D23, הכנס הענק של דיסני שמתקיים לאורך כל סוף השבוע באנהיים, קליפורניה, הבטיח רבות – וגם קיים. חשיפות, הכרזות, הצצות וטריילרים רבים נזרקו לכל כיוון, אך רוב המעריצים המושבעים המתינו עד לעלייתו של קווין פייגי, נשיא אולפני מארוול, לבמה המרכזית - והוא ממש לא אכזב.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הענק המופלא" סברה גיבורת העל הישראלית
מתוך "הענק המופלא" סברה גיבורת העל הישראלית
סברה גיבורת העל הישראלית
(צילום: מארוול)
"הפנתר השחור", "אנטמן", "דרדוויל" ו"המארוולס", כולם קיבלו טיפול יפה, אך את מירב תשומת הלב, לפחות כאן אצלנו בישראל, משך הפאנל לקידום הרביעי בסדרת סרטי "קפטן אמריקה", או בשמו הרשמי - "קפטן אמריקה: "סדר עולמי חדש". והסיבה היא השחקנית שירה האס.
האס תיכנס לתוך מאגר גיבורי-העל ההולך וגדל של מארוול, תגלם (איך לא) גיבורת-על כחול-לבן בשם "סברה", ותופיע לצדם של אנתוני מקי המגלם את קפטן אמריקה החדש, ויחד איתו סבסטיאן סטאן (חייל החורף), דני רמירז וקארל לאמלי, שישובו לגלם את הדמויות שלהם מהסדרה "הפלקון וחייל החורף". גם השחקן והבמאי טים בלייק נלסון, שהופיע לראשונה אי שם ב"הענק המופלא" ב-2008, הצטרף לקאסט המבטיח.
הסרט ייצא, לפחות נכון לעכשיו, ב-3 במאי 2024, ועד אז יש להאס מספיק זמן כדי להתרגל למעמד כוכבת האקשן הבינלאומית שהיא צפויה להיות בעוד פחות משנתיים. אבל עוד קודם, בעיקר כדי שגם אתם תגיעו מוכנים, הנה כל מה שצריך לדעת על סברה, גיבורת-העל הישראלית הראשונה של מארוול.
מבחינת מראה, קשה לראות את האס מצליחה להיכנס לדמות, אך אפשר לסמוך על אנשי האפקטים של מארוול שידעו לעשות הכול כדי להפוך את החיבור לטוב ככל שניתן. על פי הקומיקס, גובהה של סברה הוא כ-1.80 מטר, אלא שהאס יותר קרובה ל-1.50 מטר - וגם מבחינה חיצונית השתיים לא ממש דומות, שכן לסברה תלתלים שחורים ארוכים. נותר רק להמתין ולראות איך תיראה הגרסה הסינמטית שלה.
סברה, שהופיעה לראשונה ב-1980 בקומיקס של "הענק המופלא", נולדה כרות בת-שרף סמוך לירושלים וגויסה לתוכנית חיילי-העל (בדומה לסטיב רוג'רס, קפטן אמריקה הראשון) כשהחלה להראות סימנים לכוחות המוטנטיים שלה. אחרי שסיימה את התוכנית הצטרפה לשירות המוסד, שם גם קיבלה את הגלימה והצמידים האיקוניים שמלווים אותה לאורך השנים בקומיקס. סברה היא למעשה מוטנטית כמו חברי "אקס-מן", ואת כוחותיה קיבלה הודות לגן ה-X. נכון לעכשיו האקס-מן רק נרמזו ולא נכנסו באופן רשמי ליקום הקולנועי של מארוול, על אף ההופעה הקצרה של פטריק סטויארט כפרופסור אקסבייר ב"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" (ספוילר ל"מיס מארוול": לאחרונה גילינו שגם קמאלה קאן היא מוטנטית בעצמה). אך אין ספק שהצירוף שלהם לעולם הזה קרוב מאי פעם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הענק המופלא" סברה גיבורת העל הישראלית
מתוך "הענק המופלא" סברה גיבורת העל הישראלית
ההופעה הראשונה של סברה ב"הענק המופלא"
(צילום: מארוול)
כסוכנת מוסד, רות לקחה על עצמה את שם הקוד "סברה" ויצאה למגוון משימות עבור שירות הביון הישראלי, בארץ ובחו"ל: החל מהגנה של ראש הממשלה הישראלי בפסגת שלום שנערכה בניו יורק, דרך עבודה משותפת עם האקס-מן כדי לחשוף חדירה של בינה מלאכותית לתוך מערך הביון הישראלי, ועד לשיתוף פעולה עם השירות החשאי הבריטי כדי למנוע מתקפת טרור על בריטניה.
לסברה כוחות-על שכוללים כוח, מהירות ועמידות על-אנושיים, כמו גם זריזות ורפלקסים מוגברים. כחברת מוסד היא בקיאה באומנויות לחימה והתאמנה בין היתר גם בקרב-מגע. הגלימה שלה מאפשרת לה לנטרל את כוח המשיכה וכך היא מסוגלת גם לעוף.
הופעתה הראשונה בקומיקס הייתה כאמור ב-1980 באחד הגיליונות של "הענק המופלא", כשהיא טעתה וחשבה שהוא עובד יחד עם טרוריסטים ערבים, מאחר וראתה אותו עוזב עם גופה של צעיר ערבי שנהרג על ידי טרוריסטים. בסופה של החוברת הם נפגשים, ולאחר שהאלק מספק נאום אמוציונלי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומותו של אותו צעיר ערבי, היא מבינה את האמת ולצד מי הוא באמת (כן, זו באמת הייתה העלילה).
סיפורים מרכזיים נוספים הנוגעים לסברה סבבו את מאבקה למען הצדק למוטנטים, אז שיתפה פעולה עם חלק מחברי האקס-מן, כשהשתמשה בידע שהשיגה מתקופתה במוסד והעבירה אותו הלאה לאקסבייר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הפלקון וחייל החורף"
מתוך "הפלקון וחייל החורף"
צפויה לחבור לקפטן אמריקה. מתוך "הפלקון וחייל החורף"
(באדיבות דיסני+)
בנוסף השתתפה בתחרות בין גיבורי-על שארגנו מוות וגראנדמאסטר (שהופיע ב"תור: ראגנארוק") וחברה לקבוצה של איירון-מן. והסיפור המוזר ביותר היה מאבק נוסף עם האלק, כשהוא ויוליסס (ניצול שואה בן אלמוות) חיפשו אדם שנחשד כמי שיהפוך לאדולף היטלר הבא.
שנים רבות לאחר מכן, בנה הצעיר של סברה נהרג במתקפת טרור והיא הפרה פקודות מפורשות של ממוניה כדי למצוא ולחסל את הרוצחים של בנה.
החיבור המתבקש בין סברה והעלילה הצפויה ב"קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" נוגע לכוחות שלה ולעלילת "הפלקון וחייל החורף" - ספציפית בנוע לשאיפותיו של סוחר-הכוח (שגילינו בסופו של דבר שזו בכלל אישה) ליצור עוד ועוד חיילי-על על ידי שימוש בנסיוב חיילי-העל. המשמעות היא שסברה עצמה עשויה להתאים ולהיות מועמדת טובה לכך, גם אם בסופו של דבר היא לא תהיה מוטנטית כמו בקומיקס.