שלושה עשורים אחרי שיצא "בת הים הקטנה" המקורי בשנת 1989, הסערות מתחת למים ומחוצה להם לא פוסקות: לרימייק החדש של הסרט, שייצא לאקרנים במאי הקרוב, לוהקה האלי ביילי, שחקנית שחורת-עור, לתפקיד אריאל. אביה, טריטון, הוא שחקן ממוצא היספני (חוויאר ברדם) ומושא האהבה שלה, הנסיך אריק, יהיה בעל צבע עור לבן. הליהוקים הללו גרפו תגובות מכל העולם, ורבים התלוננו על ההחלטה "לגעת" בקלאסיקה האהובה בהתאם לרוח הזמן.
גם מבחינה מוזיקלית צפויים שינויים, ומפגש בין עבר להווה - דיסני אומנם החזירו את המלחין המקורי, אלן מנקן, אך בהפקת הלייב-אקשן הוא משתף פעולה עם היוצר המוערך לין-מנואל מירנדה (שאמון גם על המוזיקה ל"אנקאנטו" ול"מואנה"). ולפי הטריילר החדש, שנחשף בטקס האוסקר האחרון, זה עובד היטב.
פרק סיום העונה השלישית של הפודקאסט "אבק פיות" צולל אל מעמקי הספר יחד עם מבקר הקולנוע של "ידיעות אחרונות", בנימין טוביאס. "כשאנשים ששואלים מה להנס כריסטיאן אנדרסן הדני (שחיבר את הסיפור עליו מבוסס הסרט, מ"א) ולבת ים שחורה של ימינו - זו גזענות", טוען טוביאס ושואל: "האם ניתן להיות גם פרוגרסיביים וגם להגיד 'אל תגעו לנו בקלאסיקה'?". בנוסף, הפרק יעסוק בשאלה מה היה חושב היום וולט דיסני עצמו על הליהוק הייחודי, ולמה אנשים כל כך כעסו כשגילו את צבע עורה של אריאל? האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר ל"בת הים הקטנה"
מתוך הטריילר ל"בת הים הקטנה"
מתוך הטריילר ל"בת הים הקטנה"
(צילום מסך)
בכל יום שלישי בשעה 14:00 ב-ynet radio משי אייד לוקחת אותנו למסע קסום המעורר לחיים את זיכרונות הילדות שלכם דרך סרטי "וולט דיסני"
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים