במשך ארבעה ימים יארח פסטיבל הפסנתר במהדורתו ה-24 יותר מ-250 אמנים, הרכבים, יוצרים ויוצרות שיפעלו בשלל סגנונות ובשיתופי פעולה מוזיקליים מיוחדים. המופעים יתקיימו בהיכל התרבות בתל אביב, בתיאטרון הקאמרי, במרכז ענב לתרבות ובחללים השונים במוזיאון תל אביב לאמנות בין התאריכים ה-2 עד ה-5 בנובמבר. מחירי הכרטיסים למופעים ינועו בין 244-69 שקלים למופע.
את אירועי הפסטיבל במוזיאון תפתח להקת הרוק האמריקנית מרקורי רב בהופעה אקוסטית שבה חברי הלהקה ינגנו ויספרו על שירי הלהקה מ-33 שנות פעילותה, ויתמקדו בין היתר גם באלבומם משנת 1998 Deserter’s Songs.
בין החגיגות שיציינו במהלך ימות הפסטיבל ניתן למצוא את קרן פלס שתעלה מופע להקה לציון 15 שנות פעילות מוזיקלית, ואת רמי קלינשטיין שיציין את יום הולדתו ה-60 במופע נעילת הפסטיבל שיתקיים ב-9 בנובמבר בהיכל התרבות בתל אביב. בהופעתו יארח המוזיקאי את שלומי שבן, שירי מימון ולהקת מנגו.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הפסנתר 2022
פסטיבל הפסנתר 2022
משתתפי פסטיבל הפסנתר 2022
(צילום: יריב כץ)
כבכל שנה יעלו במסגרת הפסטיבל הפקות מיוחדות בהן אבישי כהן במופע בכורה לאלבומו החדש "ספר השירים", בו הלחין טקסטים של ביאליק ואלתרמן; זהבה בן תשוב לפסטיבל לאחר היעדרות של 14 שנה במופע אקוסטי; ארקדי דוכין יחזור לאלבום הסולו הראשון שלו מלפני 32 שנה, "רוצה ויהיה" במופע משירי ולדימיר ויסוצקי; ערן צור יחזור לאלבומו עם כרמלה רוס ואגנר, "עיוור בלב ים" לכבוד צאת מהדורת הוויניל שלו, והדי ג'יי עמרי סמדר במסיבה בה ינגן מהרמיקסים שלו לשירים ישראליים עם הרכב נגנים.
4 צפייה בגלריה
אלון עדר ותומר ישעיהו
אלון עדר ותומר ישעיהו
אלון עדר ותומר ישעיהו
(צילום: ענבל איל)
במסגרת שיתופי הפעולה שיעלו בפסטיבל ניתן למצוא אלון עדר ותומר ישעיהו עם מופע השקה לאלבומם החדש "סוכר טלוויזיה"; תם אהרון ינגן בפסנתר, יצחיק ויארח את שולי רנד; ריקי גל ושלומית אהרון במופע משותף ראשון; המלחין שמוליק נויפלד ישיק את "משקפיים 2" ויארח את ישי לוי, משה פרץ, ירמי קפלן, גלי עטרי, קובי אפללו, אור עמרמי ברוקמן, בן ארצי, מיקה קרני ועוד, בעוד אסף אמדורסקי יארח את רונה קינן וקרני פוסטל.
עוד יעלו בפסטיבל קרולינה שתשיק את אלבומה החדש; גל תורן וגיא לוי (ליילי) שיעלו מופע לכבוד אלבומם השני; יהוא ירון; ימן בלוז; דניאל קורן ואיתי זבולון במופע התיאטרון "הווה מוחלט"; ואלרי חמאתי במופע ראשון בפסטיבל. גם שי טרא ליטמן, גל דה-פז ושלי ארצ'ר יעלו במופעים משלהם.
4 צפייה בגלריה
ואלרי חמאתי
ואלרי חמאתי
מופע ראשון בפסטיבל. ואלרי חמאתי
(צילום: ערן לוי)
גם מופעי מחווה יעלו על במות הפסטיבל ויוקדשו לשושנה דמארי עם ההרכב הנשי שושנה D; קורין אלאל, לאה שבת, גלי עטרי, דן תורן, שני פלג ועומר קורן יעלו מופע מחווה ליוצר מאיר גולדברג; ירמי קפלן במופע משירי אלטון ג'ון; דני בסן במופע לשירי רוטבליט ועוד.
הפקת הפסטיבל תשלב כמו כן בין יוצרות ויוצרים צעירים לבין אמנים שהשפיעו על יצירתם - דאנה איבגי שתארח את דניאלה ספקטור; סטלה גוט תארח את סיוון שביט; כהן יארח את האחיות כרקוקלי; יפעת נץ תארח את קורין אלאל וארז נץ; גון בן ארי ומקהלת זולת יארחו את יזהר אשדות; יוני לבנה יארח את רות דולורס וייס והאחיות ג'משיד; דן יפת יארח את דניאל סאן קריאף; ישי קיצ'לס יארח את גיאגיא; דניאלה תורג'מן תארח את מיקה קרני.
4 צפייה בגלריה
קרולינה
קרולינה
משיקה אלבום חדש. קרולינה
(צילום: גבריאל בהרליה)
בנוסף, יעלו מופעים לילדים דוגמת ענן על מקל שיחגגו עשור ויארחו את הסופרת רינת הופר, ילדי בית העץ; "מצד לצד" הפקת ילדים של ההרכב אקוט - שירי ילדים בצלילים ובמקצבים של צפון אפריקה יארחו את עלמה זהר; שחר אבן צור ומוזיאון הטבע - "אגדה חיה" סיפורן של החיות בנוף הארץ-ישראלי.