בעקבות הפרסום ב-ynet: שימי תבורי הוזמן להופיע באשדוד, שהייתה הראשונה להרים את הכפפה, וכן גם בערים חיפה וראשון לציון בערב יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.
1 צפייה בגלריה
זהבה בן ושימי תבורי
זהבה בן ושימי תבורי
זהבה בן ושימי תבורי
(צילום: מוטי קמחי, אמיר מאירי)
"הצטערתי לשמוע ששימי תבורי לא הוזמן להופיע בחגיגות העצמאות, והיה חשוב לי שיקבל את הבמה לה הוא ראוי - כאן אצלנו בעיר וישמיע משיריו הנפלאים, שרבים מאיתנו גדלו עליהם", אמר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד. גם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך אמר: "לכבוד הוא לנו להוסיף את שימי תבורי, אחד מהאמנים הבולטים בתרבות הזמר הישראלית, לרפרטואר האמנים שיופיעו אצלנו בעיר ביום העצמאות הקרוב".
עוד במדור מוזיקה:
הבוקר (ד') נחשף ב-ynet כי תבורי לא הוזמן לראשונה בחייו להופעה ביום העצמאות. תבורי עצמו אמר "זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני נמצא במצב הזה, בשנים שעברו, בחודש הזה אני כבר די סגור עם ההופעות לעצמאות. עכשיו אין לי שום דבר. למה? מה, אף אחד כבר לא אוהב את השירים שלי? הנוער לשלטון".
עוד הוסיף כי "הזמרים הצעירים לוקחים מאות אלפים להופעה אחת, והעיריות יכולות לסגור עשרה אמנים ותיקים במחיר של זמר אחד", המשיך תבורי, שבחודש הבא יחגוג את יום הולדתו ה-70. "הם מתנהגים כאילו שאין מבוגרים. אני אחד הזמרים הטובים בארץ וכל העם אוהב אותי, אבל איך עוזי חיטמן כתב? לא באתי לשנות את העולם".
דבריו של הזמר עוררו זעזוע גם בקרב הרשויות המקומיות שפנו אל מנהליו של תבורי להזמינו ליום העצמאות, ואלה שכבר סגרו את האמנים יצרו קשר עם הזמר והבטיחו להזמינו בהמשך. גם אמנים הביעו את כעסם בעקבות הידיעה שפורסמה באתר, כשקובי אפללו כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "את החרא והטראש אנחנו יודעים לקחת מארצות הברית ומאירופה. את הכבוד לתרבות ולמורשת שלה - לא!".
גם הראל מויאל התייחס לנושא וכתב: "מעציב ומכעיס מאוד, זמר ששיריו הם נכס צאן ברזל במוזיקה שלנו, מבורך בעשייה רבת שנים. באמת בושה שזמר ענק כזה צריך להגיע למצב עגום כזה".
זהבה בן שבעצמה הייתה במצב דומה לפני כמה שנים אף הגדילה לעשות, יצרה קשר עם תבורי והזמינו אותו להופיע עימה בערב העצמאות ולקבל נתח מהכנסותיה. "הייתי במצב הזה", אמרה בן לתבורי.