לאחר שנעשה שימוש בקטע מתוך כתבי הקודש ההינדיים בזמן סצנת סקס בסרט "אופנהיימר" שביים כריסטופר נולאן, סערה התעוררה בהודו וברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "אופנהיימר"
מתוך הסרט "אופנהיימר"
מתוך הסרט "אופנהיימר"
(צילום מסך)
בסצנה המדוברת ניתן לראות את קיליאן מרפי (שמגלם את דמותו של אופנהיימר עצמו) ופלורנס פיו (המאהבת שלו) באקט מיני שבמהלכו היא מבקשת ממנו להקריא קטע מתוך בהגווד גיטה, מכתבי הקודש החשובים בתרבות ההינדית. "אני הופך למוות, אני הורס העולמות", מקריאה דמותו של אופנהיימר בסרט שמציג בימים אלו בבתי הקולנוע ברחבי העולם.
"היא מחזיקה את הכתבים בהגווד גיטה בידה האחת, כשנראה שבידה השנייה היא מכוונת אל איברי המין שלהם", כתב העיתונאי ההודי אודאי מהורקר, מייסד קרן Save Culture Save India, במכתב שהפיץ גם בטוויטר. "מדובר באחד מכתבי הקודש הנערצים ביותר של ההינדואיזם, אשר מהווה השראה לשליטה עצמית, אצילות וחוסר אנוכיות. אנו לא יודעים מה המוטיבציה וההיגיון מאחורי הסצנה המיותרת הזאת, אך מדובר במתקפה על אמונות דתיות של מיליארד הינדים.
"הוליווד רגישה מאוד בכל הנוגע להצגת הקוראן והאסלאם, ולכן הם לא מתוארים באופן שעלול לפגוע במערכת הערכים של העם המוסלמי. אז מדוע לא להרחיב את כללי הנימוס גם להינדים? זו לא רק מלחמה נגד הקהילה ההינדית, אלא נראה כמו קונספירציה גדולה של כוחות אנטי-הינדים", הוסיף, ולבסוף סיכם כשביקש להסיר את הסצנה מהסרט ברחבי העולם: "אם תבחר להתעלם מהפנייה הזאת, זה ייחשב כמתקפה מכוונת על האוכלוסייה ההודית".
2 צפייה בגלריה
 קיליאן מרפי ופלורנס פיו, מתוך הפרמיירה של "אופנהיימר"
 קיליאן מרפי ופלורנס פיו, מתוך הפרמיירה של "אופנהיימר"
קיליאן מרפי, פלורנס פיו ואמילי בלאנט, מתוך הפרמיירה של "אופנהיימר"
(צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)
לאותם הדברים של העיתונאי הגיבו רבים בטוויטר, כשבהם גולשים שמסכימים עם הנאמר ולצידם גם כאלה שחושבים שמדובר בטענות מופרזות.
זוהי לא הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בכתבי בהגווד גיטה במהלך סרט הוליוודי, כשבסרט "עיניים עצומות לרווחה" (1999), במהלך סצנת אורגיה, הושמעו מספר שורות מתוך הכתבים. אז בעקבות מחאות של קבוצות הינדיות, האחים וורנר הורידו את השורות מהפסקול.
למרות הסערה והביקורת, "אופנהיימר" זוכה להצלחה קופתית ברחבי הודו, כשהכניס 3.6 מיליון דולר ב-48 השעות הראשונות להקרנתו, זאת בהשוואה לסרט "ברבי", שהכניס רק 1.2 מיליון דולר במדינה.