אחרי 7 שנים: מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ הודח מתפקידו אחרי שמועצת התאגיד החליטה לפטר אותו, זאת למרות שנשארה עוד שנה בחוזה העסקה שלו. קובלנץ הודיע על כך לעובדים במכתב וכתב: "אמש הודיע לי יו״ר המועצה מר גיל עומר על כוונת המועצה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להילחם בהחלטה. מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי".
2 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
(צילום: דנה קופל)
קובלנץ ככל הנראה לא יקבל בהכנעה את הודעת הפיטורים, והוא צפוי לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה. את ההודעה קיבל קובלנץ אתמול (ד'), ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
עוד לפני הזמנתו לשימוע, קובלנץ נכנס לעימות חזיתי עם יושב ראש מועצת תאגיד השידור, גיל עומר, בשל תקופה ארוכה של יחסים רעועים בין השניים. השיא היה מכתבו ששלחו עורכי דינו של קובלנץ לעומר ועסק בין היתר בוועדה שבדקה את התנהלות התאגיד בכל הקשור ליחס כלפי העובדים, לרבות הטרדות מיניות, בין השאר בעקבות תחקיר "הארץ". קובלנץ הוסיף עומר נוהג: "כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך – סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד״. עוד הוסיפו שם כי עומר "מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו".
התשובה לא איחרה לבוא, וחברי מועצת התאגיד השיבו במכתב משלהם, כי על קובלנץ לחזור בו מיידית ממכתבו, אולם זה לא נענה להם - ואז זומן לשימוע.
2 צפייה בגלריה
גיל עומר ואלדד קובלנץ
גיל עומר ואלדד קובלנץ
עימות חזיתי. אלדד קובלנץ וגיל עומר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אתמול עם קיומו של הדיון, נתלו שלטים במשרדי תאגיד השידור הציבורי שלועגים למגבלת הראייה של קובלנץ ובהם נכתב "לא רואה ממטר את היוצרים והעובדים". בנוסף נכתב בשלטים: "לא יפה לצחוק על אנשים עם מוגבלות אבל גם לא יפה לא לשלם לתמלוגים או להתעמר בעובדים". איגודי התסריטאים והבמאים ביקשו להתנער מהשלטים ואמרו כי מדובר ב"פגיעה לא ראויה", אבל הוסיפו כי "הם ימשיכו את מאבקם בתאגיד ובמנכ"ל בשל תשלום נמוך של תמלוגים".
עם סגירת רשות השידור, מונה תחילה קובלנץ בן ה-54 לתפקיד המנכ"ל הזמני, ובהמשך הפך למנכ"ל הקבוע. התאגיד זכה לשורת הצלחות בסדרות טלוויזיה כדוגמת "מנאייכ", "שעת נעילה", "טהרן", "חזרות", "המפקדת" ועוד. בנוסף, תכני התאגיד המועלים ברשתות החברתיות ובדיגיטל זוכים לחשיפה רבה, כמו גם למאות אלפי צפיות ביוטיוב. עם זאת, קובלנץ לא הצליח לשנות דרמטית את אחוזי הצפייה בטלוויזיה, ואף יזם את פרישת הערוץ מוועדת המדרוג לטלוויזיה.