בצל העלאת רמת האזהרה של המטה לביטחון לאומי למאלמו מאיום מזדמן לבינוני - המשלחת הישראלית שכבר נמצאת בעיר השבדית שומרת על פרופיל נמוך במיוחד, וכל צעדיה מתואמים מול השב"כ שמאבטח אותה.
במשלחת הישראלית שומרים על עירנות גבוהה, ומתודרכים בכל יום על ידי האבטחה הישראלית ממה להימנע, לאן לצאת, ואם בכלל. לעדן גולן, הנציגה הישראלית, ישנו חדר חזרות מיוחד שהוכן במלון שבו משתכנת המשלחת הישראלית, ופרט לחזרות הרשמיות בארנה - נמנעים כמעט לחלוטין במשלחת הישראלית מיציאה מהמלון.
החזרה הראשונה של גולן עברה ללא אירועים חריגים במיוחד, וכעת פני המשלחת לחזרה שתיערך מחר בארנה. במובן הזה, הארנה מאובטחת במיוחד - וכמו בשנים קודמות, מסתובבים שוטרים מקומיים והכניסה אליה מוקפדת עם מגנומטרים ובדיקות כך שרק האנשים שאושרו מראש יוכלו להיכנס אליה.
גולן עצמה מנסה לשמור על קור רוח ומשתפת ברשתות החברתיות את העבודה על הנאמבר שלה, מתוך ניסיון לשדר עסקים כרגיל. עם זאת, במשלחת קשובים מאוד לתדורך היומי של שב"כ, שניזון מהתרעות מקומיות והוראות ממה להימנע כדי לא למשוך תשומת לב. ההמלצה היא לא לצאת מהמלון אם לא חייבים.
לאירוע השטיח האדום החגיגי של האירוויזיון המשלחת הישראלית לא תגיע, זאת משום שהוא ייערך ביום ראשון בשעות הערב, בזמן שיצויין בישראל ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. משלחת האבטחה האבטחה של שב"כ גדולה משמעותית משנים קודמות, ונחשבת לאחת הגדולות אי פעם.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן בחזרה הראשונה להופעה באירוויזיון
(צילום: Sarah Louise Bennett, באדיבות EBU)
כפי שפורסם ב-ynet, האירוויזיון הוציא התרעה רשמית למשלחת הישראלית לקראת הפגנות גדולות ל"תמיכה בעם הפלסטיני", כשהשיא אמור להגיע בהופעתה של גולן בחצי הגמר השני, ב-9 במאי. להפגנה המתוכננת בסמוך לארנה צפויים לפי המשטרה להגיע כ-20 אלף תומכים בעם הפלסטיני, כפי שהוגדר בהודעה.
בשב"כ משתפים פעולה עם הפקת האירוויזיון וכוחות האבטחה המקומיים - כשהם מודעים לאפשרות שעלולה להתפתח פרובוקציה מול המשלחת הישראלית. בתיאום עם ההפקה, שב"כ יאפשר מחאות נגד ישראל ולא ימנע אותן, זאת כשהמחאות שצפויות כבר אושרו על ידי המשטרה במאלמו. באשר לתיירים הישראלים שירצו להגיע למאלמו, גורם בטחוני אמר ל-ynet כי העלאת אזהרת המסע לא מגיעה בחלל ריק, והגם שאין התרעות קונקרטיות הוא "לא ממליץ לנסוע לאירוויזיון".
"באירוע מהסוג הזה יש פוטנציאל אדיר של ארגוני ג'יאהד עולמי לביצוע פיגועי טירור ואירועי פח"ע", מוסיף הגורם ומפציר בישראלים שהחליטו לטוס בכל זאת ולא לקבל את המלצת המל"ל, להוריד פרופיל, "לא לדבר בעברית בקולי קולות בסמוך לאזורים המוניים והפגנות". בארנה, אגב, הגורם הבטחוני אמר אין מניעה להניף דגלי ישראל בשל האבטחה בתחרות.
במטה לביטחון לאומי ממליצים מאוד לתיירים הישראלים במאלמו להוריד את אפליקציית פיקוד העורף, שם יקבלו במקרה הצורך התרעות נקודתיות והוראות כיצד לפעול אם יהיו איומים שידועים למטה לבטחון לאומי.