מחוץ לפריים
החיים שמאחורי המצלמה: אילנית לוי ואלירז שדה חשופים
46:50
כבר שנים שאילנית לוי ואלירז שדה מנסים להרחיב את הקן המשפחתי שלהם. הם עברו אירועים רפואיים לא פשוטים, שכללו גם ניסיונות שלא צלחו, עד שנולדה הבת המשותפת שלהם, אריאה. דווקא בתקופה הזאת בחרו השניים להכניס מצלמות לבית שלהם, ואפילו לבדיקות האינטימיות אצל הרופא לטובת הדוקו-ריאליטי "משפחת שדה". בקלות ניתן היה לחשוב שמדובר ברצון לתשומת לב - אבל כשמדובר באילנית לוי שמנחה בקביעות בטלוויזיה ועובדת בתעשיית הבידור כבר יותר מ-20 שנה, ברור שמדובר במשהו אחר.
9 צפייה בגלריה
אלירז שדה אוילנית לוי
אלירז שדה אוילנית לוי
אלירז שדה אוילנית לוי
(צילום: רז גרוס)
"מה לא עברנו? ניסיונות של ארבע או חמש שנים, גם דברים בהיריון ואז בלידה עצמה. זה היה לא פשוט", היא אומרת בריאיון זוגי עם בעלה, אלירז שדה לפודקאסט "מחוץ לפריים". "נשים חיות עם זה באשמה ומרגישות מקולקלות. אם לא הייתי משתפת, הייתי מרגישה שאני היחידה שעוברת את זה, ההיגיון יודע שאת לא, אבל בתחושה את היחידה". שדה מוסיף כי "לא רק נשים, גם גברים מתביישים".
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
לוי תומכת בדבריו של בעלה. "זה מסע בריאותי ארוך, נכון שאני עוברת את זה אבל אני חושבת שלפעמים זה אפילו יותר קשה לראות מהצד. בזוגות תמיד מסתכלים על האישה שעוברת כי הפיזיות היא עלינו, אבל לפעמים אני מסתכלת עליו והוא מת לקחת ממני דברים והוא לא יכול. אם לא יותר קשה אז זה קשה באותה המידה". אך שדה מבקש להדגיש כי "לא, זה לא אותו דבר. היא פתחה את נושא לדיון עם כל השיח סביב הלידה. ואתה רואה שאחריה נשים התחילו לשתף".
לוי מספרת כי שדה לא היה יוזם בעצמו את החשיפה, אבל עמד מאחוריה: "כששיתפתי הוא נגרר אחריי, קשה לו לדבר. התגובות שקיבלתי אחרי השיתוף היו, 'תודה על השיתוף, הרגשתי בושה עד עכשיו'. התביישתי בעצמי, הרגשתי מקולקלת, ואז את אומרת, 'רגע, הכול בסדר', זה קורה להרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. לכל כך הרבה זוגות, ונשים ויש בזה משהו מאוד טיפולי. אני מספרת אחרי שהדברים קרו, יש את שלב ההווה שאני מתמודדת איתו ואז במרחק הזמן יותר קל לי לשתף, אני יותר חזקה בדיעבד".
אבל עכשיו את משתפת בזמן אמת, ממש בצילומי הסדרה סיפרתם שאתם עובדים על ילד שני משותף. "נכון, אנחנו רוצים ובעזרת ה' זה יקרה. מלא שואלים אותי מה עם עוד ילד, ומלא מתייעצות איתי, 'אני בת 40, מה את אומרת אני מפחדת', בגיל שלנו זה לא פשוט גם בלי כל ענייני הבריאות ברקע. אישה בת 41 זה לא פשוט. אז אני אומרת וואלה, בוא ניתן להן פוש. אנחנו מנסים ובסוף מה שהאל רוצה יקרה. אנחנו ממלאים את הכרטיס, אם זה בלוטו? אי אפשר לדעת".
שדה: "תתפללו עלינו שנצליח".
