שירה האס תשחק גיבורת על ישראלית בסרט "קפטן אמריקה" הבא - כך הוכרז הערב (שבת) בכנס D23 של דיסני בקליפורניה. בכך מצטרפת השחקנית הישראלית ליקום הקולנועי של מארוול.
3 צפייה בגלריה
שירה האס לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
שירה האס לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
שירה האס לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
(צילום: AP)
מהסוכנות הישראלית של האס נמסר כי היא תגלם את סוכנת העל האנושית הראשונה ששירתה במוסד, כששמה בסרט יהיה רות בת שרף, ודמותה כגיבורת על תיקרא "סברה" (Sabra). "סברה" היא גיבורת על ישראלית שמופיעה בספרי קומיקס אמריקאיים של מארוול. הדמות פורסמה לראשונה ב-1981 ונוצרה על ידי היוצרים ביל מנטלו וסאל בוסימה.
הסרט, שייקרא "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש", יעלה למסכים במאי 2024 בבימויו של הבמאי ג'וליוס אונה ("פנים רבות לאמת"). לצדה של האס יככבו בסרט השחקנים טים בלייק נלסון, קארל למבלי ודני רמירז.
3 צפייה בגלריה
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
שירה האס, מתוך "המורדת"
(צילום מסך)
האס, ילידת 1995, נולדה בהוד השרון ועוד לפני שמלאו לה שלוש שנים מילאה לראשונה את תפקיד הגיבורה, כשגידול סרטני נמצא באחת מכליותיה והיא נאלצה לעבור טיפולים במשך קרוב לשלוש שנים עד להחלמתה. "ההיסטוריה שלי עם הסרטן זה משהו שכמעט ונולדתי אליו. אני לא זוכרת איך הייתי לפני", אמרה בעבר בריאיון ל-ynet, "זה לא מי שאני, אבל זה בטח ביגר אותי - להיות במאבק מגיל צעיר ולעבור אותו. הייתי ילדה בת שמונה שהתנהגה כמו בת 40. לא אני אומרת את זה, אלא ההורים, הגננות והמורים. זה גם משפיע עליי כשחקנית. זה עוזר לצלול, ולהבין דברים. אני בטוחה שיש בי קול פנימי שאומר לי לחיות".
בגיל 13 כבר שיחקה האס בהצגה "גטו" בתיאטרון הקאמרי וכעבור ארבע שנים, ב-2012, הצטלמה ל"פרינסס" - הסרט שיהווה מאוחר יותר את יריית הפתיחה של הקריירה הקולנועית שלה. האס, שהייתה אז בת כמעט 17 ולמדה בתלמה ילין בגבעתיים, גילמה בסרט של טלי שלום-עזר ילדה בת 12 הסובלת מניצול בתוך התא המשפחתי שלה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שטיסל" - עונה 3
מתוך "שטיסל" - עונה 3
שירה האס, מתוך "שטיסל"
(באדיבות yes)
ב-2013 פרצה לעולם הטלוויזיה כשלוהקה לדרמה "שטיסל" - מפגש ראשון של השחקנית עם הקהילה החרדית. בסדרה היא גילמה את רוחמי. כש"פרינסס" יצא סוף-סוף לאקרנים ב-2015, האס זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר אותו קיבלה בפסטיבל הקולנוע ירושלים ומועמדות לפרס אופיר עבור השחקנית הראשית הטובה ביותר.
את פריצת הדרך שלה מחוץ לגבולות ישראל כשכיכבה בסדרה "המורדת" בנטפליקס, שזו הייתה פעם נוספת בקריירה שלה שנכנסה לתוך העולם החרדי. האס אף הייתה מועמדת לפרס האמי על תפקידה, אולם לא זכתה בפרס.

הכרזה אחר הכרזה: הפאנל של מארוול ב-D23

אחרי יום ראשון עמוס ב-D23, הכנס הענק של דיסני שבו נחשפו תכנים רבים של דיסני ופיקסאר, הגיע היום המרכזי והפאנל שכולם חיכו לו - כל התוצרים של לוקאס ארטס ובעיקר אלו של מארוול.
זה החל עם טריילר אחרון בהחלט ל"אנדור"', הסדרה מבית "מלחמת הכוכבים" בכיכובו של דייגו לונה שתעלה לדיסני+ החודש. בהמשך קיבלנו גם טריילר ראשון לעונה השלישית של "המנדלוריאן", כשחברי הקאסט, ובראשם פדרו פסקל, עלו לבמה לקול תשואות הקהל באולם באנהיים.
הסדרה "ווילו (והנסיכה)" הוצגה אף היא - מעין המשך למעללי ווילו בסרט העונה לאותו השם מ-1988, כשוורוויק דייויס יחזור לגלם אותו. הסדרה תעלה לדיסני+ בסוף חודש נובמבר. גם אינדיאנה ג'ונס 5 קיבל הצצה ראשונה, אך רק תמונה אחת נחשפה לגולשים. הריסון פורד עלה לבמה כדי לקדם את הסרט שייצא ביוני 2023.
מיד לאחר מכן קווין פייגי, המוח מאחורי מארוול, עלה לבמה וסיפק הכרזה אחר הכרזה, בדיוק כמו שהרגיל את המעריצים המושבעים. זה התחיל עם קטעים מתוך "הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח", שיעלה לאקרנים ב-11 בנובמבר, ומיד לאחר מכן הוצגה הסדרה "איירון הארט", כשדומיניק תורן שמגלמת את איירון הארט תפציע קודם לכן ב"הפנתר השחור".
פול ראד עלה כדי לדבר על "אנטמן והצרעה: קוואנטומניה", אחרי שהצופים קיבלו הצצה בלעדית. בקצב מסחרר קיבלנו גם חומרים ראשונים מהעונה השנייה של "לוקי", טריילר מעניין ל"פלישה סודית" ומעלליו של ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) לאחר שלוש שנים שלא היה על כדור הארץ, ואת Armor Wars עם דון צ'ידל, שמגלם את וורמשין כמובן.
אחד הטריילרים יוצאי הדופן היה של הספיישל Werewolf By Night, שיעלה לדיסני+ בתחילת החודש הבא ונראה שונה מכל דבר אחר שמארוול אי פעם עשו - עם קריצות בולטות לסרטי אימה בשחור-לבן מפעם ואווירה של סרטי אקספלויטיישן. גם "אקו", שהופיעה לראשונה ב"הוקאיי" וזכתה לסדרת סולו משלה וכן "דרדוויל", עם עונתו הרביעית, קפצו לביקור קצר.
ואז הגיע החלק המרכזי - קודם לכן הוכרזו חברי "הת'אנדרבולטס", כשילנה (פלורנס פיו), תחבור לחייל החורף (סבסטיאן סטאן), יו-אס אייג'נט (וואייט ראסל), גוסט (האנה ג'ון-קיימן), טסקמאסטר (אולגה קורילנקו) ורד גרדיאן (דייויד הארבור), תהיה החבורה הגרסה של מארוול ל"יחידת המתאבדים".
הפאנל הסתיים עם ההצגה של קפטן מארוול 2, שקיבל את השם The Marvels, בו קפטן מארוול תחבור למוניקה רמבו וקמאלה קאן, אותה הכרנו ממש לאחרונה במיס מארוול.