עדן בן זקן היא בחורה אמיצה. לעמוד על במה אחת לצד זהבה בן, המבצעת הטובה בישראל, זה אתגר שטובות הזמרות היו חוששות ממנו. לידיעת מנהליה שסירבו שנצלם את המופע כי פחדו שתזייף וביקשו לשלוח קובץ לאחר תיקוני סאונד - תאמינו יותר במיוצגת שלכם. עדן בן זקן היא לא סתם זמרת - אלא זמרת טובה ואפילו מצוינת. כמה מצוינת? אמש (שבת), זהבה בן, מלכת המוזיקה המזרחית, הכתירה רשמית את בן זקן כיורשת שלה בהופעה המשותפת בהיכל "מנורה" בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
מ"טיפת מזל" ועד "מועבט". עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
(צילום: ניר אמיתי)
שבוע חגיגות פורים נפתח במסיבה הטובה בעיר, עם אחד המופעים המושקעים ביותר שנראו כאן: זיקוקים, קונפטי, ייצוג מכובד של מפורסמים בקהל מארז טל ועד עומר אדם ואולם מלא עד אפס מקום. על הבמה, שתי זמרות שנראו מצוין, מצוידות בערימת להיטים, מ"טיפת מזל" ועד "מועבט" - שחגגו מסע בזמן של כמעט 40 שנה.
שתי הזמרות הביאו את הקהל שלהן, בן זקן הביאה את הנערות ובן את האימהות שלהן. זה היה מפגש בין דורי של קהל מבוגר, שלראשונה נחשף למי שפרצה לחיינו ב-"אקס פקטור" ומאז זכתה בתואר "זמרת העשור". והיא שרה לצד אגדה מוזיקלית עם קריירה שנמשכת יותר מ-30 שנה ובשנתיים האחרונות זוכה לקאמבק מפואר ולראשונה בחייה עולה על אחת הבמות הגדולות והיוקרתיות בישראל. שתיהן נעמדו על הבמה כשוות - בקהל שהביאו ובלהיטים ששרו, "מנגינה" לצד "לילות בבית", "לזאת שניצחה" מול "טיפת מזל", "מלכת השושנים" בקרוס מול "אני שטה" - להיטי הענק של עדן בן זקן עמדו איתן מול שיריה האייקונים של זהבה בן.
אבל על אף שזו הייתה חגיגה גדולה, היא לא הצליחה לרגש. אולי זה גודלו המוגזם של האולם, או העובדה שהבמה הוצבה ב-360 מעלות, מה שהגדיל את נפח ההושבה באולם מצד אחד, אבל גם מנע קשר עין עם חלק נכבד מהקהל, בעוד הזמרות נאלצו להפנות אליו את גבן. מלבד חלק מהנוכחים בקהל, שהמשיכו לזמזם את השירים גם בצעידה מחוץ להיכל הספורט, המופע לא נחרט כאירוע בלתי נשכח.
3 צפייה בגלריה
זהבה בן ועדן בן זקן בהופעה בהיכל מנורה
זהבה בן ועדן בן זקן בהופעה בהיכל מנורה
אגדה מוזיקלית עם קריירה שנמשכת יותר מ-30 שנה. זהבה בן ועדן בן זקן בהופעה בהיכל מנורה
(צילום: ניר אמיתי)
עדן בן זקן כבשה את מקומה בפסגת המוזיקה הישראלית בזכות מי שהיא - מלאת קסם, כריזמה וחן ונראה שיש לה אישיות תוססת ומגניבה. כשהיא שרה את להיטיה - היא שרה מצוין וכשהיא שרה את השירים של זהבה, היא עושה קאבר פשוט נהדר. זהבה, לעומת זאת, מצליחה לנכס את שיריה של עדן בן זקן, בכל ביצוע. היא עשתה זאת בביצועים של "לזאת שניצחה", ב"מגנינה", וגם ב"שורף לי בעיניים". היא עשתה זאת כמעט בכולם, למעט "מועבט" - בן הכריזה בחן ש"היא לא שותה וודקה או רד בול" וז'אנר המועדון נשאר מגרש המשחקים של בן זקן. לזכותה של בן ייאמר היא לא התיימרה לנסות.
בתעשיית המוזיקה המזרחית, בה עד כה התרגלנו לראות חיבורים ושיתופי פעולה בעיקר בקרב הגברים, לראשונה התאחדו שתי נשים למופע ענק משותף, מפגן עוצמתי ומוצלח של שתי נשים מרוקאיות מהפריפרייה - זו אולי תמונת הניצחון הגדולה ביותר של מדינת ישראל בשנת 2022 עם סיומו של שבוע האישה הבינלאומי.
3 צפייה בגלריה
עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
בן זקן מלאת קסם, כריזמה וחן. עדן בן זקן וזהבה בן בהופעה בהיכל מנורה
(צילום: ניר אמיתי)