לאחרונה לוי גם חשפה את ההתמודדות שלה עם הסרת גוש טרום סרטני בגופה לפני כשנתיים. "זה לא היה סרטני פעיל", היא מבקשת לעשות סדר בעקבות הפרסומים האחרונים. "אני בן אדם שנבדק כי אני בסיכון גבוה יותר מהרגיל בגלל ההיסטוריה המשפחתית שלי ובגלל שגופי מייצר ציסטות בכמויות, ותמיד יש גושים שאני עוקבת אחריהם. הבנו שכדאי לנו להיפטר ממנו כמה שיותר מהר, ומאז התהליך הזה כל הזמן קורה. אני רגועה עכשיו כי אני אחרי התשובה, אם היית תופס אותי בשבוע שעבר הייתי פחות רגועה".
גם שבוע שעבר היה משהו? "כן כן, אני בודקת כל כמה חודשים מה מצבם של הגושים הנבדקים. אני קוראת להם הגושים השובבים. כשאני מחכה לתשובות אני בהדחקה, אני לא מרשה לעצמי בחיים לשקוע בדברים האלה".
כפי שאמרה החשיפה אכן עושה טוב ללוי, אבל לא תמיד היא הייתה בעניין של הכנסת מצלמות לביתה ולנבחי נשמתה בדוקו-ריאליטי כפי שהיא עושה ב"משפחה שדה" (ימי ג'-ה' ב-HOT ריל, HOT בידור, HOT VOD, ו-NEXT TV). "תוך כדי שהתוכנית משודרת זה באמת נראה לי הזוי. זה לא משהו שחשבתי שאעשה", היא אומרת, "זה תמיד קשור גם בכסף, מי שאומר אחרת - ממציא. זו הפרנסה שלנו. ב-20 שנה האחרונות קיבלתי הצעות עם הרבה יותר כסף, הפורמטים לא התאימו לי. הסוכנות שלי לקחה את הסדרה לידיים שלהם וידעתי שאף אחד לא יחפש להוציא משהו שלא קרה".
9 צפייה בגלריה
"משפחת שדה" עונה 2
"משפחת שדה" עונה 2
"הילדים לא מכירים משהו אחר, רציתי שיחיו לצד זה, לא רציתי שיהיו בטראמות". "משפחת שדה", עונה 2
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות HOT ו-NEXT TV)
הילדים שלך מבעלך לשעבר, אייל גולן, רגילים לחשיפה כבר, ועדיין - זה היה פקטור? "זה מה שהם מכירים כל חייהם. כשהגיעה ההצעה אחרי שזה עבר אותי ואת אלירז, בדקנו עם הילדים וכשהם זרמו המשכנו עם זה. ליאם, אלין ואריאה שעוד לא מודעת, לא מכירים משהו אחר, ומאז שהם ילדים קטנים אני רציתי שהם יחיו לצד זה, שלא יהיו בטראומות גדולות. בעיניי כאשר אתה מנסה להרחיק וליצור חיץ בין הילדים לבין העולם, זה מייצר יותר טראומות. זאת העבודה שלי, זאת העבודה של אבא שלהם, זאת העבודה של אלירז, זה מה שבחרנו - רציתי להתייחס לזה בנורמליות מהיום שנולדו כדי שהם יהיו בריאים בנפש".
איך שומרים אותם שפויים? "זה חלק מזה, לנרמל את זה. אם יש משהו שמשבש בני אדם זו חשיבות עצמית יתרה. אנחנו צריכים להגיד שזאת בסך הכול העבודה שלנו. אנשים אוהבים לחבק, זה יכול להיות גם חיבוק דוב. אנשים אוהבים להגיד שהם מכירים את החיים של הילדים, ומייעצים להם. זה לא פשוט, זה ללכת על הביצים. להזכיר להם להיות עם אהבת אדם ולא לאבד את זה בדרך ומצד שני לזכור שזה לא משנה מה אומרים בחוץ, יש בית ואנחנו מכירים את האמת. אני מאמינה במודלינג בהורות - אין לדבר, יש לעשות. מה שהם רואים זה מה שהם עושים, לא משנה מה ניסית לחנך. זה מה שאני מאמינה בו".
9 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
את יום העצמאות האחרון בילו בני ובנות משפחת שדה, בתוספת האבא אייל גולן, מאחורי הקלעים, כשצפו בהופעותיה של הבת, אלין, שהחלה את הקריירה המוזיקלית שלה לאחרונה. "מעבר לעובדה שרצינו לשמור עליה, באנו לראות אותה, התלהבנו זה יום העצמאות הראשון שלה, בעיקר באנו בשבילנו".
