חודשיים בלבד אחרי שהיוצר והתסריטאי מני אסייג מונה כחבר במועצת הקולנוע על ידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר, הוא הודיע אתמול (ג') ברשתות החברתיות על פרישתו מהתפקיד, זאת לדבריו על רקע החשש שיואשם בניגוד עניינים, בעקבות העובדה שהוא שותף בכתיבת הסרט ברוח הסדרה "שנות ה-80" יחד עם אחיינו דניאל.
2 צפייה בגלריה
מני אסייג
מני אסייג
מני אסייג
(צילום מסך: מתוך "חיות במה צוחקות", כאן)
בתגובה לדברים, סיפר השר זוהר ל-ynet: "הצטערתי מאוד לשמוע על החלטתו של מני אסייג להתפטר ממועצת הקולנוע, משום שהוא אדם ראוי והתאים מאוד לכהונה בתפקיד. יש למני תרומה גדולה לעולם היצירה והקולנוע ועוד תהיה לו גם בעתיד, בשל ניסיונו רב-השנים והן בשל מקצועיותו בתחומים הללו. אמשיך לפעול לריבוי קולות במועצת הקולנוע כדי להביא לידי ביטוי את כל חלקי החברה הישראלית".
לשאלה אם יימצא מחליף לאסייג בתפקיד, השר זוהר ביקש להדגיש בפני ynet: "חד משמעית. יהיה מועמד אחר עם אידיאולוגיה ברורה".
תגובתו של זוהר מגיעה בעקבות פוסט שאסייג כאמור פרסם אתמול, ובו הסביר כי "הסיבה המרכזית שבעטיה הסכמתי לבקשת השר זוהר לשמש חבר במועצת הקולנוע, הייתה שה'ג'וב' הזה הוא בהתנדבות. מעולם לא חיפשתי תפקידים או תמורה כלשהי על העשייה או הפעילות שלי למען המחנה הצודק והנכון. עוד סיבה הייתה הרצון שלי להשפיע ולמנוע מימון מקרנות שתומכות בסרטים אנטי-ישראלים ואנטי-ציוניים, שמוציאים את דיבת ארצנו וחיילינו היקרים רעה בעולם. סיבה נוספת הייתה האנטי המופרע מצד גורמים במחנה השמאל, שדרבן אותי ללכת על זה. והאנטי המטורף הזה היה דווקא נגד מינוי של בעל הניסיון והרזומה הרב ביותר בכתיבת תסריטים לטלוויזיה/קולנוע מכל חברי המועצה.
כתבות נוספות במדור קולנוע
"...אז למה בכל זאת החלטתי לפרוש מהמועצה? נתחיל מזה שההשפעה על מניעת מימון מסרטים עוינים קטנה משחשבתי, וזה הרבה יותר מורכב ומסובך. נמשיך עם זה שאני עסוק כרגע עם המופע האישי שכתבתי ומתחיל לרוץ. וסיבת הסיבות: בקיץ הקרוב עתיד לעלות לאקרנים סרט קולנוע ברוח הסדרה "שנות ה-80", שכתבתי יחד עם דניאל ובסיוע אור, אחייניי הסופר-מוכשרים. העניין הזה כבר נבדק ונסרק שתי וערב מול הייעוץ המשפטי, ואין שום רבב או מניעה בכך שאשמש חבר במועצת הקולנוע. ואז כמה עיתונאים חביבים שמעו על עניין הסרט, הם כבר פנו בשאלות מתריסות לאנשי המשרד בעניין, וגם קיבלו תשובות מאוד משכנעות. ואני חשבתי לעצמי, נכון שאין מניעה והכול כשר לחלוטין, אבל הטיפוסים האלה שכבר הוכיחו חוסר יושרה וכבוד, מומחים בהכתמה והשחרה של אנשים ושל גופים - במיוחד גופים כמוני וכמו השר - ומספיק שיעלו כותרת אחת חצי מסולפת כהרגלם, וכבר הם מזמינים צונאמי של לשון הרע ודיבה.
"על עצמי פחות אכפת לי, אבל אני לא אעשה את זה לשר היקר מיקי זוהר ולשמו הטוב, שכל מטרתו הטובה הייתה לגוון מעט את המועצה לקולנוע. לא מוכן לזה שבשל ההערכה שיש לו כלפיי, הוא יחטוף קיתונות של ביקורת ארסית ורעה. יש לו המון משימות חשובות בתרבות ובספורט, וחבל שיכלה את זמנו היקר בהסברים לחסרי הקשב. אמשיך תמיד להשמיע את קולי נגד יוצרים מזיקים ועוינים, שכל מטרתם היא הכרה ופרסים בינלאומיים על חשבון שמה הטוב של מדינת היהודים וחייליה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מיקי זוהר
(צילום: אמיל סלמן)
באפריל האחרון, מינויו של היוצר והתסריטאי מני אסייג כחבר במועצת הקולנוע על ידי השר זוהר עורר סערה בתעשיית הקולנוע הישראלית. הפורום הדוקומנטרי בישראל, הגוף האחראי על היוצרים התיעודיים, הביע התנגדות למינויו, כשבין היתר נכתב במסמך מחאה שהוגש: "עמדותיו הפוליטיות של מני אסייג פרוסות ברחבי הרשת והתקשורת, הוא מתבטא באופן אגרסיבי כלפי יוצרים ועיתונאים, ואיננו סבורים כי הוא יוכל למלא תפקיד רגיש שכזה ללא משוא פנים. אנו מאמינים כי חברי המועצה צריכים להיות כאלו המעודדים שיח מעורב ומסוגלים לייצג את כלל חלקי הציבור. אנו מביעים את חששנו העמוק כי מינוי היוצר מני אסייג למועצת הקולנוע עלול להסב נזק רב לחופש הביטוי ולמקצועיות של המועצה. פגיעה כזו עלולה להוביל בסופו של דבר לנזק רב לתרבות הישראלית העשירה והרבגונית".
בזמנו, אסייג - אחיו של הקומיקאי והשחקן שלום אסייג - הגיב ברשתות: "תשמעו, זה ממש מלחיץ אותם, כי הרי יהיה בכוחי לחסום מימון ציבורי לסרט דוקו שמפאר ומאדיר את פועלה של עורכת הדין לאה צמל, שמייצגת מטעמים אידיאולוגיים מחבלים מטונפים וחיות אדם הצמאים לדם יהודי. עד כאן! לא תחגגו על כספי משלם המיסים עם היצירות החתרניות שלכם! תחפשו מימון אצל יחיא סנוואר [מנהיג חמאס]".