מעל ל-50 כוכבים צרפתים יוצאים להגנתו של ז'ראר דפרדייה, השחקן המועמד לאוסקר בן ה-74 שהואשם באונס ושעומד בפני עשרות תלונות על תקיפות והטרדות מיניות, ומגנים את ה"מצוד" נגדו - כך דווח היום (ג').
1 צפייה בגלריה
קרלה ברוני, ז'ראר דפרדייה ושרלוט רמפלינג
קרלה ברוני, ז'ראר דפרדייה ושרלוט רמפלינג
קרלה ברוני, ז'ראר דפרדייה ושרלוט רמפלינג
(צילום: GettyImages, EPA)
"איננו יכולים לשתוק לנוכח המצוד המכוון אליו ומבול השנאה שמושלך לעברו", נאמר במכתב שפורסם בעיתון הצרפתי "לה פיגארו", "ביטול השחקן העצום הזה יהווה תבוסה דרמטית עבורנו. מותה של האמנות, האמנות שלנו". על המכתב שמגן על דפרדייה חתומות בין היתר גם השחקניות הצרפתיות שרלוט רמפלינג, נטלי ביי והזמרת קרלה ברוני.
דפרדייה לא הורשע בקשר לאף אחת מההאשמות נגדו והוא מכחיש אותן בתוקף. את המכתב הפתוח הוא כינה "יפה" ואת החותמים עליו "אמיצים" - כך דווח ברשת החדשות France 24.
דפרדייה נחשב לאחד השחקנים הגדולים בצרפת והשתתף בלמעלה מ-170 סרטים. במהלך השנים האחרונות הועלו נגד השחקן בן ה-74 שלל טענות על תקיפה מינית, הטרדה ואף אונס. ב-2021 הוא הואשם באונס על ידי שחקנית צעירה שהזמין לביתו בפריז, ובחודש אפריל האחרון התפרסם תחקיר באתר "מדיה-פארט" שבו 13 נשים שונות האשימו אותו בהטרדה מינית. ב-2017, בתוכנית "שי בשידור", סיפרה גם השחקנית הישראלית ימית סול כי בעת צילומים משותפים לסרט, דפרדייה תקף אותה מינית כאשר הכניס את ידו למכנסיה.
בשבוע שעבר, במהלך ריאיון לערוץ 5 הצרפתי, נשאל נשיא צרפת עמנואל מקרון על האפשרות לשלול מהשחקן פרס ממלכתי שהוענק לו ב-1996, והשיב "לעולם לא תראה אותי משתתף במצוד, אני שונא דברים מהסוג הזה", אמר והוסיף כי "אתה לא לוקח למישהו את עיטור לגיון הכבוד על סמך דיווח".
מקרון אמר כי עיטור לגיון הכבוד, האות היוקרתי ביותר שניתן מטעם ממשלת צרפת, "אינו כלי מוסרי", והוסיף לשבח את השחקן: "אני מעריץ גדול של ז'ראר דפרדייה; הוא שחקן עצום... גאון באמנות שלו. הוא הפך את צרפת לידועה בכל העולם. אני אומר את זה כנשיא וכאזרח - הוא מסב לצרפת גאווה". עוד ציין כי ההליך המשפטי צריך להתקדם, אך חשוב שדפרדייה ייחשב חף מפשע עד שתוכח אשמתו.
מוקדם יותר החודש שודר בערוץ France 2 תחקיר טלוויזיוני שכלל צילומים של השחקן מעיר הערות סקסיסטיות בוטות, בהן אחת המופנית לילדה בת 12, אשר השיב את דפרדייה ואת הטענות נגדו לסדר היום הציבורי. ביום שבו שודר התחקיר, השחקנית עמנואל דבוור, שהייתה הראשונה להאשים את דפרדייה בתקיפה מינית ושהשתתפה אף היא בתחקיר, שמה קץ לחייה לאחר שקפצה מגשר לנהר הסיין בפריז.