באר שבע, אשדוד, רחובות, דימונה, לוד, נס ציונה, ירוחם - זוהי רשימה חלקית בלבד של ערים שהודיעו רשמית על הגבלת שכר האמנים שיופיעו על הבמות המרכזיות שלהן ביום העצמאות הקרוב. הביקורת התקשורתית והציבורית הרבה שהתעוררה סביב סכומי העתק ששולמו בשנים קודמות עשתה את שלה, וכפי שדווח ב-ynet לפני כשבועיים - ניתן לזהות מגמה ברורה של ירידה בתשלום עבור ההופעות, וזאת למרות שאנו עומדים במרחק של שנה וחצי בלבד מהבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2023. לאמנים רבים אף בוטלו הופעות בשכר גבוה במיוחד - כפי שפרסמנו במקרה של עומר אדם. אך גם אם ישנה מגמה כללית של ירידה, הדבר לא נכון לגבי כל האמנים, ולא לגבי כל הערים. את מי תמצאו על הבמות הקרובות אליכם, וכמה כסף הם יקבלו? ynet מגיש: המדריך למופעי יום העצמאות 2022.

אזור הדרום

בבאר שבע, כאמור, הכריזו בשלב מוקדם על הגבלת השכר לאמן בודד בערב החג - ואכן עמדו במילתם. על הבמות בבירת הנגב תוכלו למצוא את יובל דיין, שתקבל עבור הופעתה 57 אלף שקלים, סאבלימינל עם 40 אלף שקלים ויובל המבולבל עם 38 אלף שקלים.
גם באופקים השכנה הזמינו את יובל המבולבל וכן את שמעון בוסקילה, שיקבל 51 אלף שקלים ואת הזמר עילאי אלמקייס עם כמעט 13 אלף שקלים. בוסקילה יופיע גם בקריית גת.
צפונה משם, באשקלון, הזמינו את להקת טיפקס שחבריה יקבלו 90 אלף שקלים עבור ההופעה, בעוד בעיר שדרות הודיעו כי השנה אין בכוונתם להזמין הופעות של אמנים גדולים.
בלהבים יופיעו ג'יין בורדו וסאבלימינל. לדברי העירייה, התשלום הוגבל לסכום של 55 אלף שקלים לאמן. באשדוד יופיעו בין היתר עמיר בניון (70 אלף שקלים) וכן ייערכו מופעים בבמת נוער, בין היתר של קווין רובין, גל אדם ועומר חזן. בירוחם יהיה מופע מלא של שלישיית מה קשור בעלות של כ-120 אלף שקלים.
יום העצמאות אינפו


אזור השפלה

העיר רחובות הצטרפה גם היא להגבלות המוצהרות על תשלום לאמן בודד - והתקרה שם עמדה על 72 אלף שקלים. ישי לוי יקבל שם את הסכום המקסימלי, הדג נחש יקבלו 70 אלף שקלים, להקת טיפקס - 68 אלף שקלים, ישי לפידות יופיע עם זמרים מקומיים עבור 62 אלף שקלים, ואלרי חמאתי שהתגלתה ב"הכוכב הבא" תקבל 50 אלף שקלים, מיקי גבריאלוב יקבל סכום זהה, אלי לוזון יקבל 40 אלף שקלים וכך גם עינת שרוף. עוד יופיעו בעיר: הזמרת שפיטה (35 אלף שקלים) וכוכבת הילדים נתי שתקבל 30 אלף שקלים.
"מדובר באחד הלילות החשובים בשנה, ולכן השקענו מאמצים רבים בהרכבת רפרטואר האמנים במגוון של במות - לילדים, צעירים ומבוגרים ובכל סגנונות המוזיקה", אומר ראש העירייה רחמים מלול.
גם בעיר לוד השקיעו בחגיגות לצד הגבלת השכר לאמנים: חברי הפרויקט של רביבו יהיו בכירי המשתכרים בעיר עם 90 אלף שקלים. אחריהם עידן עמדי עם 80 אלף שקלים, רביב כנר שיקבל 70 אלף שקלים, כמו הזמר עקיבא, והזמרת נרקיס עם 60 אלף שקלים.
רותם כהן יופיע בנס ציונה ובבאר יעקב השכנה ויקבל 90 אלף שקלים. ברמלה יופיעו מאור אדרי, אושר כהן וזמרים מקומיים - כשלפי העירייה העלות הכוללת של המופעים עומדת על 150 אלף שקלים. בגדרה תופיע נרקיס עבור שכר של 55 אלף שקלים.
במודיעין יופיעו הראל סקעת (70 אלף שקלים), עקיבא (50 אלף שקלים) וגם אורנה דץ, רועי בר נתן, חנן יובל וג'ימבו ג'יי. מהעירייה נמסר כי "חגיגות ערב יום העצמאות במודיעין-מכבים-רעות יהיו בדגש על הפקות מקוריות מקומיות עם להקות עירוניות ושיתופי פעולה עם עסקים מקומיים, בתקציב שפוי, אשר אינו חורג מסכום של 70 אלף שקל לאמן".
אינפו עצמאות מעודכן