היא רוצה להיות זמרת או שאבא דחף? "אף אחד לא דחף. זו החלטה שלה. לפעמים אנחנו אומרים לצערי הרב (צוחקת)". שדה: "זה גיל צעיר. וכשאת מתחילה לעבוד בגיל צעיר, זה לא משנה באיזה מקצוע. אילנית ניסתה למשוך, אבל זה כבר לא יכול היה להחזיק".
לוי: "היא תכף בת 17, זה ה-25 החדש היום".
9 צפייה בגלריה
זיגי
זיגי
"היא כבר בת 17, זה ה-25 החדש". אילנית לוי ואלין גולן
(צילום: ענת מוסברג)
אילנית, יש חשש? ואם כן, ממה? "העולם בכלל הוא מקום מסוכן, ובטח בתחום הזה. לפעמים יש בלבול, יש במה ויש מלא אנשים וחיבוק ואהבה שקשה להכיל אותה. לחזור רגע לקרקע ולהגיד אני בשר ודם, צריך מי שיאזן את הדבר הזה. אני בטוחה שיש פיתויים ויש הצעות וצריך להיות שם. כאמא אני מכירה את הילדים שלי בריסים. כשקורה משהו או כשלפעמים היא בלחץ והיא לא רוצה לומר או מתביישת להגיד משהו וקרה לה משהו, אני רואה מקילומטר ואני יודעת שהיא צריכה עכשיו אותי. שהיא צריכה את הבן אדם שמכיר אותה הכי בעולם. החיבוק הזה שרק אנחנו יכולים להבין בלי מילים".
את תהיי איתה שם כל הזמן? "אני מקווה. כולנו. אם אני הולכת, או אלירז או ליאם זה אותו דבר".
שדה: "לפעמים צריך לתת לה את הספייס. שתהיה לבד".
לוי: "לפעמים אנחנו מגיעים יותר מאוחר והיא מגיעה עם צוות הביוטי (עיצוב שיער, איפור, הלבשה וכו', ר"ב).
יש לה צוות ביוטי? לוי: "ברור, זה לא אנחנו שמתאפרים באוטו (צוחקת). הם יותר מודעים לנראות. יש לה את הצוות שלה. אני מעדיפה מהניסיון שלי לאורך השנים שאם יהיה ביוטי שסובב אותה, שזה יהיה צוות אחד קבוע. כמו שיש משרות אמון? זה שווה ערך למשרת אמון. צוות ביוטי נשמע נורא שטוח, אבל הם בעצם הפסיכולוגים שלך, אז חשוב לי שהצוות יהיו אנשים שלי. יש בהם משהו עוטף, הם הופכים להיות המשפחה שלך. אתה צריך צוות שאתה סומך עליו".
9 צפייה בגלריה
משפחת שדה
משפחת שדה
"צוות ביוטי נשמע נורא שטוח, אבל הם כמו הפסיכולוגים שלך". משפחת שדה
(צילום: אמיר מאירי)
לוי מזכירה את המילה "אמון" כשנדמה שגם היא וגם שדה, כבר לא באמת סומכים על תעשיית הבידור בכלל ועל התקשורת בפרט.
יש לכם משבר אמון עם התעשייה? שדה: "לא חושב שזה 'משבר אמון', אלה החיים".
לוי: "אלה בני האדם".
חוסר האמון של שדה קיבל הוכחה כשהגיע להתארח בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בקשת, והקליט את הריאיון לכל אורכו במכשיר הנייד שלו. "אם יש לי אמון בך, אני לא אקליט אותך. אם אין לי אמון בך, אני אקליט אותך".
לקחת את הטלפון והקלטת את כל התוכנית כי חשבת שיעשו לך משהו בעריכה? "וצדקתי".
זה לא הכי מקובל לעשות את זה. "הכי מקובל בעולם. אנחנו בעידן שהתקשורת משתנה. מתוך המחשבה להיות ראשונים - התקשורת הידרדרה. כולם כולל כולם. ואתה כמרואיין צריך לבוא עם הגנה מסוימת. גם אני גוף תקשורת קטן עם האינסטגרם שלי והטוויטר. אם אתה עושה מניפולציות בעריכה, ואתה תוקף אותי כדי להגן על עצמך ולתקוף אותי".
