות, כבוד והגינות מעתה והלאה. אנחנו גם דורשים שהמשרד שלך יוריד את סרטוני התיעוד של האלינה האצ'ינס גוססת על רצפת הכנסייה".
עוד נכתב: "למרות שהנזק שנעשה בעקבות פרסום הסרטונים הוא בלתי הפיך, עצם ההורדה שלהם ישים סוף למעשה הזה וימנע גרימת נזק נוסף".
3 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
האלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
בחומרים נראו בין היתר כוחות המשטרה ואנשי הרפואה במצלמות הגוף שלהם מגיעים לזירת האירוע ונותנים להאצ'ינס ולבמאי ג'ואל סוזה טיפול ראשוני ולאחר מכן מפנים אותם מהסט. קטעים נוספים מחומרי החקירה מציגים את בולדווין מתאמן בחזרות בסחיטת הדק האקדח, שבסופו של דבר הרג את הצלמת.
מלבד המכתב שנשלח למשרד השריף, לא דובר על צעדים משפטיים נוספים, אך ראוי לציין שלפני כחודשיים משפחת האצ'ינס כבר הגישה תביעה בגין גרימת מוות ברשלנות נגד בולדווין (שמשמש גם אחד ממפיקי הסרט), שאר המפיקים ומספר חברי צוות.
3 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוחקר על הסט של RUST
אלק בולדווין מתוחקר על הסט של RUST
אלק בולדווין מתוחקר על הסט של Rust
(צילום: Santa Fe Police)
3 צפייה בגלריה
האקדח שגרם למותה של האלינה האצ'ינס
האקדח שגרם למותה של האלינה האצ'ינס
הבדיקה הבליסטית טרם הסתיימה. האקדח שגרם למותה של האצ'ינס
(צילום: Santa Fe Police)
על פי הדיווח ב"דדליין", מקור המקורב למשפחה טען כי היא הופתעה מאוד משיחרור החומרים מהחקירה שטרם הסתיימה. לפני מספר ימים משרד השריף טען כי הוא עדיין ממתין לניתוח הבליסטי המלא של האקדח, כמו גם בדיקות נוספות, ביניהן בדיקת DNA כדי להשלים את החקירה. "ברגע שהחומרים הללו יסופקו למשרד השריף, אנו נוכל להשלים את החקירה ולהעביר את הממצאים לתובע המחוזי של סנטה פה", נמסר מהמשטרה המקומית.
נכון לעכשיו, מעל חצי שנה לאחר האירוע הטראגי (21 באוקטובר 2021), לא בוצע אף מעצר וטרם הוגשו כתבי אישום בעקבותיו.