אזור המרכז

דווקא בעיר תל אביב עדיין לא השלימו את ההכנות לחגיגות עצמאות, אולם נכון לכתיבת שורות אלה יופיעו שם מוש בן ארי, אברהם טל, כנסיית השכל, דני רובס ושרון חזיז שתקבל 30 אלף שקלים. מהעירייה נמסר שהתשלום עבור אמן לא יעלה על 70 אלף שקלים. על אף הודעת העירייה, גורמים שמעורבים בפרטים אומרים כי אברהם טל יקבל עבור הופעתו בתל אביב 120 אלף שקלים. בעיר השכנה גבעתיים יופיעו עילי בוטנר וילדי החוץ, הפרויקט של רביבו והצמד סטטיק ובן אל. על פי גורמים העלות היא 350 אלף שקלים לכל האמנים יחד.
בעיר פתח תקווה יעלו על הבמה אמיר דדון, שי המבר, נסרין קדרי, עדן מאירי וליאור נרקיס - בעלות כוללת של 360 אלף שקלים. בעיר אור יהודה יופיעו סטטיק ובן אל תמורת 180 אלף שקלים, הזמרת ריטה עם סכום זהה ומפרץ ההרפתקאות ורוני נדלר שיקבלו 25 אלף שקלים.
הזמר משה פרץ, שחווה ירידה בשכר משנים קודמות יופיע בקריית אונו, שם יופיעו גם טיפקס תמורת 90 אלף שקלים, הזמרת ירדנה ארזי, ענת סגל ועמית שאולי. מהעירייה נמסר כי כלל האמנים מגיעים לעלות של 287 אלף שקלים. בעיר בת ים יופיע יליד העיר אליעד נחום תמורת 80 אלף שקלים, הפרויקט של רביבו יופיעו עבור 100 אלף שקלים, ואלה לי להב תמורת 60 אלף שקלים.
יהוד תתהדר בהופעה של הזמר רביד פלוטניק שיקבל עליה 95 אלף שקלים, וגם הצמד סטטיק ובן אל, אגם בוחבוט ושחר סאול. עלות הופעתם של הארבעה האחרונים, על פי העירייה, נאמדת ביחד ב-290 אלף שקלים. בגני תקווה יופיע הזמר עברי לידר.
בראשון לציון יופיעו שורה ארוכה של אמנים, אליעד יקבל 80 אלף שקלים על הופעתו, שירי מימון ומוש בן ארי יקבלו כל אחד 70 אלף שקלים, רביב כנר ואלה לי להב יופיעו תמורת 65 אלף שקלים כל אחד, מארינה מקסימיליאן תקבל 55 אלף שקלים ודי.ג'יי סקאזי 40 אלף שקלים.
אינפו עצמאות מעודכן


השומרון

ביישוב אריאל יעלה על הבמה ליאור נרקיס, שגם הוא חווה ירידה בשכר לעומת התקופה שלפני הקורונה ויסתפק ב-140 אלף שקלים, ובקרני שומרון יופיע הראל סקעת.
יום העצמאות אינפו
אינפו עצמאות מעודכן