9 צפייה בגלריה
אופירה אסייג
אופירה אסייג
"הם עשו מניפולציות בעריכה, הוכחתי את זה". מתוך "אופירה וברקוביץ'"
(צילום מסך: קשת)
אופירה וברקו עשו לך מניפולציות בעריכה? "ברור. בריאיון מסוים הם עשו מניפולציות בעריכה, הגעתי לריאיון השני והוכחתי את זה. ויש לי עוד שתיים וחצי דקות שטרם פורסמו. אני לא מחביא, אני אומר את זה כמו שזה, היו שם מניפולציות קודמות. אופירה ודנה ויס (שהחליפה את ברקו, ר"ב) עמדו מולי ובשלב מסוים אני ראיינתי אותן, כי הבנתי לאן זה הולך ויש גבול. אתם יושבים עם בני אדם, שאלתם שאלות- תעלו את זה כמו שזה. אי-אפשר לחתוך עשרים דקות לשבע דקות".
ככה זה עובד, צריך לקצר. אתה אומר שהן ערכו בזדון? "ברור. הן רצו מצד אחד להגן על עצמן ומצד שני לתקוף אותי. זה קורה. אני בסבבה לגמרי עם האנשים עצמם, כאדם לאדם. אבל בסוף אי-אפשר כל הזמן לשים את עצמך באור חיובי ש'אני המסכן בתקשורת שרק ראיינתי והותקפתי'. הקלטתי, ואכן היו עיוותים קשים בעריכה ולא מטעמי זמן".
אילנית, יש לך כוח לזה? "הוא יודע שלא. אני לא בן אדם של מלחמות. אני עוצרת אותו מלא, ייאמר לזכותו שהוא מקשיב לי. אנשים צמאים לעימות כי הם יודעים שידברו עליהם, והוא מאוד אמוציונאלי ולפעמים הוא לא נושם ולא סופר עד עשר. כשהגוף שלו רותח על משהו, אני אומרת לו, 'בוא נספור עד עשר'. הרעש לפעמים לא שווה את מה שרצית להגיד כי אף אחד לא מתעסק במה שרצית להגיד אלא במריבה".
9 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
"אני עוצרת אותו מלא, ייאמר לזכותו שהוא מקשיב לי". מתוך "משפחת שדה" עונה 2
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
זה קרה לחברתך גלית גוטמן עם האמירה המיותרת על החרדים. "זאת פרשה מאוד לא נעימה לאף אחד, כולל גלית. מסתכלים על כל מילה שיוצאת לנו מהפה, אנחנו בני אדם ולפעמים אנחנו מתנסחים, בטח בשידורים חיים, מאמוציות. גם גוטמן הייתה באמוציות והלב שלה רעד. לפעמים אנחנו מתנסחים לא מדויק, לא נכון ולא טוב, וזה עושה לנו אחרי זה צרות. לפעמים בגלל זה אני אומרת לאלירז שמרוב שאכפת לך ומרוב שכואב לך אתה אומר דברים, ואתה לא יודעי איפה זה ייגמר, ואני בעד לקחת כמה צעדים אחורה".

"אני ימני ומותר לי לבקר את הימין, ומותר לי לבקר את ביבי"

בבוקר הקלטת הפודקסאט שדה צייץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין המסתננים ומבקשי המקלט, זאת אחרי שבין השניים שררה מערכת יחסים קרובה עד כדי ששדה לקח חלק פעיל בקמפיין בחירות בעבר והנחה את משדרי האינטרנט של הליכוד.
ברקוביץ' היה אומר עליך שאתה סטייק. "אייל ברקוביץ' הכי סטייק. הוא המציא את זה כי ככה הוא בטבע שלו, ואז הוא ממציא על אחרים. יש לי דעה, אם היא נוגדת את רוח המפקד זה בסדר ומקובל, זה ששואלים את השאלה זה קצת מוזר".
לוי: "העניין זה שנהיה פה פוזיציה שאתה חייב להיאחז ולהסכים עם כל הסעיפים. אם אתה מביע דעה או מבקר את המחנה שאתה משתייך אליו אז אתה סטייק?".
שדה: "אני מצביע ליכוד".
