כיממה לאחר שעלה לבמה וסטר למנחה כריס רוק על שהעליב את אשתו, וויל סמית' פרסם הבוקר (ג') בעמוד האינסטגרם שלו פוסט שבו ביקש בין היתר את סליחתו של הקומיקאי.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית'
וויל סמית'
וויל סמית'
(צילום: רויטרס)
"אלימות, על כל צורותיה, היא רעילה והרסנית. ההתנהגות שלי אמש בטקס פרסי האקדמיה אינה מתקבלת על הדעת", כתב השחקן. "בדיחות על חשבוני הן חלק מהעבודה, אבל הבדיחה על מצבה הרפואי של ג'יידה הייתה יותר מדי עבורי, והגבתי ברגישות יתר.
"אני רוצה להתנצל באופן פומבי בפניך, כריס. עברתי את הגבול וטעיתי. אני מובך והפעולות שלי אינן מעידות על האדם שאני רוצה להיות. בעולם של אהבה ואדיבות אין מקום לאלימות". בנוסף, סמית' התנצל גם בפני האקדמיה, מפיקי הטקס האורחים שנכחו באולם ובפני הצופים מרחבי העולם. את התנצלותו חתם בהצהרה "אני עובר תהליך".
אמש הודיעה האקדמיה האמריקאית לקולנוע כי החלה לבחון את התקרית שהתרחשה לפנות בוקר בטקס. מהאקדמיה, שגינתה את המעשה של סמית', נמסר: "פתחנו בבדיקה רשמית של התקרית, נסיק מסקנות ונבחן אפשרות לפעולות נוספות בהתאם לתקנון שלנו ולחוק במדינת קליפורניה". באקדמיה ידונו בתקרית באופן מקיף ככל הנראה בישיבה הבאה של חבריה, שכן הישיבה הראשונה לאחר הטקס תמיד מוקדשת לנושאים שעלו במהלכו.
האירוע התרחש, כזכור, לפני שרוק הגיש את הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר האחרון, שהתקיים אתמול. בהתייחסו לתספורת הקצוצה של אשתו של סמית', הוא אמר שכבר אינו יכול לחכות לראות אותה מופיעה בסרט "ג'י-איי-ג'יין 2". המצלמה התמקדה בשחקנית הכועסת בזמן שהקהל המשיך לצחוק. תחילה גם וויל נראה מחויך, אולם אז קם ממושבו לעבר הבמה. הנוכחים האמינו כי העלייה של סמית' לבמה מתוסרטת - גם כאשר סטר לפניו של רוק ההמום. בעבר, פינקט חשפה כי בשנים האחרונות היא מתמודדת עם מחלה שגורמת לה לנשירת שיער.
עוד מטקס האוסקר:
אחרי כמה שניות, רוק ניסה לצאת מהמבוכה בהומור כשאמר "הו וואו. וויל סמית' הרגע קרע לי את הצורה", אבל הצחוק נפסק ובאולם בלוס אנג'לס השתררה דממה. אתר People דיווח כי לדברי מקור, "כל הנוכחים במקום נעמדו כדי לראות מה קרה - כולם היו המומים. יכולת לשמוע סיכה נופלת. כולם הסתכלו זה על זה, חשבו, 'זה באמת קרה עכשיו?'. כריס רוק היה נראה המום". עוד הוסיף ואמר כי אמיליה ג'ונס, כוכבת הסרט הזוכה "קודה", נשמעה מספרת ליושב לידה: "חשבתי שזה מערכון".
2 צפייה בגלריה
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
(צילום: AFP)
כאשר סמית' חזר למושבו, הוא קרא לעבר רוק: "אל תגיד את השם של אשתי בפה המז***ן שלך!" רוק ענה לו: "וואו, אחי, זאת הייתה בדיחת "ג'י-איי-ג'יין". בזמן שסמית' המשיך להזהיר אותו שלא יזכיר את שמה. "אני לא אעשה את זה, אוקיי?" אמר רוק, "זה היה הערב הכי גדול בהיסטוריה של הטלוויזיה". בשלב הזה רוק העביר את השידור למועמדים לפרס הדוקומנטרי והשידור הוחשך, למשך כשתי דקות, שבמהלכן דנזל וושינגטון ניסה לפשר בין השניים.
אחרי התקרית, כאשר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר, סמית' היה נרגש מאוד ודמע לא מעט. "ריצ'רד וויליאמס הגן בנחישות על משפחתו", אמר בנאום הזכייה, "בזמן זה בחיי, ברגע זה, אני המום ממה שאלוהים נתן לי להיות ולעשות בעולם הזה. בעשיית הסרט הזה זכיתי להגן על השחקניות שלצידי. נקראתי לאהוב אנשים, ולהגן על אנשים, ולהיות נהר עבור האנשים שלי. אני יודע שצריך לקבל ביקורת ומילים רעות כדי להצליח בעסק הזה, יהיו אנשים שלא מכבדים אותך ואתה חייב לחייך ולהעמיד פנים שזה בסדר".
"דנזל [וושינגטון] אמר לי לפני כמה דקות: 'תיזהר, כי ברגע השיא שלך השטן יגיע לתפוס אותך'", המשיך, "אני רוצה להיות כלי לאהבה. אני רוצה להודות לוונוס, סרינה ולכל משפחת וויליאמס שסמכו עליי עם הסיפור שלהם. אני רוצה להיות שגריר של אהבה ודאגה. אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל שאר המועמדים. זה רגע יפהפה, ואני לא בוכה בגלל שזכיתי בפרס, אלא בגלל שזכיתי להאיר על אנשים, כל הצוות של הסרט ומשפחת וויליאמס. האמנות מחקה את החיים, אני נראה כמו האבא המטורף מהסרט, אבל האהבה גורמת לך לעשות דברים מטורפים".