אזור השרון

באזור השרון בולטת העיר רעננה עם הופעות של כוכבי השעה: עידן חביב שיקבל 94 אלף שקלים, רן דנקר שיקבל 85 אלף שקלים, שירי מימון עם 82 אלף שקלים והתקווה 6 שיקבלו 80 אלף שקלים. צפונית משם, בנתניה השקיעו גם כן עם הופעות של סטפן (70 אלף שקלים), שירי מימון (70 אלף שקלים), רמי קלינשטיין (64 אלף שקלים), לירן דנינו (79 אלף שקלים) וערן צברי (30 אלף שקלים). בפרדסיה ובקדימה יופיע הזמר קובי אפללו שיקבל 60 אלף שקלים. על הבמה ברמת השרון יעלו אברהם טל (120 אלף שקלים) ודקלה (70 אלף שקלים) שתופיע גם בהוד השרון בתמורה לאותו הסכום. עוד על הבמה בהוד השרון יעלה עברי לידר (100 אלף שקלים) שיופיע גם בצור יצחק. ובתל מונד יופיע מוקי תמורת 60 אלף שקל.
אינפו עצמאות מעודכן


אזור ירושלים

כמו בכל שנה עיריית ירושלים היא מהמשקיעות ביותר, כשעל פי דיווח העירייה עלות החגיגות תעלנה יותר ממיליון שקלים, בשלל במות. בגן העצמאות יופיעו עידן עמדי בעלות של 100 אלף שקלים, שלומי שבת יופיע עם שכר זהה, כמו גם זהבה בן. אלה לי להב תקבל 60 אלף שקלים, בעוד עדן אלנה תקבל 40 אלף שקלים. בבמת ספרא תופיע להקת תיסלם שתקבל 115 אלף שקלים, ריקי גל עם 60 אלף שקלים ושימי תבורי עם 30 אלף שקלים. בבמת כיכר ציון בבירה יופיעו שמעון בוסקילה (60 אלף שקלים), ליאור עמדי, קרן לוי, אבי צליח, אתי לוי עם להקת אתניקה (49 אלף שקלים) ונופר סלמאן (35 אלף שקלים). בבמת מוזיאון הסובלנות: רד בנד (60 אלף שקלים), קרולינה (55 אלף שקלים), פול טראנק (45 אלף שקלים) וג'ימבו ג'יי (35 אלף שקלים).
מהעירייה נמסר כי הגבילה את "עלות המופעים ביום העצמאות לכ-100 אלף שקלים לכל היותר להופעה אחת, סכום הכולל את שכר האמן, הנגנים, עובדי במה, עלויות הפקה, עמלות וכו'". במבשרת ציון יופיעו שרית חדד, טונה ומושיקו מור בעלות כוללת של 210 אלף שקל. חדד תופיע גם כן במעלה אדומים.
אינפו עצמאות מעודכן


אזור הצפון

בעיר חיפה יופיעו בין היתר להקת רד בנד, מרגי, טונה, אקו, שרית חדד, אנה זק, נתן גושן, מרגול, ירון אילן, ואביתר בנאי. מהעירייה אמרו כי הגבילו את עלות הופעה של אמן בודד ל-100 אלף שקלים, אולם סירבו, באופן תמוה, לחשוף את פירוט העלויות. צפונה משם בטבריה יופיעו יהונתן מרגי, בניה ברבי ומאיה בוסקילה, כשעל פי העירייה מדובר בעלות כוללת של 240 אלף שקלים. בעפולה יופיע הזמר אביהו מדינה תמורת 53 אלף שקלים, שם תוענק לו גם אזרחות הכבוד של העיר לרגל קבלת פרס ישראל. בקריית ביאליק ובנהריה יופיע הזמר רן דנקר תמורת 80 אלף שקלים. הזמר אייל גולן מנהל משא ומתן עם עיריית נוף הגליל שאם ייחתם - יקבל 200 אלף שקלים להופעה. בנשר יופיעו זהבה בן ואנה זק בעלות משותפת של 170 אלף שקלים, בפרדס חנה כרכור מוקי בעלות של 60 אלף שקלים, בכרמיאל יופיע טונה תמורת 100 אלף שקלים, בקריית מוצקין זהבה בן ונועה קירל ובמעלות תרשיחא יופיע הזמר אבי אברומי תמורת 55 אלף שקלים ובקיסריה יופיעו עילי בוטנר וילדי החוץ.
אינפו עצמאות מעודכן
הבהרה: נתוני השכר מתבססים ברובם על מידע מהרשויות המקומיות. במקרים שבהם נציגי הרשויות סירבו לספק את הנתונים, הסכומים התבססו על מידע שנאסף על ידי ynet מגורמים שונים בעיריות, בחברות ההפקה ובקרב נציגי האמנים.
בהכנת הכתבה השתתף אחיה ראב"ד