כשנה לאחר שאובחן עם אפזיה, מחלה שפוגעת ביכולות הקוגניטיביות, ואילצה אותו לפרוש ממשחק באופן רשמי, משפחתו של ברוס וויליס הודיעה הערב (ה') שהשחקן בן ה-67 אובחן עם סוג של דמנציה שנקראת דמנציה פרונטו-טמפורלית (FTD).
1 צפייה בגלריה
ברוס וויליס
ברוס וויליס
ברוס וויליס
(צילום: EPA)
בהצהרה ששחררה המשפחה נכתב כי "אומנם החדשות הללו כואבות, אך זו הקלה מבחינתנו שסוף סוף קיים איבחון ברור של המחלה".
עוד צוין על ידם: "נכון להיום אין טיפול למחלה הזו, מציאות שכולנו מקווים שתשתנה בשנים הקרובות. בזמן שמצבו של ברוס מחמיר, אנחנו מקווים שהסיקור התקשורתי יוכל לעזור לשפוך אור על המחלה הזו, כדי ליצור לה הרבה יותר מודעות ולערוך מחקרים בנוגע אליה.
"ברוס תמיד האמין שהוא יכול להשתמש בקול שלו כדי לעזור לאחרים ברחבי העולם וכדי לגייס מודעות לגבי נושאים חשובים, גם פרטיים וגם ציבוריים. אנו יודעים בליבנו שאם הוא היה יכול היום, הוא היה רוצה שנפעל כדי ליצור מודעות גלובלית וקשר עם אלו שמתמודדים עם המחלה המנוונת הזו ואיך משפיעה על כל כך הרבה אנשים והמשפחות שלהם".
דמנציה פרונטו-טמפורלית מהווה כ-20 אחוז ממקרי הדמנציה. היא נגרמת מניוון של תאי מוח באזור המצח והאוזניים. היא מאופיינת בעיקר בפגיעה משמעותית בתפקוד החברתי ושינויים באישיות, אך ללא בעיות בחשיבה, בשלבים הראשונים שלה. לאור המאפיינים הייחודיים של דמנציה פרונטו-טמפורלית בשלביה הראשונים, פעמים רבות קיים עיכוב בפנייה לאבחון וטיפול. נכון להיום לא קיים טיפול תרופתי למחלה, עם זאת ישנם טיפולים לתסמינים שיכולים להקל על הסבל.
וויליס בן ה-67 נודע בעיקר הודות לתפקידו האייקוני כג'ון מקליין בסדרת סרטי "מת לחיות". הסרט הראשון בסדרה (1988) גרם לו לעבור לתחום סרטי האקשן אחרי שהיה ידוע יותר כשחקן קומי בסדרות טלוויזיה, בייחוד בסדרה "בלשים בלילה".
מלבד ג'ון מקליין, לוויליס שורה ארוכה של תפקידים זכורים – החל מבוץ' ב"ספרות זולה", דרך ג'יימס קול ב"12 קופים", קורבן דאלאס ב"האלמנט החמישי" ועד לפסיכולוג מלקולם קרואו ב"החוש השישי" והארי סטמפר ב"ארמגדון".