מצטער שהצבעת לליכוד? "לא, יש לי זכות מלאה לומר את דעתי ואם יש תקלה לבוא ולהרים דגל אדום. אני אצביע לגוש הימין. אני ימני ומותר לי לבקר את הימין, ומותר לי לבקר את ביבי, ואם מישהו אומר לי שלא אז יש לו בעיה. מותר לבקר את הצד שלך".
9 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואלירז שדה בפייסבוק הליכוד TV
בנימין נתניהו ואלירז שדה בפייסבוק הליכוד TV
"יש לי זכות מלאה לומר את דעתי ואם יש תקלה לבוא ולהרים דגל אדום". בנימין נתניהו ואלירז שדה בפייסבוק הליכוד TV
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
התחלת לדבר על ברקוביץ' שהוא סטייק... "אחלה ברקו, הוא מותק, הוא בסדר גמור".
קיבלת שיחות מלשכת ראש הממשלה אחרי שהתחלת להעביר ביקורת? "לא משהו מיוחד. אולי מישהו ש'היה באזור באותה התקופה'. שאלו אם הכול בסדר. לא ניסו לעצור אותי, היה שיח בסיסי כזה".

"'האח הגדול' זה ניסוי חברתי קשוח מאוד"

מאז שזכה ב"האח הגדול" ב-2010, שדה השתתף בתוכניות ריאליטי רבות בהן "גולסטאר", שאיתו ישוב גם למופע בחנוכה, "הזמר במסכה", "משפחה שדה" כמובן, אבל היו כאלה שהוא סירב להן. כך לדוגמא הוא מעיד על הצעה לשוב לבית "האח הגדול" תמורת לא מעט כסף.
קיבלת הצעה לחזור לבית "האח הגדול"? "כן, יותר מפעם אחת. היו גם סכומים מהממים, הרבה כסף".
מאות אלפים? "כן, סכום לא מבוטל".
שדה מעיד כי הוא סירב בגלל בתם הקטנה, אבל לוי מתפרצת לדבריו: "עוד לפני הילדה הקטנה, אני לא מוכנה וזהו".
את הטלת וטו שאלירז לא ילך ל"האח הגדול"? "כן. אני לא מוכנה שהוא ייעלם לי לארבעה חודשים".
שדה: "גם אני לא מוכן".
לוי: "אל תתייחס אליו. הוא מוכן וחצי. היה לי קשה, הוא היה בן 27 כשהיה ב'האח הגדול' ולא היה לו מה להפסיד. היום יש ילדים, אפשר לשחק לו יותר בלב, זה מקום שמשחק בנשמה של אנשים, זו הדעה שלי. זה ניסוי חברתי קשוח מאוד".
9 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
מתוך "משפחת שדה" עונה 2
"לא מוכנה שהוא ייעלם לי לארבעה חודשים". מתוך "משפחת שדה" עונה 2
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
שדה: "היא לא סומכת עליי, בוא נגיד את האמת, וזה בסדר. היא הטילה עוד וטו, על פוליטיקה. אמרתי לה שאני רוצה לעשות טוב. אני תמים רצח".
לוי: "יש לי מספר וטו שמותר לי לעשות בחיים. הוא חושב שהוא יצליח להגיע עם הרצון שלו ולנסות להשפיע על העם, תגיד לי אתה השתגעת? פוליטיקה זה וטו מוחלט. גם על 'הישרדות' הטלתי וטו, הוא לא נוסע לשום 'הישרדות'".
אלירז, יגידו שהיא שולטת בך. "בכייף ובאהבה. אנחנו בזוגיות מושלמת. היא משפיעה עליי ואני משפיע עליה. יש דיון ויש קבינט, יושבים ומדברים, מעלים מינוסים ופלוסים".
מי חברים בקבינט? לוי: "אני".
שדה: "כן, היא הקבינט. קצת דיקטטורי הנושא הזה".
לוי: "אנחנו 12 שנה ביחד, לכל זוג יש מקום שלא דורכים. כמו שיש אצלו את המקומות האלה, אנחנו יודעים את הגבולות אחד של השנייה".
איזה וטו אלירז הטיל עלייך? לוי: "לוחות זמנים".
האזינו לפרק המלא של "מחוץ לפריים" עם רן בוקר.