הפרויקט השאפתני של כאן: ל-ynet נודע כי בתאגיד השידור כאן מפיקים שיר חדש של שניים מהזמרים הגדולים שהיו בישראל - זוהר ארגוב ועפרה חזה. מדובר בשיר חדש לגמרי שכתבו רון ביטון ורועי מכלוף, כשמנצחים על הפרויקט, אולפן סשן 42 שאמונים על היצירה וההפקה יחד עם טל פורר.
1 צפייה בגלריה
זוהר ארגוב, עפרה חזה
זוהר ארגוב, עפרה חזה
זוהר ארגוב, עפרה חזה
(צילום: מיכאל קרמר)
לפי גורמים המעורים בהכנת השיר, לטובת הפרויקט "גוייסו זמרים 'שמלמדים' את הבינה המלאכותית על חזה וארגוב, כשאת גוון הקול וסגנון השירה הבינה המלאכותית לוקחת מדגימות של הזמרים המקוריים", ואכן - הניסוי צלח והשיר אמור לצאת לקראת יום העצמאות הקרוב שיחגוג 75 שנה למדינת ישראל. בתאגיד מדגישים כי "הפרויקט מורכב ורגיש ונעשה בתיאום עם המשפחות - ורק אם התוצאה תהיה מכובדת יעלה לאוויר".
בעבר נעשו ניסיונות ליצור שירים עם זמרים שכבר אינם בחיים, אולם אלה היו עם שירים קיימים. כך לדוגמה איל גולן עשה דואט עם ארגוב לשיר "עוד דקה את נעלמת" בגרסה חדשה, בעוד שבחו"ל התקיים מופע הולוגרמות של הזמרת המנוחה וויטני יוסטון, ומופע הולוגרמות של להקת אבבא שעדיין רץ באנגליה.
עפרה חזה, שהלכה לעולמה בשנת 2000 בגיל 42 בלבד מסיבוכים במחלת האיידס, נחשבת לאחת מהזמרות הגדולות של המוזיקה הישראלית, וזכתה גם להצלחה בינלאומית ניכרת. בינואר האחרון היא אף נבחרה לרשימת 200 הזמרים והזמרות הגדולים בכל הזמנים שפרסם המגזין "רולינג סטון".
זהר ארגוב, שהלך לעולמו בגיל 32, נכלל גם הוא ברשימת הזמרים הגדולים שפעלו בישראל - ונחשב לגדול זמרי המוזיקה הים-תיכונית. מורשתו נותרה שנויה במחלוקת בשל הסתבכויותיו בפרשות פליליות, כולל שימוש בסמים והרשעה באונס. ב-1987 שם קץ לחייו בתא מעצר בראשון לציון.