העיתון היומי הצרפתי, "ליברסיון", מפרסם כי קולנוענים בכירים, כמו זוכה האוסקר היפני ריוסוקה המגוצ'י ("הנהגת של מר יוסוקה"), קלייר דני הצרפתייה ("עבודה טובה"), בלה טאר ההונגרי וגם נדב לפיד הישראלי, חתמו על מכתב פתוח שקורא להפסיק את הירי על עזה, לאפשר מסדרונות הומוניטריים ולשחרר את החטופים.
2 צפייה בגלריה
נדב לפיד בפסטיבל קאן
נדב לפיד בפסטיבל קאן
נדב לפיד בפסטיבל קאן
(צילום: AP)
"האלימות הנוראית של 7 באוקטובר הכניסה את הישראלים והפלסטינים לפרק חדש של הרג ואכזריות", כתבו. "מה שמתרחש כעת בעזה הוא טבח בממדים קיצוניים, שמביא להרג אלפי נשים וילדים, ומשמיד את הסיכוי לתנאי הישרדות מינימליים של עם שלם.
"אנו דורשים להפסיק לאלתר את ההפצצות על עזה, להקים מסדרונות הומניטריים, לספק את המשאבים שדורשים כל הארגונים הבינלאומיים ולשחרר את החטופים".
2 צפייה בגלריה
בלה טאר, קלייר דני וכריסטיאן פצולד
בלה טאר, קלייר דני וכריסטיאן פצולד
בלה טאר, קלייר דני וכריסטיאן פצולד
(צילום: AP, EPA)
עוד הוסיפו במכתב דברים שנשא הקולנוען אבי מוגרבי ב-2 בדצמבר ושהתפרסמו לראשונה ב-1967, "זכותנו להתגונן מפני השמדה אינה מקנה לנו את הזכות לדכא אחרים. כיבוש גורר אחריו שלטון זר, שלטון זר גורר אחריו התנגדות, התנגדות גוררת אחריה דיכוי, דיכוי גורר אחריו טרור וטרור נגדי, קורבנות הטרור הם בדרך כלל אנשים חפים מפשע. החזקת השטחים הכבושים תהפוך אותנו לעם של רוצחים ונרצחים. נצא מהשטחים הכבושים מיד!".
למעט לפיד, המגוצ'י, דני וטאר (שני האחרונים אף ביקרו בישראל בשנה האחרונה), חתומים על המכתב גם קולנוענים כמו הבמאי הפיני אקי קאוריסמקי (שנכנס זה עתה לשורטליסט של הסרטים הזרים לאוסקר עם סרטו Fallen Leaves), כריסטיאן פצולד הגרמני ("שמיים אדומים"), אנדרה טשינה הצרפתי ("לבבות פראיים"), קיושי קורוסאווה היפני ("תרופה"), פדרו קוסטה הפורטוגזי ("דם"), איירה זקס האמריקאי ("40 גוונים של כחול"), התסריטאי הצרפתי ארתור הררי ("אנטומיה של נפילה") ועוד.